Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:42:51 GMT

عملکرد سامانه آموزش مجازی «سمالایو» بهبود می‌یابد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۸۷۳۱

عملکرد سامانه آموزش مجازی «سمالایو» بهبود می‌یابد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان درباره رفع اشکالات موجود در سامانه آموزش مجازی دانشگاه های علمی کاربردی استان اعلام کرد: همه روزه انواع مشکلات و بازخوردهای دانشجویان و اساتید را به پشتیبانی سامانه سمالایو اعلام می کنیم که از اوایل این هفته با اضافه کردن دیتاسرور عملکرد سامانه بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمود تعجبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت های آموزشی دانشگاه های علمی کاربردی استان در دوران شیوع کرونا و عدم برگزاری کلاس ها بیان کرد: در شرایط کنونی بحث آموزش از چندین روش دنبال می شود که در بخش آموزش آنلاین سامانه اختصاصی دانشگاه جامع علمی کاربردی با نام «سمالایو» در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گرفته که محل بارگزاری محتوا است و به اساتید گفته شده از هر طریق ممکن برای ایجاد ارتباط و آموزش دانشجویان استفاده کنند که البته با وجود پوشش سراسری اینترنت در کشور لازمه این ارتباط اتصال به شبکه اینترنت است.

وی درباره ارائه یارانه شبکه اینترنت به دانشجویان اظهار کرد: این پیشنهاد با هدف حمایت از دانشجویان کمتربرخوردار به وزارت علوم ارسال شده است که در این راستا مکاتبات لازم با وزیر علوم صورت پذیرفته و در صورت عدم پذیرش، مکاتبات لازم با وزارت ارتباطات انجام می گیرد.

تعجبی درباره استفاده از نرم افزار سمالایو گفت: انتظار ما از این نرم افزار بیشتر از آن که آموزش های آنلاین باشد، ارائه محتوای دروس به دانشجویان است و در صورت مهیا شدن بستر، آموزش آنلاین به صورت رفع اشکال، پرسش و پاسخ بین اساتید و دانشجویان انجام می پذیرد که این روش در کنار آموزش حضوری قرار دارد و جایگزین آن نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بارگزاری محتوا سامانه بدون اشکال در حال انجام کار است و با توجه به کشوری بودن این سامانه و به علت حجم بالای بازدید کاربران در سراسر کشور این حرکت را موفقیت آمیز می دانیم، افزود: این نرم افزار از روز یکشنبه هفته گذشته با حداقل مشکل در حال انجام کار است و بخشی از مشکلات به شبکه اینترنت کاربران مرتبط است که سرعت لازم را نداشته و بخشی دیگر نیز به مربوط به روند کُند آموزشی از سوی اساتید است.

تعجبی با تأکید بر رفع اشکالات در بخش آموزش آنلاین اعلام کرد: همه روزه انواع مشکلات و بازخوردهای دانشجویان و اساتید را به پشتیبانی سامانه اعلام می کنیم و شرکت پشتیبانی سامانه سمالایو از اوایل این هفته با اضافه کردن دیتاسرور عملکرد سامانه را بهبود خواهد بخشید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان در پاسخ به زمان و نحوه برگزاری کلاس ها و امتحانات نیز خاطرنشان کرد: وزارت علوم در حال تنظیم بخشنامه ای درباره امتحانات و دفاعیات دانشجویان است که احتمالاً دستورالعمل آن در هفته بعد ابلاغ می شود.

وی در پایان درباره چگونگی برگزاری کلاس های عملی دانشجویان توضیح داد: با توجه به تعداد کم دانشجویان این دروس در صورتی که مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های لازم در کلاس های آموزشی اعلام نیاز کند می توان مجوزهای لازم را از ستاد استانی مقابله با کرونا دریافت کرد که پیش‌تر به مراکز آموزشی اعلام شده است که کلاس های عملی در نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه خرداد به صورت فشرده و نفرات کم انجام پذیرد که تاکنون بازخوردی نداشته ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه جامع علمي كاربردي کاربردی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز مانند دوره‌های سی‌وسوم و سی‌وچهارم در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

فعالیت بخش مجازی نمایشگاه از طریق زیرساخت‌های «سامانه بازار کتاب» صورت می‌گیرد؛ بنابراین به دلیل انتقال فعالیت این سامانه به سامانه «نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» خرید از این سامانه تا ۳۰ اردیبهشت (۱۴۰۳) موقتا غیرفعال است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • امروز جمعه بارش در این ۱۷ استان شدت می یابد | سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد