Web Analytics Made Easy - Statcounter

از وقتی ویروس کرونا در دنیا پدیدار شد تغییر و تحولات زیادی را در همه مشاغل، هنر‌ها و ورزش‌ها شاهد بودیم از جمله فوتبال.

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در ماه های اخیر پس از ظهور ویروس کرونا کووید19، نوعی خانه نشینی برای همه اصناف ایجاد شد غیر از آنهایی که با تهیه و ساخت وسایل پزشکی در ارتباط بودند. آنهایی که کادر درمانی بیمارستان ها را تشکیل می دادند و برخی صنوف که باید لوازم اولیه برای خورد و خوراک مردم را تهیه می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غیر از آن بسیاری از مشاغل رو به تعطیلی رفتند. بیشتر آنهایی که با سرگرمی مردم در ارتباط بودند از جمله رستوران دارها، آبمیوه فروشی ها، فروشندگان البسه و کیف و کفش، لوازم کامپیوتری و هرچه نیاز اولیه مردم نبود همگی تعطیل شدند. در این بین لطمه بزرگی هم به صنعت سینما وارد شد ولی پس از مدتی سینماگران دریافتند می توان با فروش اینترنتی فیلم ها به نوعی کسب درآمد کرد. غیر از آن اینقدر در دنیا فیلم و سریال ساخته شده که اگر این قرنطینه تا 10 سال هم بطول بینجامد باز هم فیلم و سریالی از کشورهای مختلف باقی می ماند که باز هم فرصت تماشای آن برای خیلی ها بوجود نیامده است.

در این بین قطعا فوتبال، مهمترین سرگرمی اکثر مردم جهان است که پس از سینما می تواند میلیون ها و حتی جمعیتی میلیاردی را همزمان پای تلویزیون بنشاند. شاید یک فیلم در روزها و ماه های سال بتواند جمعیتی بیش از ببیننده های یک مسابقه فوتبال را به تماشای خود بنشاند ولی بی شک تنها رویدادی که در عالم هستی می تواند همزمان یک میلیارد نفر و گاهی بیش از آن را میخکوب کند فقط و فقط فوتبال است. ورزشی با همه ویژگی های سینما یا هر هنر دیگری!

اگر از سینما برای قیاس با فوتبال یاد می شود دلیل اصلی اش به خاطر ویژگی های منحصربفرد آن است. صدها فیلم با موضوعات دراماتیک یا تراژیک در سینما ساخته شده ولی هر سال در مراسم اسکار فیلمی اکران می شود که باز هم تحسین منتقدان را برمی انگیزد و فیلم های ساخته شده قبلی را از یاد می برند. این در سایر ژانرهای سینمایی هم مصداق دارد. در سریال های ساخته شده توسط کمپانی های بزرگ سریال سازی هم، چنین وضعیتی وجود دارد. از این رو است که معتقدیم فوتبال هم شباهتی عجیب به سینما دارد. هر بار اتفاقی خاص، هر بازی یک غم بزرگ برای طرفداران یکی از دو تیم و شادی وصف ناپذیری برای هواداران طرف مقابل!

پایان بندی های تراژیک با سوت داور مسابقه، همراه با حملات قلبی برای طرفداران تیمها، چه برنده و چه بازنده! ...و خلق صحنه های چشم نواز از اجرای تکنیک های ناب و بداهه و یا دلخراش از مصدومیت های سختی که برای فوتبالیست های بدشانس در آن بوجود می آید.

فوتبال عین زندگی است! پستی و بلندی هایی که برای فوتبالیست ها و طرفدارانش بوجود می آورد ماجراهای زندگی روزمره همه ماست که هر آن، باید منتظر گل خودرن از زندگی و یا گل شدن توپ هایمان در کسب و کارمان باشیم. پیشرفت در شغلی که داریم مانند صعود به مراحل بالاتر در مسابقات است و بازی در تیم های لیگ های حرفه ای تر. پس فوتبال خود زندگی است که سینما هم با آن صنعت عظیمی که در اختیار دارد تاب برابری با آن را ندارد.

قبول اینکه چنین رویداد دلنشین، جذاب و سرگرم کننده ای حدود دو ماه تعطیل شده و استادیوم های فوتبال خاک می خورند، تلخ تر از هر خبریست. شاید خیلی ها چنین ادعایی را نپذیرند اما همان ها هم وقتی فرزند، همسر، برادر، خواهر یا پدر و مادرشان با اشتیاقی بی مثال به تماشای فوتبال می نشینند حتی برای یک نیمه 45 دقیقه ای سوار بر موج فوتبال شده و از دنیای بدون فوتبال جدا می شوند.

به امید روزی که این ورزش فراگیر و محبوب بار دیگر کلید بخورد و چرخش توپ سحرآمیز فوتبال روی چمن سبز و آرامبخشش دل طرفداران خود را به تپشِ پرضربان قبل برگرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فوتبال سینما کرونا ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خلاصه بازی الاتحاد ۱ - الهلال ۲

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • (ویدئو) خلاصه بازی الاتحاد ۱ - الهلال ۲
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!