Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@13:14:52 GMT

آخرین جزئیات از ریزش بهمن در شمشک

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۴۷۴۶

آخرین جزئیات از ریزش بهمن در شمشک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر تهران درباره آخرین جزئیات امدادرسانی از ریزش بهمن در شمشک و تعداد مفقودان توضیح داد.

به گزارش مشرق، ابراهیم تاجیک نوری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر تهران با اشاره به حادثه ریزش بهمن در شمشک اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۳ امروز سقوط بهمن در منطقه کوهستانی شمشک رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلافاصله پس از این حادثه تیم‌های عملیاتی برای اعزام به منطقه آماده شدند.

تاجیک نوری با اشاره به تیم‌های امدادی گفت: ۵ تیم عملیاتی در کنار ۳ تیم تخصصی کوهنوردی از منطقه شمیرانات و ۱ تیم واکنش سریع متشکل از ۶ نفر به همراه یک قلاده سگ به منطقه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر تهران بیان کرد: تیم‌های امدادی هم اکنون به منطقه مورد نظر رسیده اند و  درحال جستجو و کمک رسانی هستند و با توجه به اخبار واصله احتمالا ۴ نفر بر اثر ریزش بهمن مفقود شده اند و این تیم‌های امدادی درحال جستجوی آن‌ها هستند.

تاجیک نوری تصریح کرد: وقوع بهمن در ارتفاعات کوهستانی شمشک یک نفر را حبس کرد و به غیر از این یک نفر ۳ تن دیگر هم پشت دیواره بهمن گرفتار شدند.

وی افزود: البته دقایقی پیش تیم واکنش سریع استان به همراه بالگرد برای نجات آن‌ها به محل حادثه اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به صعب العبور بودن منطقه و احتمال وقوع دوباره‌ی بهمن گفت: قرار بر این شد که یک فروند بالگرد ابتدا ۳ نفر گرفتار پشت دیواره بهمن را نجات دهد و پس از آن تیم کوهستان که در محل حادثه مستقر شده‌اند برای نجات یک نفر محبوس شده زیر بهمن اقدام کنند.

تاجیک نوری گفت: البته یک تیم سگ‌های زنده‌یاد هم برای امدادرسانی در محل حادثه حضور دارند و درصورت لزوم وارد عمل می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس ریزش بهمن هلال احمر بهمن اخبار حوادث معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاجیک نوری ریزش بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۶:۳۰ صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه، ۱۳ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، یزد، البرز و هرمزگان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۹۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۴ هزار و ۸۱۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۹۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. همچنین ۲ هزار و ۶۶ کیلوگرم نایلون، ۵۴۰ کیلوگرم برنج،۶۸۴ تخته پتو، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۴۰ بسته غذایی، ۱۹۴ قرص نان و ۵۵ دستگاه چادر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم خدمات امدادی نیرو‌های این جمعیت گفت: ۱۹۷تیم عملیاتی متشکل ۷۷۹ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود