Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:42:03 GMT

سردشت صاحب سایت گردشگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۸۸۶۴

سردشت صاحب سایت گردشگری می‌شود

کامل رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح مطالعاتی سایت گردشگری که در ضلع شمال شرقی شهر سردشت احداث می‌شود آغاز شده است.  

وی افزود: بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک مصوب هیأت دولت، منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف به همکاری با شهرداری است تا در واگذاری اراضی برای افزایش سرانه فضای سبز تا مقدار  ۱۵ متر مربع اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: در این راستا واحد تدوین پروژه شهرداری سردشت با در نظر گرفتن کلیه اصول و اسلوب زیست محیطی اقدام به مطالعات طرح سایت گردشگری و جنگلی در ضلع شمال شرقی شهر کرده است که با واگذاری و ساخت این سایت در سطح ۳۵ هکتار نصف سرانه استاندارد تامین می‌شود. 

وی گفت: با گذشت ۹۰ سال از قدمت شهر سردشت متاسفانه سرانه فضای سبز این شهر کمتر از یک متر مربع است درحالی که بر اساس ضوابط شهرسازی باید حداقل این میزان هشت متر مربع باشد. 

شهردار سردشت با اشاره به اینکه این سایت گردشگری پیشتر قرار بود در قالب پارک جنگلی با عنوان «ایثار» به مساحت ۱۶ هکتار احداث شود افزود: از سال ۱۳۸۶ کار مطالعاتی آن در ۶ مرحله انجام شد که کمیته فنی منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی هر بار به دلایلی آن را رد می‌کرد تا اینکه بند (ج) ماده ۱۴۷ آن را منسوخ شد. 

«رسولی» گفت: هم‌اکنون پس از ۱۳ سال بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک مجددا مطالعات این طرح تحت عنوان سایت گردشگری «هه‌واری شار» انجام شده است که با دستور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، فرماندار سردشت و مسوولان شهرستانی به شهرداری سردشت واگذار شده است. 

وی همچنین با اشاره به مشکلات کمبود زمین در این شهر بیان کرد: شهر سردشت دارای ۳۶۰ هکتار محدوده قانونی شهری است و محدوده مطالعات وضع موجود در طرح جامع، ۵۲۰ هکتار است که ایبن فضا فاقد سرانه‌های مکفی برای فضای سبز، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، درمانی و بهداشتی است که مسوولان نسبت به مشخص کردن آن اهتمام جدی داشته باشند.

شهرستان مرزی سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را در خود جای داده است؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از صد گونه دیگر است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق قرار دارد.

برچسب‌ها جنگل ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سردشت منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سردشت منابع طبیعی جنگل ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سردشت منابع طبیعی آذربایجان غربی سایت گردشگری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع شدن دسترسی به سه نقطه سردشت دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بخشدار سردشت دزفول ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و شست و شوی زیرساخت‌های جاده‌ای دسترسی به روستاهای ماهوربرنجی علیا و سفلی و میدان بخش سردشت دزفول قطع شد.

سوزنگر افزود: با توجه به وضعیت جوی، شهروندان از حرکت به سمت بخش سردشت تا عادی شدن شرایط خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش سردشت در شمال شهرستان دزفول با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزارنفر قرار دارد.

کد خبر 6095261

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • قطع شدن دسترسی به ۳ نقطه سردشت دزفول
  • قطع شدن دسترسی به سه نقطه سردشت دزفول
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد