Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:41:18 GMT

پژوهشکده موسیقی نیاز اصلی اصفهان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۸۵۰۴

پژوهشکده موسیقی نیاز اصلی اصفهان

عضو هیات علمی دانشگاه هنراصفهان گفت: شهر اصفهان نیازمند به یک پژوهشکده موسیقی است تا به وسیله آن بتواند هنر خود را تبدیل به علم کرده و از آن دفاع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ترمه باف شب گذشته _پنجم فروردین ماه_ در لایو اینستاگرام صفحه فرهنگسرای مجازی شهرداری اصفهان که با موضوع "موسیقی در دوران معاصر اصفهان" برگزار شد، اظهار کرد: طیف هایی که در موسیقی فعالیت می کنند را می توان به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول افرادی هستند که به صورت آزاد یا آکادمیک تحصیلات دارند و شاگردی اساتید این رشته را کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی گروه آهنگسازی دانشگاه هنر اصفهان ادامه داد: دسته دیگری نیز وجود دارد که من نام آن ها را اپراتورها می گذارم، این دسته بیشتر برای قسمت عام جامعه فعالیت می کنند و تمرکز خود را روی آن ها قرار داده اند. این دسته بعضا آموزش های کوتاه مدتی دیده اند اما بسیاری از آن ها نیز بدون آموزش مشغول کار هستند. آن ها بیشتر بر روی مباحث کامپیوتری کار می کنند و کم تر با ساز و نت نویسی سروکار دارند، این  افراد موسیقی پاپ شهر اصفهان را پیش می برند و در کار خود موفق هستند.

ترمه باف اضافه کرد: به طور کلی در این تقسیم بندی دسته اول موسیقی کلاسیک و دسته دوم موسیقی پاپ جامعه را پیش می برند. همچنین اگرچه به لحاظ آماری فعالیت اپراتور ها بسیار زیاد است، اما با این حال افرادی که دوره دیده اند فعالیت بیشتری دارند.

وی با اشاره به وسواس کاری افراد متخصص در هنر موسیقی،‌ تاکید کرد: افرادی که در موسیقی تحصیلکرده اند درکار سختگیر هستند، به گونه ای که تولید یک کار توسط آن ها ممکن است سال ها طول بکشد زیرا مباحث زیبا شناسی و فنی را در نظر می گیرند و بیشتر برای بالا بردن سطح فکری جامعه تلاش می کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه تعداد کار اپراتور ها بیشتر اما با تاریخ مصرف کم تری است، گفت: این کارها به گونه ای است که مدتی آن را می شنویم و از آن لذت می بریم، اما به سرعت جذابیت خود را از دست می دهد، به همین دلیل اپراتور ها باید آمار کار خود را بالا برده تا بتوانند مخاطب خود را راضی نگه دارند در صورتی که این اتفاق را در دسته اول مشاهده نمی کنیم.

باید مانند نظام مهندسی،‌ نظام هنرمندان هم داشته باشیم

ترمه باف در خصوص تاثیر جریان دانشگاهی بر روند رشد موسیقی در جامعه خاطرنشان کرد: دانشگاه با تمام تلاش خود معنای موسیقی علمی را به جامعه منتقل کرد، از طرفی هنرجویان و اساتید خوبی را نیز تربیت و همچنین منجر به تشکیل کلاس هایی شد که دارای طرح درس بوده و سعی می کنند سطح آموزشی بالایی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم وجود گونه گردشگری موسیقی در اصفهان، تصریح کرد: ثمره گردشگری موسیقی یک رویداد فرهنگی و هنری است. در صورت وجود این گونه برنامه ها و تکرار آن ها، می توان این رویدادها  را در سطح جهان جا انداخت.

این استاد موسیقی افزود: شهر اصفهان نیازمند به یک پژوهشکده موسیقی است تا به وسیله آن بتوانیم هنر خود را تبدیل به علم کرده و از آن دفاع کنیم. برای مثال مکتب اصفهان را می توانیم یک میراث ناملموس جلوه دهیم و تنها با تبدیل هنر به علم در فضایی مانند پژوهشکده این مهم امکان پذیر خواهد شد.

ترمه باف در خصوص جشنواره آوای اصفهان که یکی از ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان است،‌ گفت: چنین جشنواره هایی به مدیریتی تخصصی نیاز دارد، به این معنی که صرفا از کسانی که در این حوزه متخصص هستند کمک گرفته و نظر خواهی کنند. در واقع همانگونه که نظام مهندسی و پزشکی داریم، باید نظام هنرمندان نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته نبود نظام هنرمندان یک مساله دوسویه بوده است و درواقع خود هنرمندان نیز در این زمینه هیچ گونه طرحی نداده اند که شاید علت آن به این امر باز گردد که مرکزی وجود نداشته است تا هنرمندان در آن جمع شده و پژوهش کنند. اگر یک مرکز تخصصی موسیقی باشد، هنرمندان می توانند با مشورت یک طرح جامع نظام هنرمندان را پیاده کنند.

کد خبر 420475

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موسیقی موسیقی سنتی موسیقی پاپ موسیقی اصفهان هنرمندان موسیقی مکتب موسیقی فرهنگسرای مجازی هفته فرهنگی اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نظام هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اجرای بیش از ۶۰۰ طرح پیشگیری از سیل در این استان در انتظار تامین اعتبار است و به ۶ هزار میلیارد ریال در سالجاری نیاز دارد.

منصور شیشه فروش افزود: تقویت سفره‌های زیرزمینی، احداث سیل بند، ساماندهی رودخانه ها، آبخیزداری، بهسازی پل‌های واقع در جاده‌ها و جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در شهر‌ها از جمله اهداف طرح‌های پیشگیری از سیل است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق بخشنامه ها، وزارت نیرو به‌عنوان مسوول کارگروه راهبری سیل باید پیگیری لازم را برای تخصیص اعتبارات به استان انجام دهد، اما این مساله تعیین تکلیف نشده است.

او با بیان اینکه مطالعات این طرح‌ها انجام شده  افزود: با توجه به رخداد تندباد، سیلاب‌های محلی و بارش شدید در برخی مناطق استان لازم است تامین اعتبار این طرح‌ها در اولویت قرار گیرد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: اگرچه اقدام‌های مختلفی در این زمینه انجام شده، اما همچنان برخی مناطق استان اصفهان تحت تأثیر وقوع سیل است.

او تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری لازم است بطور جدی به موضوع مهار سیلاب ورود پیدا کنند.

شیشه فروش تاکید کرد: نیازمند تخصیص اعتبارات پیشگیرانه در زمان مناسب هستیم تا با اجرای این طرح‌ها یک بار برای همیشه با تهدید سیل مقابله کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اعتبارات بیشتر با هدف بازسازی و جبران خسارت‌های سیل پرداخت می‌شود درحالیکه توجه به سیاست‌های پیشگیرانه مغفول مانده است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: خسارت سیل خرداد سال گذشته در استان اصفهان در بخش عمرانی نیز هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

 به گفته مسوولان در ۱۰ سال گذشته، بیش از ۱۵ مورد وقوع سیل در استان اصفهان گزارش شده است.

بر اساس پژوهش‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری، خسارت‌های سیل تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد و بیش از ۵۰ درصد بارش‌ها ذخیره می‌شود.

بارش‌های فروردین ماه امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.

شامگاه سه‌شنبه پنج اردیبهشت نیز شدت بارش‌های رگباری در مناطق شمال و شرق اصفهان سبب جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر، تخریب منازل مسکونی و خسارت به برخی جاده‌ها شد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس