Web Analytics Made Easy - Statcounter

عده ای فکر می کنند روزه به کلیه ها آسیب رسانده و چشم ها را ضعیف می کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، عده تقریبا زیادی از مردم فکر می کنند که روزه گرفتن باعث ضرر به بدن می شود. در اینجا یک سوال پیش می آید که چرا خدا باید کاری برای ما تعیین کند که ضرر داشته باشد؟ باید بدانیم که هیچ کاری در اسلام نیست که برای ما ضرر داشته باشد باشد و اگر هم باشد ما توان درک آن را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه افراد زیادی بوده و هستند که با تحقیق بر روی یک حدیث و آیه به عظمت و درست بودن دین اسلام پی برده و مسلمان شدند.

روزه گرفتن بهترین راه پاک سازی بدن

بخشی از غذای ما تبدیل به خون و بخشی تبدیل به مواد زاید و بد می شود. ما روزانه غذا می خوریم پس روزانه مواد بدی به بدن ما اضافه می شود که مجبور به دفع می شویم. ولی بخشی از این ماد با دستشویی دفع نشده و از طریق عرق و غیره خارج می شود. قسمتی از آن هم در بدن مانده و منتظر خروج است ولی ما روزانه آن را بیشتر می کنیم. این مواد کم کم جمع شده و بعدا خود را نشان خواهد داد. گاهی به شکل آبریزش و حساسیت فصلی و گاهی خلط سینه و گاهی سردردها و گاهی سرطان و گاهی انسداد و گرفتگی عروق قلبی

پس قضیه جدی است.

ما وقتی هر روز مقدار زیادی غذا می خوریم بدن فرصت نمی کند به ورودی های قبلی بپردازد و کم کم جمع شده و زیاد می شود. وقتی که غذای مصرفی ما کم و کم و کمتر شود و ساعاتی را گرسنه باشیم بدن به تمام کارهای خود رسیدگی می کند. وقتی که ما گرسنگی بکشیم مواد بد و زاید ما کم کم ذوب شده و خارج می شود.

نکته بسیار جالب این است که وقتی یک حیوان درنده که گرسنه است، انسان را گاز بگیرد، زخم آن بدتر شده و دیر خوب می شود و احتمال انتقال بیماری ها وجود دارد. اگر حیوان سیر باشد زخم آن به سرعت درمان می شود و خطر بسیار کمتری دارد.

چرا؟ چون مواد زاید بدن هنگام گرسنگی ذوب شده و آماده دفع می شود. بزاق دهان ما در حالت گرسنگی و سیری فرق می کند. وقتی گرسنه باشیم، بزاق ما حاوی فضولات بدن است و می توان آن را به اسید تشبیه کرد.

پس روزه گرفتن بهترین راه پاک سازی بدن است. ما با روزه گرفتن و پاکسازی بدن از فضولات، فضا را برای ورود مواد غذایی جدید آماده می کنیم.

نگرانی افراد چاق و لاغر از روزه گرفتن

افراد لاغر نگران لاغرتر شدن هستند ولی باید بدانند که مواد غذایی جدید و بهتری جذب بدنشان خواهد شد.

افراد چاق نیز بدانند که روزه گرفتن یک تکه از پازل لاغرشدن است. برخی افراد چاقی که می خواهند در ماه رمضان لاغر تر شوند، به جای این که به وزن ایده آل خود برسند، برعکس چاق تر می شوند. دلیل آن هم می تواند پرخوری های بعد از افطار و سحری و کم تحرکی باشد. بنابراین در این موارد باید نکاتی را رعایت کرد. نباید وعده ی سحری را حذف کرد چون با حذف این وعده، میزان قند خون افت کرده و فرد در طول روز تمایل به پر خوری و یا خوردن غذا های پرکالری پیدا می کند. خوردن غذا های پرچرب در سحری توصیه نمی شود. باید با آب ولرم افطار کرد. فاصله بین افطار تا شام زیاد نباشد. به شرطی که شام سبک باشد.

روزه دارانی که رژیم های ناسالم می گیرند به سلامت بدن خود ضرر می رسانند؛ این رژیم های نادرستی که افراد می گیرند (مانند اینکه از افطار  تا افطار بعدی غذا مصرف نمی کنند) باعث تجزیه  پروتئین در بدن شده  و به بافت های طبیعی آسیب وارد شود؛ مناسب ترین نوع روزه داری این است که طبق اصول درست پیش برویم.

درمان بیماری ها با تجویز روزه

بعضی از متخصصان طب سنتی اسلامی برای بیمارهای خود روزه گرفتن را تجویز کرده و نتیجه می گیرند.

چه بسیار از دردها که در ماه رمضان خوب می شود.

بیماری‌های گوارشی و کبدی: روزه گرفتن به درمان و بهبود بیماری‌های گوارشی و کبدی(کبد چرب)، التهاب کبد، گوارش، سوءهاضمه و سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر کمک می‌کند.

دستگاه گوارش: سلول هایی که درون دستگاه گوارش هستند از ریزش بالایی برخوردارند، چون به مدت یک ماه سیستم گوارشی بدن کم تر فعالیت دارد ، در حال استراحت است و امکان تجدید این سلول ها وجود دارد، هم چنین میزان متابولیسم افزایش یافته و سوخت و ساز بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، در نتیجه میزان فعالیت های متابولیسمی به حد نرمال می رسد. بنابراین دستگاه گوارش بعد از ماه رمضان بهتر به فعالیت خود ادامه می دهد.

دیابت و فشارخون: اگر روزه با شرایط درست گرفته شود، به کنترل دیابت نوع دو کمک کرده و حتی فشارخون‌های خفیف را نیز تنظیم می‌کند و همچنین روزه گرفتن از نظر جسمی به سیستم گردش خون کمک کرده و این سیستم را ترمیم و تنظیم می‌کند.

استراحت کلیه ها: روزه گرفتن می‌تواند برای بیمارانی که توده یا سرطان در کلیه خود دارند، باری از دوش کلیه بردارد.

سلول ها: روزه‌داری فرصت مناسبی جهت تازه شدن و ترمیم سلول‌های خونی است.

استرس: روزه‌داری اضطراب، استرس و افسردگی را کاهش داده و همچنین از نظر اجتماعی با ایجاد آرامش، محبت و ارتباطات را بهبود می‌بخشد. برخلاف تصورات مردم، افراد روزه‌دار نسبت به بقیه حوصله‌ی بیشتری دارند.

مغز: هنگامی که فرد سالمی بیش از حد غذا مصرف می کند، نوعی اختلالات در مغز ایجاد می شود. با روزه داری، در مغز بعضی تغییرات شیمیایی رخ می دهد که به سلامت مغز تاثیر می گذارد. پروتئین هایی که به هنگام ورزش کردن در مغز تولید می شود پروتئین های نوروتروفیک است، که آن ها با روزه داری در ماه رمضان  نیز در مغز تولید می شود و مدار های عصبی فعال می شود. رشد و فعال شدن آن ها به تشکیل سیناپس های مغز کمک می کند. هم چنین باعث تولید کتون ها که یک منبع انرژی برای عصب است می شود و در توانایی ارتباط با دیگران و صبر و حوصله تاثیر مثبت می گذارد و از ابتلا شدن به بیماری های آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند.

پوست: روزه داری در ماه رمضان برای پوست هم تاثیرات مثبت  و هم منفی به جای می گذارد. چون در طی این ماه ، بدن اقدام به پاکسازی می کند، در طی روز های اول ماه رمضان این پاکسازی به شکل جوش در صورت ظاهر می شود. اما بعد از اینکه بدن،  خود را با شرایط جدید مطابقت داد این جوش ها پاکسازی می شوند. به شرطی که در زمان افطار تا سحری به اندازه کافی آب مصرف کنید، زیرا آب به دفع این سمومی که به شکل جوش ظاهر شده اند کمک می کند. هم چنین افرادی که دارای بیماری های پوستی همانند کهیر هستند، روزه داری به درمان سریع تر آن ها کمک  می کند.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: ماه رمضان روزه گرفتن روزه داری بیماری ها سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود

به گزارش خبرآنلاین ، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در ۷ سال اول زندگی او ایجاد می‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد.

ایسنا در خبری نوشت: وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در ۷ سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن ۷ سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید. این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند.

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود دارو برای بیماران تالاسمی بیان کرد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تأمین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی افزایش تولید داشته‌ایم ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که پزشک باید این را تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تأمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره اهمیت تولید پانسمان برای بیماران پروانه‌ای خاطرنشان کرد: ما ابتدای دولت ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که این میزان هم‌اکنون به ۱۴۰۰ شرکت رسیده که به‌نوعی رکورد است. با حمایت دولت تعداد این شرکت‌ها باز هم افزایش خواهد داشت که یکی از دستاوردهای همین شرکت‌ها، تولید این پانسمان بوده است. البته این کار در مرحله پژوهشی است و امیدواریم به مرحله تجاری‌سازی برسد

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901804

دیگر خبرها

  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • چرا بدن‌درد می‌گیریم؟
  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند