Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اذعان به اینکه بخشی از مشکلات ناشی از سیلاب‌ها منشا خارج از محدوده شهر دارد گفت: نقاط حادثه‌خیز در این خصوص شناسایی شده که از آن جمله جاده اراک، میدان جوان، شهرک دانشگاهی در پردیسان، جمکران در محدوده خیابان ظهور است که هنگام بارش باران از آب‌های خارج از محدوده شهری آسیب می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌اکبر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌های اخیر شهرداری قم اقدامات قابل توجهی در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی انجام داده است اظهار کرد: با این اقدامات شهر قم به استانداردهای جهانی این بخش بسیار نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی در قم احداث شده است افزود: 5 سوله پشتیبانی بحران آماده در شهر احداث و آماده‌سازی شده و در تأمین تجهیزات و امکانات موردنیاز ستاد بحران ردیف بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به کاربری ورزشی فعلی سوله‌های بحران تصریح کرد: این سوله‌ها در مواقع بحران مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سوله‌هایی هم که به تازگی توسط شهرداری در حال احداث است با توجه به استانداردهای مدیریت بحران ساخته شده و در مواقع بحران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مدیریت بحران به دانش‌آموزان در قالب طرح مدرسه آماده و کام تصریح کرد: این آموزش‌ها در سوله مرکزی بحران قم که بخشی از آن برای این کار تجهیز شده انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده دانش آموزان به‌صورت مستمر در این سوله واقع در بوستان علوی حاضرشده و آموزش‌های لازم را با شعار شهروند آماده طی سه ساعت آموزشی دریافت می‌کنند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به آب‌گرفتگی‌های اخیر در شهر و وقوع سیلاب را مورد توجه قرار داد و افزود: تغییر اقلیم و الگوی بارش مشکلاتی را در شهر ایجاد کرده و که بخشی از آن خارج از اختیارات شهرداری و در حوزه وظایف آن نیست.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی را مربوط به 15 سال گذشته است گفت: متأسفانه اقدامات انجام‌شده با توجه به گذشت زمان و تغییر اقلیم و الگوی بارش و همچنین عدم آینده‌نگری لازم کارایی خود را ازدست‌داده است.

 

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم اضافه کرد: مطالعات انجام‌شده در طرح جامع آب‌گرفتگی بر اساس چشم اندازه 20 ساله بوده و وظیفه شهرداری جمع‌آوری آب‌های سطحی داخل شهر است.

وی با اذعان به اینکه بخشی از مشکلات این بخش منشا خارج از محدوده شهر دارد افزود: نقاط حادثه‌خیز در این خصوص شناسایی شده که از آن جمله جاده اراک، میدان جوان، شهرک دانشگاهی در پردیسان، جمکران در محدوده خیابان ظهور است که هنگام بارش باران از آب‌های خارج از محدوده شهری آسیب می‌بیند.

رحیمی با بیان اینکه در این پنج نقطه باید اقدامات آبخیزداری انجام شده که مکاتبات لازم در این خصوص نیز طی‌ سال‌های اخیر با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام‌شده است گفت: البته در این خصوص در بالادست پردیسان اقدامات خوبی انجام‌شده است.

وی اذعان کرد: رفع مشکلات نیازمند اعتبارات استانی و ملی است و برای کاهش خطرات احتمالی باید هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: پدافند غیرعامل مدیریت بحران سیلاب قم خارج از محدوده شهر مدیریت بحران شهرداری قم انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت از هدایت سیلاب امروز به مسیر چنداب که در پی بارش‌های رگباری شکل گرفته بود، خبر داد. - اخبار استانها -

ابوالفضل نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاکدشت، با اشاره به بارش‌های رگباری صبح امروز، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی این آمادگی در مدیریت بحران فرمانداری برای پیگیری و پیشگیری از مسائل مختلف بحرانی وجود داشت.

وی افزود: با توجه به مسیر چنداب و همسایگی این مسیر در سمنان احتمال ریزش و سیلابی شدن این مسیل وجود داشت.

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت در ادامه عنوان کرد: با توجه به شناخت مسیر حرکتی سیلاب مسیرهای منتهی به محور امام رضا(ع) و اراضی کشاورزی ایمن‌سازی شد و سیلاب در مسیر چنداب در مسیل رودخانه خود هدایت شد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: در 3 روستای قرمزتپه، عبدل‌آباد و حمامک پارچین تعدادی از اراضی کشاورزی آسیب دید که در حال پیگیری آن هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • دزد قطعات پل های آهنی کهریزک دستگیر شد
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد