Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:54:07 GMT

تهیه پیش‌نویس جدیدی در شورای امنیت برای آتش بس در جهان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۴۰۴۲

تهیه پیش‌نویس جدیدی در شورای امنیت برای آتش بس در جهان

فرانسه و تونس پیش نویس قطعنامه‌ای را برای آتش بس جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در شورای امنیت تهیه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این پیش نویس خواستار یک آتش بس عمومی و سریع برای تمامی اقدامات خصمانه در سراسر کشورهای جهان و حمایت از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان و فرستادگان ویژه از سوی وی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیش نویس، فرانسه و تونس همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌اند تا عملیات صلح‌بانی را برای تامین پشتیبانی و بر اساس دستورکار و منابع موجود به کشورهای میزبان ارائه کند تا بتوانند بیماری ویروسی همه گیر کرونا را از بین برده و به ویژه به تسهیل دسترسی کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه‌های آوارگان بپردازند.

یکی از منابع در مقر سازمان ملل گفت، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در حال رایزنی بر روی این پیش نویس هستند اما هنوز تاریخی برای بررسی و مطرح شدن آن در نظر گرفته نشده است.

فرانسه پیشتر پیش‌نویس قطعنامه‌ای مشابه را به شورای امنیت ارائه کرده بود که به دلیل اختلاف نظر بین آمریکا و چین تصویب نشد.

مساله‌ای که در این پیش نویس جدید آمده، عدم اشاره به نقش سازمان بهداشت جهانی در اقدامات مقابله با کرونا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان پیش نویس شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه به گامبیا رفت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش مشرق، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند