Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@18:30:34 GMT

هشدارهای ماه‌ رمضانی پلیس فتا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۸۲۲۴

هشدارهای ماه‌ رمضانی پلیس فتا

به گزارش «تابناک»، سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد:‌ ماه رمضان ماه پربرکت و مبارکی است که در آن شماری زیادی از افراد جامعه با انجام امور خداپسندانه و کمک به همنوعان خود سعی در بهره‌مندی بیشتر از فیض این ماه دارند، به همین دلیل نیز امور انسان‌دوستانه در این ماه افزایش می‌یابد و متاسفانه همین امر ممکن است موجبات سواستفاده عده‌ای قلیل از این فضا را فراهم کرده و آنان بخواهند با تحریک عواطف و احساسات مردم اقدام به کلاهبرداری از آنان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا لازم است که شهروندان از واریز وجه، هرچند اندک به حساب افراد ناشناس خودداری کنند، چرا که ممکن است افراد سودجو با انتشار تصاویر و ویدیوهای نگران کننده و تحریک احساسات مردم، تحت عنوان دریافت کمک مردمی و ... اقدام به کلاهبرداری کنند. پس لازم است شهروندان برای جلوگیری از این موارد حتما به اخبار رسانه‌های معتبر و سازمان‌ها و موسسات مجاز مراجعه کرده و از این طریق نذورات خود را پرداخت کنند.

پاشایی همچنین در مورد نرم افزارهای مخصوص ادعیه و ... نیز گفت: ممکن است کلاهبرداران با ارائه اپلیکیشن‌هایی که مورد تأیید و اعتبار نیست، اقدام به اخذ مبالغی اندک در ازای ارائه خدمات، هدایت به صفحات فیشینگ یا سواستفاده از اطلاعات شخص افراد کنند. لذا لازم است که شهروندان نرم افزارهای مورد نیاز خود را حتما از مراجع رسمی و دارای تایید دریافت کنند و از نصب نرم افزارهایی که به شکل فایل یا لینک در فضای مجازی منتشر می‌شود، خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا با بیان اینکه تیم‌های رصد پلیس فتا نیز در آماده‌باش هستند، گفت:‌این تیم‌ها به شکل شبانه‌روزی اقدام به رصد و پایش فضای مجازی کرده و با موارد مجرمانه برخورد خواهند کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا حادثه طبس ابراهیم امینی قطعنامه 2231 رزمایش کمک مومنانه ماهواره نور دعای روز اول رمضان پلیس فتا هشدار ماه رمضان نیکوکاری کلاهبرداری ویروس کرونا حادثه طبس ابراهیم امینی قطعنامه 2231 رزمایش کمک مومنانه ماهواره نور دعای روز اول رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند

رئیس پلیس بین الملل فراجا از دستگیری و استرداد زنی که از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود، به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام مراجع قضایی زنی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت. این زن و شرکایش اقدام به دایر کردن چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضا آشنایان خود در چندین کشور منطقه و دادن وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای 10 درصد اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بودند.

وی با ییان اینکه این افراد به هیچ یک از وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری کرده بودند، گفت: فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن عدم پاسخ به سرمایه گذاران قبلی، مجددا با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری کرده و  دوباره اقدام به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از شهروندان کرده بودند. در نهایت نیز این زن پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ادامه داد:‌ با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد. با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد.

کریمی اضافه کرد: این زن صبح امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شده و برای ادامه رسیدگی به پرونده، در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • تاکید جانشین فراجا بر بازرسی همیشگی از ۷ شاخص در انتظامی کشور
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • پایان قدرت نمایی اوباش در رامسر با شلیک پلیس