Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@16:32:00 GMT

تهیه پیش‌نویس جدید در شورای امنیت برای آتش بس در جهان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۴۵۶۲

تهیه پیش‌نویس جدید در شورای امنیت برای آتش بس در جهان

فرانسه و تونس پیش نویس قطعنامه‌ای را برای آتش بس جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در شورای امنیت تهیه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این پیش نویس خواستار یک آتش بس عمومی و سریع برای تمامی اقدامات خصمانه در سراسر کشورهای جهان و حمایت از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان و فرستادگان ویژه از سوی وی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیش نویس، فرانسه و تونس همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌اند تا عملیات صلح‌بانی را برای تامین پشتیبانی و بر اساس دستورکار و منابع موجود به کشورهای میزبان ارائه کند تا بتوانند بیماری ویروسی همه گیر کرونا را از بین برده و به ویژه به تسهیل دسترسی کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه‌های آوارگان بپردازند.

یکی از منابع در مقر سازمان ملل گفت، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در حال رایزنی بر روی این پیش نویس هستند اما هنوز تاریخی برای بررسی و مطرح شدن آن در نظر گرفته نشده است.

فرانسه پیشتر پیش‌نویس قطعنامه‌ای مشابه را به شورای امنیت ارائه کرده بود که به دلیل اختلاف نظر بین آمریکا و چین تصویب نشد.

مساله‌ای که در این پیش نویس جدید آمده، عدم اشاره به نقش سازمان بهداشت جهانی در اقدامات مقابله با کرونا است.

منبع: الف

کلیدواژه: پیش نویس شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سرا‌های دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضعف فرانسه در تامین امنیت هوایی المپیک پاریس
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل