Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند تحقق جهش تولید را نیازمند ابزار، وقت گذاشتن و ریسک پذیری مدیران دانست و گفت: جهش تولید با شعار حل نمی‌شود و نیازمند مشارکت بخش دولتی و بخش خصوصی به عنوان دو سمت معادله است.

بازوند از وظیفه خطیر بخش دولتی برای فراهم کردن بستر برای بخش خصوصی یاد کرد و ادامه داد: مهمترین نکته کاهش بروکراسی اداری در کشور است که به مانع مهمی در اقتصاد ایران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند ریسک پذیری و استفاده از اختیارات از سوی مدیران دولتی را نیز ضروری خواند و افزود: مدیران دستگاه‌ها اختیارات کافی را دارند و اینکه بخواهند برای انجام کاری چند ماه فرصت سوزی کنند و از مرکز و وزارتخانه‌ها سوال کنند به هیچ عنوان شایسته و پذیرفتنی نیست. اگر هم نیازی به اخذ مجوز است خود مدیر باید برای گرفتن پاسخ به تهران برود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: میز و صندلی مدیران و مسئولان وقتی ارزش دارد که منفعت آن به مردم برسد.

بازوند با بیان اینکه باید در سایه جهش تولید خسارت و عقب ماندگی ناشی از شیوع بیماری کرونا را نیز جبران کنیم، یادآور شد: بخش‌هایی مانند بانک‌ها، بیمه، مالیات مسئولیت بیشتری در این زمینه دارند.

او در ادامه بر ضرورت پای کار آمدن بخش خصوصی هم تاکید کرد و افزود: در شرایطی که ما با تمام توان حمایت از بخش خصوصی را در اولویت داریم، این بخش نیز باید پای کار بیاید.

استاندار کرمانشاه از اهتمامی که در کرمانشاه برای کمک به بخش تولید وجود دارد خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته ۱۱۵ جلسه ستاد تسهیل برای رفع مشکلات واحد‌ها برگزار کردیم که کمتر استانی چنین اقدامی انجام داده است.

بازوند در ادامه یکی از ملزومات جهش تولید را توجه به صادرات اعلام کرد و گفت: آنطور که در خواسته‌های تولیدکنندگان بود، مشکلاتی برای تردد کامیون‌ها در مرز پرویزخان وجود دارد که باید زودتر حل شود.

او افزود: باید تلاش کنیم از صادرات حدود سه میلیارد دلاری استان، سهم تولیدکنندگان را به ۸۰ درصد برسانیم و برای این منظور تسهیل‌گری لازم را انجام دهیم.

استاندار کرمانشاه درباره خواسته‌های تولیدکنندگان در زمینه حمایت از صنعت کاشی و سرامیک نیز عنوان کرد: اگرچه به خواسته‌های تولیدکنندگان استان توجه می‌کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم استان‌های دیگر برای توسعه صنعت کاشی و سرامیک ما تصمیم بگیرند، چون از مشکلات و بیکاری ما اطلاع ندارند.

بازوند بر توسعه صنعت ساختمان در استان هم تاکید کرد و گفت: طی دو سال اخیر رونق خوبی در بازار مسکن به دنبال بازسازی زلزله داشتیم که باعث شد برخلاف استان‌های دیگر که وقتی درگیر سیل و زلزله می‌شوند نرخ بیکاری بالا برود، اما نرخ بیکاری ۲۵ درصدی که در پاییز سال ۱۳۹۶ داشتیم، کاهش یابد.

او معتقد است، تزریق پنج هزار میلیارد تومان به صنعت ساختمان کرمانشاه در ایام زلزله کمک خوبی به رونق این بازار کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه از تعیین تکلیف دو پروژه عظیم سرمایه‌گذاری استان بعد از چند سال پیگیری خبر داد و گفت: پتروشیمی اسلام آبادغرب به عنوان پتروشیمی چهارم استان از مهمترین این پروژه‌ها است که می‌تواند به ظرفیت‌های کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور کمک کند.

بازوند با اشاره به ورود ۱۰۰ درصدی دولت به این پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۷۰۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: دو سال انرژی گذاشتیم تا دولت با توجه به محدودیت‌هایی که اصل ۴۴ در سرمایه‌گذاری‌های دولتی ایجاد می‌کند، وارد پتروشیمی اسلام آبادغرب شود.

او ابرازامیدواری کرد، با پیگیری‌های انجام شد در آینده نزدیک عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

استاندار کرمانشاه همچنین از تعیین تکلیف پالایشگاه آناهیتا نیز خبر داد و عنوان کرد: یک شرکت خصوصی ۶۷ درصد سهام این پروژه را خریداری کرده و مابقی نیز در اختیار وزارت نفت (شرکت پخش و پالایش) است و مابقی سهامداران قبلی از جمله شستا و .. همه سهام خود را فروختند.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، عملیات اجرایی این پروژه نیز به زودی آغاز خواهد شد.

بازوند در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت بیماری کرونا در استان داشت وگفت: اگرچه هم اکنون نسبت به استان‌های دیگر شرایط بهتری داریم، اما این شرایط مطلوب نیست و هر آن امکان حادتر شد آن وجود دارد.

او وضعیت کنونی شیوع کرونا در کرمانشاه را نگران کننده خواند و گفت: این بیماری درمان ندارد و باید تک تک ما برای مدیریت آن تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از هم اکنون باید به فکر شرایط پساکرونا باشیم، اظهار کرد: نباید از بیکاری و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری غافل شویم.

بازوند با بیان اینکه باید تاب آوری اقتصاد کرمانشاه در برابر پیامد‌های کرونا را بالا برویم، گفت: متاسفانه اقتصاد استان به دلیل بالا بودن بیکاری و پایین بودن درآمد سرانه مردم در برابر این بیماری شکننده‌تر است.

او انجام امور اقتصادی در عین رعایت فاصله‌گذاری هوشمند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ضروری خواند و افزود: مسئولین باید پیشگام رعایت موازین بهداشتی باشند تا مردم از آن‌ها الگو بگیرند.

بازوند در پایان از همراهی واحد‌های تولیدی برای تغییر خطوط تولید و تولید انواع مواد ضدعفونی و ماسک به تعداد حدود ۱۰۰ هزار عدد در روز نیز قدردانی کرد و گفت: البته تا هدفگذاری تولید ۳۰۰ هزار ماسک در روز فاصله داریم.

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار کرمانشاه جهش تولید پالایشگاه آناهیتا استاندار کرمانشاه سرمایه گذاری بخش خصوصی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز جمعه در بازدید از پروژه «برج‌های دوقلو» در شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: پروژه «برج‌های دوقلو» از جمله پروژه‌هایی است که از مطالبات عمومی مردم است و تقریباً بر اساس گزارشی که به من داده‌اند، قریب به ۱۰ سال بوده که شروع شده است.

وی عنوان کرد: الان مدتی است که کارگاه این پروژه فعال نیست.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه این پروژه صاحبان متعددی دارد، بخشی از آن مربوط به بنیاد شهید، بخشی مربوط به شهرداری و همچنین شرکت پیمانکاری هم بوده که ادعایی دارد در پروژه مشارکت داشته است، افزود: صحبت کردیم، گزارشی که شهردار و.. دادند، زمینه آغاز فعالیت این پروژه فراهم شده است.

شفقت، بیان داشت: قرار شده که دو تا سه هفته دیگر با حضور همه کسانی که در این پروژه دست‌اندرکار بوده‌اند، جلسه نهایی را برگزار کنیم و دررابطه‌با این پروژه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری شود و ببینیم راهکار اجرایی چیست.

وی تأکید کرد: الان هیچ‌گونه تصمیمی من نمی‌توانم بگیرم، ولی بر اساس گزارش شهردار، فرایند شروع به کار پروژه تقریباً فراهم شده است.

استاندار لرستان، تأکید کرد: من خودم هم یک سری پیشنهادت دررابطه‌با این پروژه دارم که در جلسه‌ای که قرار است برگزار شود در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

کد خبر 6089413

دیگر خبرها

  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه