Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما درباره جدیدترین فعالیت خود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:خط فکری یک قصه‌ای را به دوستان پیشنهاد دادم که فیلمنامه آن را بنویسند تا در صورت فراهم شدن شرایط مناسب امسال به تولید برسانیم. موضوع آن اجتماعی و در رابطه با روابط بین انسان‌ها و جامعه است این اثر مانند فیلم‌های قبلی نیست که از زاویه نگاه بی عدالتی اجتماعی به جریانی بپردازم بلکه بیشتر به بی عدالتی بین تفکر و اندیشه انسان‌ها نسبت به یکدیگر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون در حال مذاکره با نویسنده و کارگردانی هستم که هردو را با هم پیش ببرد، چون فکر می‌کنم نتیجه بهتری خواهد داشت.

او در خصوص پررنگ‌تر شدن نقش پلتفرم‌های مجازی با هدف پوشش نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها، بیان کرد: یکی از نکات مثبت شیوع ویروس کرونا این بود که با تعطیلی سینما‌ها، میزان استقبال مردم از فضای مجازی و دیدن فیلم‌ها و سریال‌ها به میزان بسیار زیادی افزایش یافت و از قطع ارتباط بین مخاطبان و سینما فرصت خوبی به وجود آمد، اما این فرصت که همان پررنگ‌تر شدن نقش پلتفرم‌ها در زمینه نمایش آنلاین فیلم هاست گنجایش پوشش جمعیت داخلی و حدود هشت میلیون ایرانی مقیم خارج را ندارد.

این تهیه کننده عنوان کرد: صدا و سیما متعلق به حکومت و با همه نقاط ضعف و قوت ملی است و همه مخاطبان ایرانی را پوشش می‌دهد اگر بتوان در فضای مجازی هم یک شبکه ملی حکومتی بوجود آورد که درآمد، گردش مالی و حتی فعالیت فرهنگی آن ملی باشد می‌توانیم سینمای ایران و سریال سازی را متحول کنیم.

او ادامه داد:، اما اگر قرار باشد مانند شرایط کنونی یک سری افراد بخش خصوصی، وارد فضای نمایش آنلاین شوند بحث رقابت‌ها و دعوا‌های درون‌گروهی به وجود می‌آید و خروجی خوبی برای سینمای ایران ندارد.

لشکری قوچانی گفت: امیدوارم حاکمیت این کار مهم را انجام دهد و به جز پوشش نمایش آنلاین محصولات سینمایی و سریال، به ارائه آثار بخش‌های دیگر حوزه فرهنگ بپردازد تا شاهد ارتقاء هرچه بیشتر فرهنگ جامعه باشیم، شاید این را بتوان صدا و سیمای مجازی نامید.

تهیه کننده " هفت ماهگی" ادامه داد: شاید برخی‌های به عملکرد فرهنگی صدا و سیما نقد داشته باشند و می‌ترسند اگر در فضای مجازی ورود کند باز هم جوابگوی مسائل فرهنگی مردم نباشد، اما واقعیت اینجاست صدا و سیما با همه شرایط نسبت به آن‌هایی که به واسطه پول و به صرف درآمدزایی وارد وارد عرصه فرهنگ شدند و دغدغه آن را ندارند، فاصله صفر تا صد دارد.

تهیه کننده "عصر یخبندان " گفت: البته قصد توهین به فعالان کنونی پلتفرم‌ها ندارم، اما این عزیزان حدود بیست سریال تولید کردند که بهترین آن‌ها از بدترین سریال صدا و سیما به لحاظ فرهنگی بسیار پائین‌تر است.

تهیه کننده " قاتل اهلی " بیان کرد: به عدالت نزدیکتر است که صدا و سیمای مجازی در همه بخش‌ها از پوشش اخبار تا نمایش فیلم و ... توسط حاکمیت به وجود بیاید، چون شرایط کنونی کشور می‌طلبد. به عنوان نمونه در جریان شیوع ویروس کرونا عده‌ای در فضای مجازی با رفتار و انتشار اخبار کذب و جعلی قصد پائین آوردن روحیه مردم، خدشه دار کردن روابط مردم با مردم، نا امن جلوه دادن فضای داخلی و... را داشتند پس خنثی کردن آن نیاز به صدا و سیمای مجازی دارد. اگر این اتفاق نیفتد هم ایران ضرر می‌کند هم اسلام.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم سینمایی صدا و سیمای مجازی تهیه کننده فضای مجازی صدا و سیما فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند

گروهی از پژوهشگران تحت سرپرستی دانشمندان دانشگاه هریوت-وات اسکاتلند ماده متخلخل جدیدی طراحی کرده‌اند که می‌تواند کربن‌دی‌اکسید و سایر گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کند. این تیم با همکاری پژوهشگران دانشگاه لیورپول، کالج سلطنتی لندن، دانشگاه ساوتهمپتون و دانشگاه علم و فناوری شرق چین، از مدل‌سازی کامپیوتری برای پیش‌بینی دقیق نحوه ترکیب مولکول‌ها در نوع جدید مواد متخلخل استفاده کردند.

به گزارش زومیت، مطالعه در مجله‌ی Nature Synthesis منتشر شده است و نحوه ایجاد مولکول‌های توخالی قفس‌مانند را با ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی برای گازهای گلخانه‌ای مانند کربن‌دی‌اکسید و سولفور هگزا فلوراید توضیح می‌دهد. سولفور هگزا فلوراید گاز گلخانه‌ای قوی‌تر از کربن‌دی‌اکسید است که می‌تواند هزاران سال در جو باقی بماند.

نویسندگان مقاله با اشاره به این موضوع که برای کمک به حل بزرگ‌ترین چالش جامعه خود به مواد متخلخل نیاز داریم، می‌گویند، کاشت درختان روشی کارآمدی برای جذب کربن، اما بسیار کند است. بنابراین، به مداخله انسانی مانند مولکول‌های مصنوعی برای جذب کارآمد و سریع‌تر گازهای گلخانه‌ای از محیط‌زیست نیاز داریم.

مولکول‌های قفس‌مانند جدید با استفاده از مولکول‌های قفس‌مانند دیگری ایجاد شدند تا نوع جدیدی از مواد متخلخل را ایجاد کنند. نویسندگان مطالعه می‌گویند ترکیب مطالعات محاسباتی مانند مطالعه آن‌ها با فناوری‌های جدید هوش مصنوعی می‌تواند منبع بی‌سابقه‌ای از مواد جدید را برای حل فوری‌ترین چالش‌ جامعه ایجاد کند و این مطالعه گامی مهم در این مسیر است.

پژوهشگران از مدل کامپیوتری برای پیش‌بینی دقیق این موضوع استفاده کردند که مولکول‌ها چگونه در ماده متخلخل جدید آرایش پیدا می‌کنند.

متخصصان مدل‌سازی محاسباتی در کالج سلطنتی لندن و دانشگاه ساوتهمپتون شبیه‌سازی‌هایی را برای درک و پیش‌بینی روند مونتاژ مولکول‌های قفس‌مانند انتخابی و ایجاد مواد متخلخل طراحی کردند. این مولکول‌ها به ذخیره کربن‌دی‌اکسید و سولفور هگزا فلوراید تمایل دارند. ساختار متخلخل ماده جدید به طور خاص امکان جذب و ذخیره گازهای مضر محیط را فراهم می‌کند.

مولکول‌های با ساختار پیچیده می‌توانند برای حذف ترکیبات سمی موسوم به ترکیبات آلی فرار از هوا نیز استفاده شوند و می‌توانند در علم پزشکی نیز کاربردهای مهمی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • پخش شب آوا از شبکه باران
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال