Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@19:13:35 GMT

تا دیر نشده کاری کنیم تا زندگی قبل از کرونا، حسرت نشود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۸۷۸۱

شاید یکی از آرزوی این روزهای مان این باشد  که روزهای قرنطینگی هر چه زودتر تمام شود یا اینکه شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و خبر حذف شدن این ویروس را از زندگی‌مان بشنویم ویروسی که ناگهانی آمد و امیدواریم ناگهانی هم برود.اما فاجعه کرونایی  این روزهای هرمزگان دردآورتر است.

آماری‌که دو شب‌گذشته توسط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام شد،نگران کننده است، 75 بیمارجدید(که 60 مورد آن مربوط به بندرعباس است)  مبتلا به ویروس کرونا هستند و تا کنون شمار مبتلایان در استان به بیش از 500 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 براساس گفته بسیاری از کارشناسان بهداشت مراکز شلوغ  کانون آلودگی و عامل شیوع بیشتر کرونا هستند. به نظر می رسد بازار جدید ماهی فروشان بندرعباس، یکی از همین مراکز آلودگی است. چرا که از چندی قبل در فضای  مجازی خوانده و شنیده‌ شد که تعدادی از ماهی فروشان این بازار به کرونا مبتلا هستند اما شنیده ها تکذیب شد هر چند بعدا این اخبار در‌ست از آب در آمد  وفعالیت این بازار تا رسیدن به وضعیت استاندارد نیز متوقف شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست به هیچ عنوان از دستفروشان ماهی روبروی بازار ماهی فروشان خرید نکنند چراکه با این اقدام احتمال آلودگی به کرونا وجود دارد. اگر چه طبق گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ،بیشتر این بیماران بدون علائم هستند و به‌صورت سرپایی یا درمان شده و یا بدون نیاز به بستری مرخص می‌شوند.

از این رو باید هشدارها را جدی بگیریم و قبول کنیم که هر کدام ما شاید زمانی به نوعی ناقل باشیم. فراموش نکنیم  آمارمبتلایان به کرونا  در هرمزگان زمانی افزایش پیدا کرد که همه فکر کردند همه چیز عادی شده و انگار شهر عاری از هرگونه ویروسی است. در صورتی‌که این ویروس هوشمند نه تنها در هرمزگان  که بیشتر استان های دیگگر هم در صورت عدم رعایت به نکات بهداشتی ممکن است و دوباره  افزایش پیدا کند.

همه چیز از زمانی آغاز شد که بازارها،مجتمع ها،پارک ها و بوستانها و ...  بازگشایی شد  چند نفر دیگر باید بمیرند تا این تصمیمات اشتباه گرفته نشود، چند خانواده باید داغدار شود تا عبرت بگیریم و در خانه بمانیم؟ تست چند صدنفر باید مثبت شود تا کرونا را جدی بگیریم؟به فکر هم باشیم تا روال زندگی قبل از کرونا ، برایمان حسرت نشود.

برای  روزهای سخت کرونایی هرمزگان چاره ای بیندیشیم تا بحران و فاجعه کرونایی در هرمزگان اتفاق نیفتد.

سمانه کمالی باغستانی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاندارد خانواده دانشگاه علوم پزشکی ویروس هرمزگان کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین حسرت در سیرجان سهم ستاره اسپانیایی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های گل‌گهر و شمس آذر یکی از کم موقعیت‌ترین بازی‌های بیست و شش هفته اخیر لیگ برتر بود و دو تیم برخلاف تصوراتی که از این مسابقه وجود داشت موقعیتی روی دروازه خلق نکردند.

حساس‌ترین صحنه این مسابقه ضربه فوق‌العاده روبرتو تورس از روی ضربه آزاد بود که با بدشانسی این بازیکن اسپانیایی به گل تبدیل نشد و پس از برخورد به تیرک دروازه در برگشت با ضربه سر مهاجم گل‌گهر در آغوش جعفرپور قرار گرفت.

تورس در این صحنه با ضربه فنی و فوق‌العاده گلر جوان شمس‌آذر را هم سوپرایز کرد و او فرصت واکنش پیدا نکرد و فقط مسیر توپ را دنبال کرد اما این ضربه به تیرک برخورد کرد تا جدی‌ترین موقعیت مسابقه تبدیل به گل نشود.

این بازی کم‌هیجان به شکلی پیش می‌رفت که تماشاگران تلوزیونی و حاضران در ورزشگاه انتظار یک دیدار صفر بر صفر را می‌کشیدند اما تورس نزدیک بود تا با خلاقیت بالای خود شرایط را تغییر دهد و گل‌گهر را در این مسابقه پیروز کند که بخت با او یار نبود.

بزرگترین حسرت این مسابقه برای بازیکن اسپانیایی گل‌گهر و سرمربی یونانی آنها بود که یک قدم تا پیروزی فاصله داشتند تا پس از 5 مسابقه بالاخره طعم پیروزی را بچشند!

دیگر خبرها

  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بزرگترین حسرت در سیرجان سهم ستاره اسپانیایی (عکس)
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود