Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعلام خبر توزیع ۱۵ هزار ماسک در استان کردستان سؤالی که وجود دارد این است که این ماسک‌ها کجا توزیع شده است؟ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، براساس اعلام برهان صلواتی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همزمان با نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا واحدهای کارگری و تعاونی استان به‌منظور مشارکت در کنترل این بیماری تاکنون 15 هزار ماسک پزشکی تهیه و به‌صورت رایگان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرده که پیگیری‌های لازم انجام شده تا خطوط تولیدی برخی از تعاونی‌ها و واحدهای کارگری به تولید ماسک، مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی مورد نیاز بیماران اختصاص یابد و بازرسان کار با جدیت بر پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در کارگاه‌های استان نظارت همه جانبه دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان عنوان کرده که مجامع عادی و فوق العاده همه تعاونی‌ها و جلسات هیئت تشخیص و حل اختلاف ادارات کار به‌منظور حفظ سلامت کارگران و کارفرمایان لغو و الزام مقرری بگیران بیمه بیکاری برای ثبت اثر انگشت نیز تا اطلاع بعدی کنار گذاشته شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که در حال حاضر با یک وضعیت پارادوکس در مرکز استان کردستان روبه‌رو هستیم؛ از سویی بسیاری از داروخانه‌های سنندج فاقد ماسک و از سوی دیگر برخی دستفروش‌ها و فروشگاه‌های محلی غیرمرتبط در حال توزیع ماسک‌های تولیدی خانگی هستند.

شادمان غلامی، یکی از شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: از آغاز کرونا تاکنون یک بار نشده که ما به داروخانه‌ها مراجعه کنیم و با پاسخ "نداریم" مواجه نشویم.

آخرین اخبار کرونا در کردستان|از اهدای بسته‌های پزشکی تا تولید و توزیع روزانه 20 هزار ماسک300 هزار ماسک در داروخانه‌های قم توزیع می‌شود

فرهادی یکی دیگر از شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: از روزی که کرونا در استان مثبت شده تنها دو بار توانستم ماسک از داروخانه تهیه کنم چند وقتی است هرگاه مراجعه می‌کنم می‌گویند ماسک موجود نیست.

وی گفت: مسئولان، صداوسیما و رسانه‌ها هر روز از تولید و توزیع ماسک در استان گزارش پخش می‌کنند اما سؤال اینجاست پس چرا هر وقت به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنیم می‌گویند "نداریم"؛ محل توزیع این ماسک‌های تولیدی کجاست؟

یکی از متصدیان داروخانه‌های سنندج نیز به خبرنگار تسنیم گفت: تعداد ماسک‌هایی که برای توزیع به داروخانه آورده می‌شود بسیار کم است و تاکنون در چند مرحله‌ای که ماسک برای داروخانه توزیع شده در عرض چند ساعت کاملاً تمام شده و ما فقط شرمنده مردم می‌شویم چرا که ماسک نداریم.

حال سؤال روز شهروندانی کردستانی از متولیان دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان این است که مردم عادی برای تهیه ماسک باید به کدام مراکز مراجعه‌کنند؟

نکته‌ای هم در این میان وجود دارد این است که این 15 هزار ماسک که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از آن سخن به زبان آورده دقیقاً با چه سازوکاری و کجا توزیع شده است؟

اینها سؤالاتی است که از مسئولانی که این روزها خود را بیشتر درگیر ارائه آمار و ارقام و مانور خبری کرده‌اند باید پرسید؛ سؤال دقیقاً این است که آمار و ارقامی که از آن سخن می‌گوئید محل توزیعش کجاست؟!

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استان کردستان توزیع شده داروخانه ها هزار ماسک ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان