Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@15:53:02 GMT

درخواست صدور گذرنامه غیرحضوری شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۵۳۹۹

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا اعلام کرد که بزودی امکان درخواست الکترونیکی گذرنامه فراهم خواهد شد.

سرهنگ سید محمدرضا طبایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا احتمال صدور گذرنامه به شکل الکترونیکی وجود دارد یا خیر، اظهارکرد:‌ همانطور که می‌دانید با توجه به ضریب امنیتی بالای گذرنامه امکان صدور تمام الکترونیکی آن وجود ندارد، اما ما تلاش کرده‌ایم تا سازوکاری ایجاد شود که از طریق آن بتوان درخواست اولیه دریافت گذرنامه به شکل الکترونیکی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است، درباره زمان اجرای این طرح اظهارکرد: در تلاش هستیم بزودی این امکان را هم فراهم کنیم تا شهروندانی که قصد دریافت گذرنامه دارند بتوانند درخواست اولیه خود را به شکل الکترونیکی ثبت کنند.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به دیگر اقدامات این پلیس برای کاهش مراجعات حضوری نیز گفت:‌ قبل از این هم اعلام شده بود که بزودی و با هدف ارتقای خدمات الکترونیک پلیس از نرم افزار طراحی شده برای استعلام ممنوع الخروجی افراد، استعلام اعتبار گذرنامه و پرداخت عوارض خروج از کشور رونمایی خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت

همشهری آنلاین- حوادث: سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران درباره دستاوردهای این طرح گفت: همکاران من در پلیس آگاهی تهران، پس از چندین روز کار اطلاعاتی، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان به عنف و قاپ‌زن شده و در نهایت طی ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضایی، عملیات متعددی را به اجرا گذشته و در مجموع ۷۴ نفر از سارقان به عنف حرفه‌ای و قاپ‌زن را دستگیر کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده گفت: این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه اعتراف کردند. همچنین با دستگیری این افراد ۲۱ باند سرقت نیز منهدم شد.

سردار ولیپور گودرزی ادامه داد:‌ علاوه بر سارقان دستگیر شده، چند کلاهبردار و اخاذ هم دستگیر شده‌اند. همچنین مالخران اموال مسروقه نیز شناسایی شده‌اند که برخی از آنان دستگیر شده و برخی دیگر نیز به زودی دستگیر خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه عمده افراد دستگیر شده، سابقه دار و جزو سارقان حرفه‌ای هستند، گفـت: خوشبختانه هماهنگی خوبی با دستگاه قضایی داریم و این افراد روانه زندان خواهند شد. بعد از آن هم با پابندهای الکترونیک کنترل خواهند شد.

ولیپور گودرزی در پاسخ به پرسشی در خصوص آمار سرقت مسلحانه نیز گفت:‌ سرقت مسلحانه کاهش یافته است اما در مواردی همچنان سلاح در دسترس مجرمان هست و ما در حال برخورد با این افراد هستیم. همچنین قانون تشدید مجازات در حال پیگیری است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اینکه آیا انتشار ویدیوهایی مانند زورگیری در بزرگراه صدر نشان‌دهنده افزایش جرائم خشن است یا خیر، گفت: چنین مواردی در گذشته هم وجود داشته اما در گذشته ضریب نفوذ اینترنت به اندازه امروز نبوده است. آمارهای ما نشان می‌دهد که اتفاقا در چنین سرقت‌هایی با کاهش روبه‌رو هستیم، اما انتشار گسترده ویدیو سبب می‌شود که افراد بیشتری از وقوع یک مورد باخبر شوند. در این پرونده همانطور که اخبارش منتشر شد، کاراگاهان پلیس آگاهی در کمترین زمان ممکن مجرمان را شناسایی کردند.

ثبت دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت

معروف به «اشکان موفرفری» است. ۲۴ سال بیشتر سن ندارد اما با وجود این سن کم ۴ سابقه کیفری در پرونده اش ثبت شده و برای پنجمین بار است که دستگیر می شود. اشکان نخستین مجرم سابقه دار است که هنگام سرقت با پابند الکترونیکی دستگیر می شود. طرح کنترل مجرمان از اواخر سال گذشته و به دستور سردار رادان کلید خورد و حالا نام اشکان با موهای فر در لیست نخستین مجرمی که با پابند الکترونیکی راهی سرقت شده، ثبت شده است. گفت و گو با این مجرم را بخوانید.

چطور جرات کردی با پابند الکترونیکی، راهی سرقت شوی؟

اشتباه کردم، فکر نمی کردم ماجرا جدی باشد.

یعنی فکر نمی کردی توسط پلیس رصد می شوی؟

فکر می کردم تعداد مجرمانی که مانند من پابند دارند، زیاد است و حواسشان به من نیست. البته حرفهای دوستان خلافکارم هم بی تاثیر نبود.

دوستانت چه حرف هایی می زدند؟

یک شب دور هم نشسته بودیم و دوستانم به وضعیت من می خندیدند. می گفتند نگران نباش، سیستم پلیس خراب است و رصد نمی شوی. می توانی با خیال راحت بروی سرقت. این حرفها را زدند و من نیز ترغیب شدم برای رفتن به سرقت. با خود گفتم بروم امتحان کنم ببینم اصلا پابند کار می کند یا ماجرا یک شوخی عجیب است! یک جورایی کنجکاو هم شده بودم اما خب دیدم ماجرا خیلی جدی تر از این حرف هاست. رفتم سرقت با این پابند الکترونیکی غافل از اینکه پلیس مرا رصد می کرد.

حالا اسمت ثبت شده به عنوان نخستین مجرمی که با پابند الکترونیکی راهی سرقت شده اما ناکام مانده است؟

همه در کار خوب رکورد ثبت می کنند، من اما در کار خلاف رکوردار شدم و البته معروف!

کی از زندان آزاد شدی؟

سوم عید بود و همان روز هم پابند الکترونیکی را به پایم بستند.

چند مرتبه دستگیر شده ای؟

این پنجمین بار است که دستگیر می شوم. پیش از این ۴ مرتبه به جرم سرقت دستگیر شده ام.

با چه شگردی سرقت می کنی؟

من تخصصم سرقت گوشی موبایل است. یا گوشی را از دست مردم می قاپم یا با تهدید زورگیری می کنم.

از شگرد سرقتت با پابند الکترونیکی بگو؟

همانطور که گفتم سوم عید آزاد شدم و سوم اردیبهشت تصمیم به سرقت گرفتم. رفتم به محله ای در جنوب تهران و به محض شناسایی طعمه جدید به سمتش رفتم تا گوشی اش را بقاپم اما سر بزنگاه پلیس رسید و من از ترسم فرار کردم.

بعد چه شد؟

پلیس به تعقیبم پرداخت و من با تمام قدرت تصمیم به فرار گرفتم. حتی خیابان ها را خلاف جهت با موتورم می رفتم. ماموران چند بار اقدام به تیراندازی هوایی کردند و من به اخطار دادند اما توجهی نکردم. در نهایت پایم را هدف گلوله قرار دادند و دستگیر شدم.

ظاهرا با قمه هم مامور پلیس را مجروح کردی؟

می خواستم هر طور شده فرار کنم و ناچار شدم با قمه، مامور پلیس را زخمی کنم اما گلوله خوردم.

همدستی هم داشتی؟

نه من معمولا تنهایی سرقت می کنم. البته این اواخر گل هم مصرف می کردم و تصورم این است که هر وقت مواد می کشم مغزم از کار می افتد.

با وجود سن کمی که داری، انگیزه ات از سرقت چیست؟

بی پولی. باید خرج مواد پدرم را بدهم. خرج همسر و فرزند خردسالم را. خرج گل را.

همسرت خبر دارد که سرقت می کنی؟

نه.

مگر می شود؟ پابند الکترونیکی ات را ندیده است؟

نه دقت نکرده است!

اولین بار کی وارد دنیای خلافکاران شدی؟

وقتی ۱۶ سالم بود و برای اولین بار سوار موتور شدم و گوشی قاپیدم. از آن پس دیگر شغلم شد دزدی. اما اینبار که با این وضعیت دستگیر شدم به شدت احساس ندامت و پشیمانی می کنم. دیگر می خواهم دور خلاف را خط بکشم و زندگی درستی را در پیش بگیرم.

ماجرای احضار روح و اخاذی شمش طلا

در گوشه ای از اداره آگاهی چندین زن ایستاده اند و به محض اینکه مردی جوان را می بینند که با دستبند و پابند وارد می شوند به سمتشان می روند و فریاد می کشند، این همان مردیست که با روح و روانشان بازی کرده و پس از آزار و اذیتشان دست به سرقت های سریالی زده است. یکی از شاکیان درباره شگرد نقشه های مجرمانه مرد تبهکار به همشهری میگوید: سال گذشته بود که مادرم به رحمت خدا رفت و من اصلا حال خوبی نداشتم. یک روز که در فضای مجازی اینستاگرام بودم به صورت اتفاقی با پیچی برخورد کردم که درباره از دست دادن مادر، مطالب قشنگی نوشته بود. پست های صفحه را لایک کردم و بعد صاحب پیچ که مردی جوان بود، به من پیامی فرستاد. او گفت که مادرش را از دست داده و برای آرامش روح مادران، هر هفته خیرات پخش می کند. وی ادامه داد: مرد جوان می گفت علاوه بر خیرات، مراسم مختلف هم در خانه اش برپا می کند و از من خواست هم در مراسم شرکت کنم و هم در خیرات. وی ادامه داد: من هم تصمیم گرفتم برای آرامش روح مادرم و مادران از دست رفته دیگر، در مراسمی که مرد جوان مدعی بود شرکت کنم چون میگفت علاوه بر من، زنان دیگری هم که مادرانشان را از دست داده اند، شرکت می کنند و هر مبلغی نیت کنند می توانند به عنوان کمک پرداخت کنند. حتی من هم مبلغی پرداخت کردم و بعد که فریب حرفهای مرد جوان را خورده بودم با او قرار گذاشتم تا به بهشت زهرا برویم برای خیرات. وقتی به آنجا رسیدم، مرد جوان آبمیوه ای به من داد که پس از نوشیدن آن از هوش رفتم. وقتی چشمانم را باز کردم متوجه شدم که مرد تبهکار، مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و از من عکس و فیلم مستهجن تهیه کرده است. از آن پس بود که نقشه های مجرمانه او شروع شد. او هر بار به بهانه انتشار عکس و فیلم ها و بردن آبروی من، تهدید می کرد تا پول و طلا در اختیارش قرار دهم. من هم چون عروس و داماد دارم از ترس آبرو ریزی هرچه او می گفت را تهیه کرده و در اختیارش قرار می دهم. اغلب یا طلا می خواست یا پول نقد.

زن دیگری که کنارش ایستاده، می گوید: من به بهانه شرکت در مراسم به خانه مرد جوان رفتم. در آنجا او مرا بیهوش کرد و پس از تجاوز و تهیه فیلم مستهجن، مدعی شد که دو دستیار دارد به نام های زهرا و ندا. می گفت زهرا و ندا رمال هستند و پس از احضار روح، با خبر شده اند که من در خانه ام شمش نگه می دارم. در حالیکه من شمش نداشتم اما از ترس اینکه مبادا عکس هایم را منتشر کند، شمش تهیه کردم و به او دادم.

زن میانسال دیگر می گوید: من سکته مغزی کرده ام و او یکبار با تهدید چنان بر سرم کوبید که تا یک قدمی مرگ پیش رفتم. من هم از ترس آبروریزی جرات نمی کردم تا اینکه شنیدم او به جز من زنان دیگری هم فریب داده و همه یکدیگر را از طریق فضای مجازی پیدا کرده و تصمیم به شکایت گرفتیم.

انکار ناباورانه

بهزاد متهم ۴۲ ساله است که با تشکیل پیچ اینستاگرامی به نام «مادرانه» ادعا می کرده فرد خیری است و برای شادی روح مادرش به افراد نیازمند کمک می کند. او اما به عجیب ترین شکل ممکن خودش را بیگناه می داند و جرم خود را انکار می کند.

بهزاد به چه جرمی بازداشت شدی؟

به خاطر پیچ ایسنتاگرامی که داشتم. دقیق نمی دانم می گویند

چه پیچی؟

من در ایسنتاگرام پیچی به نام مادرانه داشتم و برای مادرم عزاداری و خیرات می کردم.

اما زنان زیادی را از طریق این پیج فریب داده ای؟

می گویند اتهام من آزار و اذیت، اخاذی و فریب زنان است اما من قبول ندارم.

پس چرا اینجایی؟

نمی دانم. تصورم این است که با من دشمن شده اند. می دانید چرا؟ چون از من خوششان می آمد اما من به رابطه ام با آنها پایان دادم و این زنان هم برای انتقام از من، دست به یکی کرده اند تا آبروی مرا ببرند.

اما تمام مدارک موجود است که آنها را فریب داده ای و دست به اخاذی از زنان زده ای؟

حتما خودشان خواسته اند. هرچه بود با خواسته خودشان بوده است. طلا و شمش و پول هم برای خیرات مادرشان در اختیارم قرار دادند!

اما شما در پوشش موسسه خیریه تقلبی که در اینستاگرام تبلیغ می کردی از شاکی ها اخاذی می کردی؟

نه من اخاذی نکردم.

دو زن هم همدستان بودند که ادعا می کردی رمال هستند و روح احضار می کنند؟

روح احضار می کردند و من فقط در این حد آنها را می شناسم.

طعمه هایت می گویند آنها را به اطراف بهشت زهرا می بردی و در آنجا بی هوششان می کردی؟

من با آنها در بهشت زهرا قرار می گذاشتم تا سر خاک مادرهایمان برویم و خیرات پخش کنیم اما بیهوششان نمی کردم.

پلیس در گوشی موبایلت، فیلم و عکس های شاکیان را کشف کرده است؟

سکوت می کند.

کد خبر 847090 برچسب‌ها سارق - سرقت فراجا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی