Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@04:56:19 GMT

آخرین وضعیت پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۸۴۷۹

آخرین وضعیت پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک

خبرگزاری میزان- پروژه خط لوله گوره به جاسک به ارزش ۲ میلیارد دلار است که بنا به برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۹۹ تکمیل خواهد شد. تاریخ انتشار: 08:24 - 06 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۳۵۹ خبرگزاری میزان-پروژه خط لوله گوره به جاسک به ارزش ۲ میلیارد دلار است که بنا به برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۹۹ تکمیل خواهد شد و امکان صادرات محموله نفت خام ایران از تنگه هرمز را فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جاسک از شهر‌های بندری در استان هرمزگان و در جنوب کشور است که از طریق آب‌های آزاد نفت گوره برای صادرات به آنجا منتقل می‌شود و از طریق بندرجاسک می‌توان با دبی، قطر و کویت ارتباط داشت.
برای رونق‌بخشی و توسعه جاسک و سواحل مکران، طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی با همکاری چین تعریف تعریف شده که این موضوع می‌تواند در ایجاد هاب انرژی در منطقه موثر باشد.
با اجرای این طرح روزانه امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام سنگین از منطقه گوره به جاسک در استان هرمزگان و پهلوگیری کشتی‌های بسیار بزرگ با ظرفیت ۲ میلیون تن و ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت خام فراهم خواهد شد.
انتقال نفت خام از گوره به جاسک با سرمایه گذاری ۲ میلارد دلاری، باعث تمرکززادیی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی این روند و کاهش ریسک صادرات از تنگه هرمز خواهد شد که در کنار آن سبب ایجاد اشتغال در منطقه مکران و توسعه پایدار می‌شود.
برای انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سنگین از گوره به جاسک و تامین فشار نیاز به احداث پنج تلمبه‌خانه است که برای ساخت هر تلمبه خانه ۱۸ ماه زمان لازم است. شتاب در اجرای طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک تورج دهقانی ضمن بازدید از طرح استراتژیک و ملی خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک با اشاره به تاکید رئیس جمهوری، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر تکمیل این طرح در سال جاری که نام جهش تولید را به خود گرفته است، گفت: تمامی پیمانکاران، مشاوران و مهندسان در حال تلاش هستند تا این طرح در زمان مقرر اجرایی شود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح ملی گوره- جاسک که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد، شتاب خوبی به خود گرفته و با استقرار پیمانکاران در این پهنه هزار کیلومتری که از گوره در استان بوشهر شروع می‌شود و به بندر جاسک در سواحل مکران ختم می‌شود و همچنین در ایستگاه‌های بین راهی، امسال با شتاب بیشتری در حال انجام است.
به گفته دهقانی، جهت گیری و تخصیص منابع و عملیات نیز در این طرح ملی که اجرای آن در راستای سیاست‌های کلان کشوری مورد تاکید است، شکل دیگری به خود گرفته است.   بیشتر بخوانید: واگذاری توسعه میدان نفتی آزادگان به پتروپارس

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت گوره به جاسک انتقال نفت خواهد شد نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، چند سند همکاری از سوی مقامات دو کشور و در حضور آیت‌الله رئیسی و «رانیل ویکرمسینگه» در بخش‌های مختلف به امضا رساندند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ مگا پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد و آیت‌الله رئیسی با همراهی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا صبح امروز این پروژه را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است.

تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

در این بین رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهم‌ترین راهبرد‌هایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر