Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که در شبانه‌ روز گذشته ۱۰۹ نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در طول این مدت ۳ هزار و ۱۲۲ نفر دیگر نیز در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ۱۰۴ هزار و ۹۱۲ نفر و شمار قربانیان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که مقامات ترکیه در روز‌های نخستین شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان، با مباهات از پیروزی خود در جلوگیری از ورود این ویروس به کشورشان سخن می‌گفتند، این کشور هم اکنون پس از آمریکا و اروپا، بالاترین آمار مبتلایان به این ویروس در دنیا را به خود اختصاص داده است.

در اوایل ماه مارس که کشورهای منطقه و دنیا هر روز از شیوع گسترده کرونا گزارش می‌دادند، روزنامه دیلی صباح مدعی شد«در ترکیه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده و این کشور باید از نظر مقابله با این ویروس مرگبار، الگویی برای جهانیان باشد».

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان کرونا در ترکیه به حدود ۲۵۰۰ نفر رسید

در آن زمان ترکیه حتی مدعی شد به منظور مقابله با ویروس کرونا برخی تجهیزات پزشکی و درمانی را به شماری از کشور‌ها ارسال کرده است. 

روزنامه نیویورک تایمز به بررسی شیوع ویروس کرونا در ترکیه پرداخت و در این باره نوشت طی ماه‌های اخیر و در فاصله ماه‌های مارس تا آوریل (اسفند تا اردیبهشت) گذشته، استانبول دو هزار و ۱۰۰ مورد جدید مرگ را به ثبت رسانده است. تحقیقات نیویورک تایمز نشان می‌دهد استانبول در خصوص شمار تلفات ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ پنهان‌کاری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ترکیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این بیانیه، سیل‌های یک ماهه اخیر در کنیا باعث تخریب خانه‌ها، جاده‌ها و پل‌های زیادی در این کشور شده و بیش از ۲۱۰ هزار نفر را آواره کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، همچنین منطقه حفاظت شده ملی «ماسای مارا» که یک جاذبه گردشگری در غرب کنیا است و سالانه ده‌ها هزار نفر از گردشگران خارجی را راهی این کشور می‌کند به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه تلک دچار آب گرفتگی شده و در پی آن گردشگران در هتل‌های خود محبوس و ارتباط آن‌ها با دیگر مناطق قطع شده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، پدیده اقلیمی ال نینو که کارشناسان از آن به عنوان عامل بارش‌های شدید اخیر در شرق قاره آفریقا نام می‌برند، سایر کشور‌های آفریقای شرقی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

در کشور تانزانیا ۱۵۵ نفر بر اثر سیل و رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند و در کشور‌های اوگاندا و بوروندی هم تلفات و ویرانی قابل توجهی رخ داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • وقوع ۳ همسرکُشی در شبانه روز گذشته در مشهد
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد