Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@15:01:34 GMT

هشدار پلیس اسدآباد به دامداران منطقه

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۹۲۳۵

هشدار پلیس اسدآباد به دامداران منطقه

سرهنگ افشین یاری فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛گفت: با عنایت به مساعد شدن شرایط جوی وچرای دام‌ها در مراتع و همچنین نگهداری شبانه آن‌ها در خارج از اصطبل‌ها و مراکز سرپوشیده، بمنظور پیشگیری از وقوع سرقت احشام در سطح شهرستان در نگهداری از احشام خود نیز نهایت مراقبت را به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: دامداران محل نگهداری احشام خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته، زنگ خطر و روشنایی کافی مجهز نمایند.

سرهنگ یاری استفاده از سیم خاردار و یا هر مانع فیزیکی دیگری را در اطراف محل نگهداری دام‌ها را برای کاهش سرعت عمل سارقان ضروری دانست و اضافه کرد: مالکان، افراد نگهبان و چوپان گله هر چند وقت یک بار در طول روز از گوسفندان سرکشی کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه هرگونه موارد مشکوک در این خصوص را باید به پلیس ۱۱۰ گزارش داد، اظهارداشت: دامداران آمار تعداد احشام خود را درطول ساعت مختلف شبانه روز کنترل کنند.

اوهمچنین از دامداران خواست، از دادن هر گونه اطلاعاتی همچون تعداد چوپان، نگهبان شبانه و گوسفندان خود را به افراد غریبه امتناع کرده واز ورود آن‌ها به محل نگهداری احشام وحتی چرای دام‌ها خودداری کنند.


سرهنگ یاری بیان کرد: استفاده از حیوانات و پرندگان نگهبان اهلی مانند سگ و غاز در اطراف و محل نگهداری احشام، بویژه شب هنگام در امر کاهش سرقت وهوشیار نمودن چوپان و نگهبان، می‌تواند بسیار موثر باشد.

اواز توصیه‌های پیشگیرانه خود، با اشاره به کوچ عشایر و ساکن شدن آن‌ها در سطح منطقه، از روستائیان و دامداران خواست ضمن همکاری با سازمان‌های مرتبط و داشتن صعه صدر و خویشتنداری، از نزاع و درگیری با آن‌ها پرهیز کرده و خواسته‌های قانونی خود را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد با اشاره به روش برخی از سارقان درحین معامله احشام و ارائه چک پول‌های جعلی ویا تعارف موادخوراکی مسموم کننده، از دامداران و افراد چوپان خواست علاوه بر اینکه از فروش دام به افراد غریبه خوداری کرده، مواد خوراکی ونوشیدنی هم از افراد ناآشنا قبول نکنند و تا حد امکان به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه مجهز باشند.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت احشام محل نگهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جهانگیر مسعودی  اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری در خیابان امام و اخلال و ایجاد ناامنی در بازار و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، موضوع سریعاً در دستور کار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب افزود: باتوجه‌به حساسیت موضوع، دراسرع‌وقت تمامی عوامل نزاع شناسایی و رسیدگی سریع و خارج‌ازنوبت به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری متهمان، گفت: دراین‌رابطه ۲ نفر از عوامل اصلی نزاع که یکی از آنها نیز از اراذل‌واوباش باسابقه بود؛ دستگیر شدند.

مسعودی تصریح کرد: ۲ نفر دیگر این نزاع نیز شناسایی شده و در دستور کار پلیس برای بازداشت سریع قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت، و با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم خط‌قرمز ما است، اظهار کرد: مخلان نظم و امنیت بدانند که قانون بدون مماشات با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.

وی با هشدار به افراد شرور و اراذل‌واوباش، گفت: به این قبیل افراد که نظم و امنیت شهر و آسایش و آرامش شهروندان را به هم زده و باعث ایجاد رعب و وحشت شوند، تذکر و هشدار داده می‌شود که این موارد از خط‌قرمزهای دادستانی بوده و با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

نقش آموزش‌های پیشگیرانه در جلوگیری از بروز جرائم اجتماعی بسیار مهم بوده و تدوین لوایح مناسب، آموزش‌های مؤثر به جامعه در مورد راه‌های پیشگیری از جرم‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ احترام به حقوق دیگران و توجه به مسائل اجتماعی و آموزش‌های مرتبط با مدیریت خشم و تنظیم هیجانات در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم