Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:37:29 GMT

مسلمانان تایلند جمعه را با روزه داری کرونایی آغاز کردند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۶۲۱۵

مسلمانان تایلند جمعه را با روزه داری کرونایی آغاز کردند

براساس این گزارش، جامعه مسلمانان تایلند امروز جمعه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند و با پیروی از فتاوی رهبران مسلمان همه مراسم خاص این ماه مبارک را در منزل برگزار کردند تا بتوانند نقش ملی و مذهبی خود را برای مبارزه با گسترش بیماری مهلک کرونا به خوبی ایفاد کنند.

این گزارش حاکی است که مدیریت مساجد استان های جنوبی این کشور همه فعالیت های دینی را که می توانست زمینه ساز گردهم آمدن مومنان باشد به حالت تعلیق در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمانان تایلند تحت فرامین رهبران خود نمازهای یومیه، مراسم های دعا خوانی های شبانه و نماز های پنج گانه را در منازل خود به جا می آورند تا مبادا حضور آنها در تجمع های دینی موجب گسترش بیماری کرونا شود که از هفته گذشته شیوع آن در این کشور روند کاهشی پیدا کرده است.

براساس این گزارش، برخی از امامان جمعه و یا جماعت در این کشور حتی این محدودیت ها را بیشتر کردند. بطور مثال مساجد پاکستانی های تایلند در منتطقه "هت یای" بانکوک پایتخت همه فعالیت ها حتی پخت و پز برای ایتام در این ماه مبارک را که در برخی از مساجد همچنان برقرار است، ممنوع کرده و از مومنان خواستند از تجمع بیش از 5 نفر پرهیز کرده و همین 5 نفر نیز در فاصله حداقل یک متری از هم  قرار گیرند.

ایتام مستمندان در تایلند صرفا به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه بودائیان نیازمند نیز ار برکت های این ماه مبارک بهر مند می شوند.

رهبران مسلمان تایلند به امامان نیز تاکید کردند که مواعظ ویژه این ماه را به صورت آن لاین برگزار کنند.

تایلند کشوری غیراسلامی است و ۸۹ درصد پیرو دین بودایی هستند. مسلمانان ۱۰ درصد و بیشتر شافعی مذهب هستند و اکثرا در مناطق جنوب این کشور زندگی می‌کنند.

در شمال تایلند مسلمانانی هستند که از کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند و حنفی مذهب هستند. با اینکه تایلند کشوری اسلامی نیست، اما مسلمانان این کشور به آموزش قرآن بسیار اهمیت می‌دهند.

همچنین در تایلند به حفظ قرآن اهمیت زیادی داده می شود. کودکان پس از سال ششم به مدارس حفظ فرستاده می‌شوند.
دارالقرآن‌های زیادی هم در تایلند وجود دارد که برخی از آن‌ها مثل دارالقرآن المهدی و دارالقرآن امام خمینی، مخصوص شیعیان هستند.
اخیرا مدرسه‌ای قرآنی توسط یکی از اساتید قرآنی که به تازگی شیعه شده تاسیس شده است به نام مدرسه معصومین که هم شیعیان و هم اهل سنت در آن به آموزش قرآن می‌پردازند.

برچسب‌ها جامعه مسلمانان تایلند پروندهٔ خبری ماه مبارک رمضان ؛ بندگی و روزگار کرونایی هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه مسلمانان تایلند جامعه مسلمانان تایلند مسلمانان تایلند ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکیسا: این برد مبارک تیم استقلال

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن در شرایطی در دیدار برابر استقلال شکست خورد که در نیمه اول پیروز به رختکن رفته بود. ذوبی‌ها در نیمه دوم گل مساوی را دریافت کرد اما با این حال تا دقیقه 4+90 در آستانه کسب یک امتیاز قرار داشتند.

با این حال در نهایت استقلال در نهایت در لحظات پایانی بازی گل دوم را به ثمر رساند تا ذوب‌آهن دست خالی تهران را ترک کند. شاگردان ربیعی با این شکست ۳۳ امتیازی باقی ماندند و در رتبه نهم جدول قرار گرفتند.

نیما نکیسا، مدیرعامل ذوب‌آهن، پس از مسابقه در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران اظهار داشت: من این بازی را بازی خیلی خوبی دیدم.‌ تماشاگران بازی لذت‌بخشی را دیدند. مبارک تیم استقلال باشد. خیلی زحمت کشیدند برای اینکه بتوانند خودشان را به قهرمانی نزدیک‌تر کنند. تیم من هم خیلی زحمت کشید و خیلی تلاش کرد. مهم این است که یک فوتبال قشنگ دیدیم.

نکیسا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دروازه‌بان‌ها در این بازی گفت: عالی. همه چیز عالی.

دیگر خبرها

  • راهنمای دریافت ویزای تایلند
  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • نکیسا: این برد مبارک تیم استقلال
  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • نکیسا: بازیکنان ذوب آهن تلاش کردند/ این برد مبارک استقلالی‌ها
  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا