Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@15:16:34 GMT

هشدار وزیر خارجه آلمان درباره وقوع موج دوم کرونا

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۵۰۹۴

هشدار وزیر خارجه آلمان درباره وقوع موج دوم کرونا

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان خواستار یک رویکرد محتاطانه در کاهش محدودیت های ضد کرونایی شده و تصریح کرد که برای یک تعطیلات تابستانی معمولی اوضاع بد به نظر می رسد.

وی درباره وقوع موج دوم کرونا در صورت کاهش عجولانه محدودیت های ضد کرونایی هشدار داده و تاکید کرد: تنها چیزی که ما می خواهیم از آن جلوگیری کنیم موج دوم کرونا است که به مراتب هم از نظر بهداشتی و هم از نظر اقتصادی دشوارتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که روز جمعه بعد از گفتگو با همتای سوئدی خود "آن لیند"، سخن می گفت همچنین تصریح کرد که ما می خواهیم به هر قیمتی از این امر جلوگیری کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که وی انتظار یک فصل تعطیلات تابستانی نرمال را ندارد. وی افزود: در حال حاضر ما باید فرض را بر این بگیریم که یک تعطیلات تابستانی که ما قبلا آن را می شناختیم در سال جاری وجود نخواهد داشت.

در آلمان یک هشدار سفرهای جهانی برای توریست ها تا سوم ماه می برقرار است و در اواخر آوریل باید در این باره تصمیم گیری شود که اوضاع باید چگونه ادامه یابد.

ماس همچنین در گفت‌وگو با شبکه اول سراسری آلمان به بزرگترین عملیات آلمان برای بازگرداندن شهروندان این کشور که در اثر شیوع کرونا، لغو پروازها و بستن مرزها در خارج از آلمان زمین‌گیر شده بودند، اشاره کرده است.

وزیر امور خارجه می‌گوید: «یک بار دیگر چنین عملیات‌هایی برای بازگرداندن اتباع آلمانی اجرا نمی‌کنیم.» به گفته‌ی وی در صورت خروج از کشور باید امکان بازگشت مطمئن برای شهروندان فراهم باشد که «برای این منظور به یک سیستم بین‌المللی تردد هوایی کارآمد نیاز است که در حال حاضر وجود ندارد.»

وی همچنین بعد از کنفرانس ویدئویی با وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: دلیلی برای لغو هشدارهای مسافرتی و فراهم کردن امکان دوباره سفرهای بین المللی نمی بیند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم تاکید کرده است که دولت و ایالات آلمان تازه در 6 ماه می ( 17 اردیبهشت ماه) درباره کاهش بیشتر مقررات ضد کرونایی تصمیم گیری می کنند.

مرکل همچنین گفت: تاثیرات بازگشایی برخی کسب و کارها تازه 14 روز بعد مشخص خواهد شد و کاهش بیشتر محدودیت ها بعدها اجرایی خواهد شد. این بدین مفهوم است که ما تازه در 6 ماه می می توانیم درباره این مسائل صحبت کنیم.

مرکل قرار است در اواخر آوریل مجددا با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان مشاوره کند.

آلمان به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال 153307 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 5575 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر خارجه آلمان موج دوم کرونا امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید