Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به دغدغه‌های هنرمندان صنایع دستی و نیاز استان با سرمایه گذاری سازمان دهیاری و شهرداری‌های استان، بازراچه بزرگ صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

مجید صفائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یاسوج اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی یکی از دغدغه‌های هنرمندان صنایع دستی استان است احداث آن یکی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال 97 بازارچه موقت صنایع دستی با 24 غرفه در خیابان گلستان 10 شهر یاسوج افتتاح و هنرمندان در این بازارچه سنتی مشغول فعالیت هستند اما این بازارچه جوابگوی نیاز صنایع دستی استان نیست.

خسارت 100 درصدی صنایع دستی استان فارس از کرونا؛ هنرمندان را دریابیداز گوشه و کنار ایلام| از بخشش اجاره بهای 100 مغازه تا صدور 30 مجوز تأسیس کارگاه صنایع دستی«ورشکستگی» عارضه کرونا برای فروشندگان صنایع دستی اصفهان؛ مشاغل حوزه صنایع دستی حمایت می‌شوند؟

وی ادامه داد: با توجه به نیاز استان در این خصوص با سرمایه گذاری سازمان دهیاری و شهرداری‌های استان، بازراچه بزرگ صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.

صفائی با بیان اینکه این بازارچه بزرگ صنایع دستی در پارک ساحلی یاسوج ایجاد می‌شود، گفت: هدف از احداث این بازارچه اشتغال‌زایی و درآمدزایی هنرمندان حوزه صنایع دستی استان است.

ویافزود: متمرکز کردن تولید کنندگان در یک نقطه زمینه معرفی تولیدات صنایع دستی استان به مردم سایر استان‌ها را فراهم می‌کند و علاوه بر آن  شرایط لازم برای برندسازی، تجاری سازی و توسعه کارآفرینی در بخش صنایع دستی و محصولات آن را به وجود آورد.

صفائیبا بیان اینکه هم اکنون 120 کارگاه صنایع دستی در استان فعالیت می‌کند، افزود: تعداد 35 هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که 6 هزار نفر از آنان از سال 1394 تاکنون کارت شناسایی دریافت کرده‌اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود، گفت: سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

به گزارش تسنیم، استان کهگیلویه و بویراحمد با 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی استان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی