Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:11:03 GMT

اقتصاد دوبی تحت قرنطینه به سوی بحران بدهی دیگری پیش می‌رود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۷۰۵۱

اقتصاد دوبی تحت قرنطینه به سوی بحران بدهی دیگری پیش می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاددانان هشدار می‌دهند که دوبی، مرکز تجاری خلیج‌فارس، با ریسک تکرار بحران بدهی سال ۲۰۰۹ روبروست که هزاران شغل و نیمی از ارزش سهام این امیرنشین را از بین برد.

شرکت مشاور کپیتال اکانومیکس نوشت: دوبی آسیب‌پذیرترین اقتصاد خاورمیانه و شمال آفریقا در برابر اقدامات قرنطینه‌ای شدید برای مقابله با ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران ویروس کرونا به دنبال چندین سال کاهش درآمد برخی از مهمترین بخش‌های این امیرنشین، شامل املاک و توریسم، اتفاق افتاده است.

طبق تخمین این شرکت مشاور لندنی، بدهی تجمعی مؤسسات مرتبط با دولت دوبی، که یکی از عوامل مهم آغاز بحران بدهی دوبی در ۲۰۰۹ بودند، در حال حاضر بالغ بر ۸۸.۹ میلیارد دلار یا ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی دوبی می‌باشد.

در گزارش کپیتال اکانومیکس پیش‌بینی شده است که در صورت تداوم قرنطینه دوبی تا تابستان، اقتصاد دوبی حداقل ۵ تا ۶ درصد آب برود.

این در حال اتفاق می‌افتد که ارزش املاک دوبی از سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۳۰ درصد افت کرده‌اند و سال گذشته اقتصاد دوبی تنها ۱.۹۴ درصد رشد کرد که این پایین‌ترین سطح آن از روزهای تاریک بحران اقتصادی ۲۰۰۹ تا کنون است.

کد خبر 4908572

منبع: مهر

کلیدواژه: دوبی ویروس کرونا بحران بدهی ها ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی کاهش تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت بورس سازمان بورس و اوراق بهادار نفت خام بازار سرمایه بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا