Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@14:41:37 GMT

استقلال کانون وکلا عامل تکامل نظام حقوقی کشور است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۷۴۸۶

استقلال کانون وکلا عامل تکامل نظام حقوقی کشور است

عضو کمیسیون صیانت و حمایت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت:تدوین آئین‌‌‌نامه اجرایی لایحه‌ استقلال کانون وکلای دادگستری گامی مؤثر در جهت تکامل نظام حقوقی کشور است.

رضا قربانی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با لزوم تدوین آئین‌نامه‌ها و تصویب قوانین بی‌نقص و عاری از هرگونه کاستی، اظهار کرد: می‌بایست در راستای رسیدن به نقطه مطلوب از تمام ظرفیت‌ها و اندیشه‌ها در راستای در پیش گرفتن رویکردی ژرف و افقی گسترده بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: مسئولین نظام قضایی کشور برای تدوین آیین‌نامه اجرایی لایحه‌ استقلال کانون وکلای دادگستری  با اعلام فراخوان جهت بررسی آن از حقوق‌دانان، کارشناسان، جامعه‌ وکالت، اندیشمندان و دعوت به‌عمل آوردند که گامی مؤثر در جهت تکامل نظام حقوقی است.

عضو کمیسیون صیانت و حمایت مرکز وکلای قوه قضائیه با بیان این‌که تاکنون رئیس قوه‌ قضائیه با نیک‌اندیشی تحولات عظیمی را رقم زده‌اند، گفت: سلامت نظام قضایی، دادرسی منصفانه و عدالتخواهی با تدوین آیین‌نامه‌ای کامل، جامع و متناسب فراهم خواهد شد.

وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: باید در نظر داشت که تغییرات و تحولات گسترده در شرایط موجود برای برخی از آیین‌نامه‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است و گاه باید واژگان را شست و قوانین را تمیز کرد. این اصلاحات می‌بایست در قانون مجازات اسلامی، چک و آیین دارسی کیفری و ... اعمال شود.

قربانی تصریح کرد: باید با واقع‌گرایی و نگرشی نیک و بی‌طرف پذیرفت که آیین‌نامه‌ اجرایی لایحه‌ استقلال کانون وکلای دادگستری از تغییر و تحولات مستثنی نیست ولی متأسفانه در این میان برخی با موضع‌گیری جانبدارانه و تمسک به استقلال وکالت و با هجمه‌های مختلف به مرکز وکلا و عقیده‌های ناروایی چون تضعیف استقلال وکالت از ناحیه قوه قضائیه مقابل این اصلاحات ایستاده‌اند.

وی اذعان کرد: باید توجه داشت که آیین‌نامه استقلال وکالت به‌عنوان یک اصل بنیادی و ارزشمند است و داردرسی منصفانه و احترام و ارزش در سایه آن محقق خواهد شد.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان این‌که طرفداران جدی استقلال، تقویت و توسعه تخصصی، عملکردی و جایگاهی، نهاد وکالت کانون‌های وکلا و مرکز وکلا است، گفت: استقلال کانون وکلای دادگستری مردم‌محور بوده و در مسیری جز عدالتخواهی گام بر نخواهد داشت.

عضو کمیسیون صیانت و حمایت مرکز وکلای قوه قضائیه تصریح کرد: شفافیت و روشنگری از ارکان بسیار مهم است و باید باور داشت که با مستقل شدن وکلای دادگستری شفافیت و اعتمادسازی ایجاد خواهد شد.

قربانی افزود: اندیشمندان و متفکران نیک‌اندیش، دانایان حقوق و حقوق‌دانان و جامعه‌‌ وکالت و تمام کسانی که می‌توانند اهتمام لازم را داشته و در راستای هر چه بیشتر عدالتخواهی، دادرسی منصفانه، احقاق حق و ابطال باطل و سلامت بیشتر قضایی، گام برداشته تا آیین‌نامه‌‌ای جامع و کاملی تدوین شود.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: رضا قربانی آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا استقلال کانون وکلای دادگستری استقلال کانون وکلا قوه قضائیه مرکز وکلا آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اواسط تابستان سال ۱۴۰۲ آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان از سوی هیات وزیران به تصویب رسید. این آیین‌نامه در راستای حمایت از ایثارگران و تسهیل در امر واردات خودرو برای جانبازان محترم تدوین شده بود. با وجود این، بنیاد شهید و امور ایثارگران در بررسی این آیین‌نامه، ایراداتی را در آن تشخیص داد و به همین دلیل، پیشنهاد اصلاح آن را در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به هیات دولت ارسال کرد.

نهایتا پس از پیگیری‌های مستمر بنیاد شهید و با درک صحیح دولت از نیازها و دغدغه‌های جانبازان سرافراز، در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ اصلاحیه این آیین‌نامه به تصویب هیات وزیران رسید.

مهم‌ترین تغییر در این اصلاحیه، حذف ماده ۲۰ آیین‌نامه قبلی است. ماده ۲۰ پیشین، خرید و فروش خودروهای جانبازان را به مدت ۵ سال ممنوع می‌کرد. این موضوع، نارضایتی بسیاری از جانبازان را به دنبال داشت، چرا که آن‌ها را در استفاده از خودروهای خود محدود می‌کرد.

با حذف ماده ۲۰ جانبازان عزیز پس از واردات خودرو می‌توانند آزادانه نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند. این اقدام گامی مهم در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های جانبازان محترم و تسهیل در امور مربوط به خودروهای ایشان تلقی می‌شود.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900301

دیگر خبرها

  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟