Web Analytics Made Easy - Statcounter

  رویداد۲۴  با کاهش نرخ سود بانکی نرخ سود تسهیلات و هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابند و در نتیجه قیمت کالا‌ها و خدمات نیز کاهش خواهند یافت و در ادامه نیز می‌تواند به صورت نسبی قدرت خرید مردم را تحت تاثیر قرار دهد و موجب افزایش آن شود.

نرخ سود سپرده‌های بانکی حالا به ۱۵ درصد رسیده است. پیش‌تر هر چند شورای پول و اعتبار این نرخ را برای بانک‌ها تعیین کرده بود، اما برخی بانک‌ها بیش از این رقم را به سپرده گذاران پرداخت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حالا، اما مقرر شده است نرخ سود سپرده‌های بانکی در ایران سقف ۱۵ درصد قرار گیرد.بیشتر بخوانید: هشدار نسبت به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکنبا کاهش نرخ سود بانکی هزینه بانک‌ها، اضافه برداشت از بانک مرکزی و رشد نقدینگی، رشد پایه پولی و نرخ تورم، نیز کمتر می‌شود چراکه هر سال صد‌ها هزار میلیارد تومان سود بانکی توسط بانک‌ها پرداخت می‌شد که عملا به دلیل رشد هزینه‌ها و کسری منابع بانک‌ها موجب اضافه برداشت از بانک مرکزی، جریمه‌های سنگین برای بانک‌ها، رشد پایه پولی و نقدینگی و تورم می‌شد و روی تمام اقتصاد اثر منفی داشت.

از طرف دیگر کاهش هزینه سود تسهیلات بانک‌ها میتواند بر روی هزینه‌های دولت تاثیرگذار باشد و از آن‌ها بکاهد و در نتیجه بدهی دولت و کسری بودجه دولت نیز کاهش خواهد یافت.

براساس نظریه‌های اقتصادی یکی از متغیر‌های مهم در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری متغیر نرخ سود بانکی است که با سرمایه گذاری رابطه مستقیم دارد؛ یعنی افزایش نرخ سود بانکی موجب افزایش سرمایه گذاری می‌شود و کاهش نرخ سود بانکی موجب کاهش سرمایه گذاری و به چرخش درآمد پول بیشتر در چرخه تولید می‌شود.

در این بین نرخ سود بانکی در کشور‌های درحال توسعه نسبت به کشور‌های توسعه یافته بسیار بالاتر است چراکه زیرساخت‌های تولید مناسبی در این کشور‌ها برای به گردش درآمدن پول در چرخه تولید آن‌ها وجود ندارد و در نتیجه آن رشد نقدینگی و تورم در این کشور‌ها روز به روز در حال افزایش است.

نام کشور‌هایی که نرخ سود بانکی در آن‌ها از سایر کشور‌های دنیا بیشتر است در جدول زیر آمده است: لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، سود بانکی ، بهره بانکی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سود بانکی بهره بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور