Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:20:23 GMT

حریم خصوصی اعضای خانواده در قرنطینه حفظ شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۸۶۳۸

حریم خصوصی اعضای خانواده در قرنطینه حفظ شود

ایسنا/گیلان عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه در روزهای قرنطینه باید نظم داشته باشیم، گفت: هر فرد نیاز دارد حریم خصوصی داشته باشد و باید بنا به مسئولیتی که در خانواده داریم این فضا را برای یکدیگر فراهم کنیم.

حسن بلند در گفت وگو با ایسنا، قرنطینه روزهای کرونایی را دوران دشواری دانست و اظهار کرد: باید سعی کنیم با توجه به بخش های مختلف زندگی جمعی در یک محیط محدود شرایط بهتری را برای ادامه این تجربه فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه داشتن برنامه روزانه موجب می شود قرنطینه را راحت تر و غنی تر پشت سر بگذاریم، افزود: ساعت خواب و بیداری، غذا خوردن، کار کردن و... باید تنظیم شود و براساس شرایط جدید باید از ضروریات زندگی مانند شست و شوی ظرف ها و لباس ها، استحمام و... تبعیت کنیم، زیرا تل انبار شدن وظایف فشار روانی مضاعف ایجاد می کند.

عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه گیلان، قرنطینه خانگی را یک تجربه ناخوشایند دانست و تصریح کرد: باید وقتمان را به تفریح هم به صورت انفرادی و جمعی بگذرانیم و بازی های خانوادگی انجام دهیم.

بلند، تفریح و بازی کردن در خانه را موجب گذشت سریع تر زمان و ایجاد احساس خوشایند دانست و گفت: حتما در طول روز باید یک یا چند کار مفید انجام دهیم که احساس کارآمدی و مهارت ما را افزایش دهد. به عنوان مثال یادگیری زبان و انجام تکالیف و تعمیر وسائل خانه و... از جمله کارهای مفیدی هستند که موجب ارتقای تاب آوری ما می شوند.

وی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط روزانه هم با اعضای خانواده و هم با بستگان و خویشاوندان و آشنایان از طریق فضای مجازی، خاطرنشان کرد: باید وقت قابل توجهی را به حفظ ارتباط با همدیگر هم در داخل محیط قرنطینه و هم با دیگران اختصاص دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه باید از اوقات فراغت قرنطینه استفاده کنیم، متذکر شد: نزدیک بودن افراد به هم در دوران قرنطینه تفاوت های فردی را برجسته می کند و لذا فرصت خوبی است تا یاد بگیریم افراد دیگر دنیا را چگونه می بینند و مسائل را چگونه حل می کنند.

وی دوران قرنطینه را نیازمند احترام به حریم خصوصی افراد دانست و اضافه کرد: هر فرد نیاز دارد حریم خصوصی داشته باشد و باید بنا به مسئولیتی که در خانواده داریم این فضا را برای یکدیگر فراهم کنیم. همچنین مشارکت در انجام امور خانه تجربه قرنطینه را کم آسیب تر می کند؛ البته مشارکت باید به اجبار تبدیل نشود و به خواست خود افراد باشد.

بلند، با تاکید بر لزوم توجه به ارتباط با خدا و تعمیق و غنی سازی آیین های مذهبی هم به صورت فردی و هم به صورت جمعی، خاطرنشان کرد: هرچه زندگی معنوی غنی تری داشته باشیم هم به لحاظ جسمی و هم به لحاظ روانی سلامت بیشتری خواهیم داشت و سیستم ایمنی بدن قوی تر می شود لذا بهتر است از این امکان در ایامی که بیشترین نیاز را به آن داریم، استفاده کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه در روزهای قرنطینه باید نظم داشته باشیم، یادآور شد: نسبت به دریافت و ارسال اطلاعات غلط در این روزها حساسیت بیشتری داشته باشیم و یاد خدا را فراموش نکنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس قرنطینه دانشگاه گیلان عضو هیئت علمی داشته باشیم حریم خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم ، امروز در نخستین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: اهداف پیش بینی شده در شعار سال زمانی تحقق عینی می‌یابد که ظرفیت‌های جهش در عرصه‌ی تولید شناسایی و در بستر وحدت رویه و هم افزایی مجموع دست اندرکاران نمایان شود.

آیت الله مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: این بخش فرصت‌های بالقوه و جدیدی پیشروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد و گیلان هم می‌تواند به بهترین نحوی از این ظرفیت عظیم درحوزه‌ی دریای خزر بهره گیری کند.


این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نقش مشارکت مردم در جهش تولید را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد دلار در قالب ارز و طلای پس انداز شده، نزد مردم نگهداری می‌شود، گفت: این سرمایه‌ی قابل توجه، زمانی بهره وری دارد که وارد چرخه‌ی تولید شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گیلان هم در این نشست شرط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانک‌ها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، از جمله الزاماتی ست که امسال هم بطور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از بانک‌های عامل استان خواست منابع اعتباری خود را در راستای تقویت تولید در همین استان هزینه کنند.


وی در ادامه بر پیگیری موضوع ایجاد یک میدان بار جدید در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: این مطالبه‌ی به حق بزودی از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

 در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در سخنانی عمده‌ترین الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های جهش تولید در سال جدید را تشریح کرده و بر لزوم هم افزایی و همکاری بیشتر این بخش‌ها تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است