Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو بعد از ظهر جمعه در جریان بازدید از روند اجرای بزرگترین پروژه آبی - خاکی کشور که به صورت مشترک با استان اردبیل و آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، از اختصاص اعتبارات مرحله اول به این پروژه توسط دولت خبر داد و عنوان کرد: آب مورد نیاز ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان تا پایان سال‌جاری از سد قیز قلعه سی با اجرای آبیاری تحت فشار تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در حوزه کشاورزی و آب منطقه‌ای استان، تصریح کرد: اجرای قسمت‌های مشترک این پروژه که بین اردبیل و آذربایجان شرقی است، به خوبی پیش می‌رود.

استاندار اردبیل با بیان این‌که اجرا و تکمیل این پروژه در سال جهش تولید به ایجاد اشتغال، افزایش تولید و توسعه صادرات منجر خواهد شد، تصریح کرد: آب استان اردبیل از کانال انحرافی که تعبیه شده و هفت سیفونی که در حوزه آذربایجان شرقی و پنج سیفونی که در حوزه استان اردبیل قرار دارد آب را به شمال استان انتقال می‌دهد و شهرستان‌های اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار از این آب برخوردار می‌شوند.

بهنام جو اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که بقیه اعتبار این پروژه را جذب و کل پروژه پایاب سد خداآفرین را که ۳۷ هزار هکتار است، به طور کامل تحت پوشش از این آب قرار دهیم.

وی ضمن اینکه این اقدام را جهش بسیار بزرگی در استان دانست که در طول انقلاب چنین جهشی بی نظیر بوده، افزود: با اجرای این شبکه ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی به محصولات استان اضافه خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان شرقی استان اردبیل انقلاب ایجاد اشتغال محصولات کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند