Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:34:58 GMT

سرعت بخشی به ساخت موزه صحرای طبس در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۳۷۶۶

سرعت بخشی به ساخت موزه صحرای طبس در دستور کار است

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۳ اسفند ۸۸ ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی در صحرای طبس به تصویب مقام معظم رهبری رسید و  در این موزه تلاش شده از دستاوردهای همه نهضت‌های آزادی‌بخش و فرهنگ مقاومت و ادبیات پایداری سایر ملل برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و استقامت در برابر استکبار جهانی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی واقعه پنجم اردیبهشت ۵۹ در طبس را از وقایع عبرت آموز تاریخ عنوان کرد و گفت: طرح ساخت یک موزه در محل حادثه و یک مجتمع رفاهی در نزدیکی مسجد شکر از مدت‌ها قبل مد نظر بوده است.

وی با اشاره به ساخت مسجد شکر در صحرای طبس بیان کرد: این مسجد زمانی که شهرستان طبس جزو استان یزد بود، ساخته شد و اکنون با همکاری آستان قدس رضوی یک مجتمع بین راهی در محل این مسجد ساخته خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مابقی بخش‌های موزه صحرای طبس از جمله مجموعه تالار، مرکز نگهداری اسناد و سایر بخش‌ها تاکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ساخت آن از نیمه دوم سال گذشته در تعهد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار گرفت و به روند کارها سرعت خواهد بخشید. ‌

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان از سوی استاندار خراسان ‌جنوبی برای محوطه‌سازی و بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی در صحرای طبس اختصاص یافت.

سرهنگ فلاحی گفت: تاکنون چهار میلیارد تومان برای ساخت موزه صحرای طبس هزینه و بسیاری از اسناد مانند لاشه‌های هواپیما از تهران به طبس منتقل شده است.

وی اظهار داشت: سایر اسناد مانند عکس‌ها و روزنامه‌های باقیمانده از آن ایام و مصاحبه‌های انجام شده پس از واقعه طبس جمع‌آوری شده که پس از اتمام ساخت موزه در تالاری به نام اسناد در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان ‌جنوبی ادامه داد: کتابی با عنوان تاریخ شفاهی واقعه صحرای طبس در حال تدوین است و ساخت ۲ نرم‌افزار مستند واقعه طبس و نرم‌افزار بازدید مجازی از محل حادثه از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با بیان اینکه هر سال مراسم باشکوهی برای گرامیداشت واقعه پنجم اردیبهشت و سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران برگزار می‌شد گفت: امسال با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، مراسم گرامیداشت مجازی بود و روز گذشته با همکاری حوزه هنری ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس به صورت مجازی شامل سرود، شعرخوانی و بیان خاطراتی از این واقعه پخش شد.

فلاحی گفت: امروز هم ویژه برنامه‌ای به همین مناسبت از شبکه افق و خاوران پخش شد که گفت و گو با همسر شهید منتظر قائم و افرادی که روز بعد واقعه در صحنه حضور داشتند از جمله بخش‌های این مستند بود.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس - یزد قرار دارد که آمریکایی‌ها با ورود به این منطقه قصد آزادی جاسوسان خود را در تهران داشتند ولی چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آنها بر اثر وقوع توفان شن و امدادهای الهی از بین رفت و دچار شکست سختی شدند. 

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مقام معظم رهبری خراسان جنوبی ایالات متحده آمریکا طبس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مقام معظم رهبری خراسان جنوبی ایالات متحده آمریکا طبس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مقام معظم رهبری خراسان جنوبی ایالات متحده آمریکا طبس صحرای طبس دفاع مقدس ساخت موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد

مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره طرح نور هشدار داد: ممکن است شاهد یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشیم.

واکنش‌ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت.

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

دیگر خبرها

  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)