Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:00:48 GMT

تیم درمان کنترل و مدیریت ویروس کرونا در قطور تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۹۴۲۲

تیم درمان کنترل و مدیریت ویروس کرونا در قطور تشکیل شد

جواد آقازاده در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در خوی به خصوص در مناطق زلزله زده قطور خوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: تعداد بیماران کرونایی بستری و فوتی در خوی بالاتر از میانگین استانی بوده که این موضوع نگرانی‌هایی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: با بالا رفتن آمار بیماران بستری و فوتی در خوی، معاون پژوهش و درمان دانشگاه به این شهرستان اعزام شده و ضمن همراهی با رئیس دانشکده علوم پزشکی، رئیس بیمارستان و پزشکان متخصص توانستند ارزیابی متخصصین قرارگاه دانشگاهی را با یکدیگر بررسی کرده و نتایج را در میان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده در خصوص راهکار کاهش تعداد بیماران فوتی کرونایی در خوی بیان کرد: پس از ارزیابی فرایند پذیرش بیمار و درمان و پیگیری بیمارانی که مثبت بوده اند، به این نتیجه رسیدند که مداوای بیمار کرونایی کار تیمی بوده و به طور حتم باید تیم درمان در خوی تشکیل یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی درباره تیم درمان افزود: تیم درمان متشکل از فوق تخصص ریه، متخصص داخلی، متخصص عمومی و متخصص طب اورژانس و یک نفر متخصص بیهوشی که دائماً در محل حضور داشته باشد، تشکیل شد.

آقازاده با بیان اینکه با اجرای طرح تیم درمان شاهد کاهش مرگ و میر در خوی بودیم بیان کرد: در خوی ۲ بیمارستان با ظرفیت ۵۷۰ تخت خواب ایجاد شد که به دلیل وجود این ظرفیت از نظر تخت بیمارستانی مشکلی نداریم. همچنین به دلیل خالی بودن تخت‌های بیمارستانی تاکید می‌شود که بیماران کرونایی ۱۴ روز کامل در بیمارستان نگه داری شده و پس از بهبودی کامل ترخیص شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی افزود: بیشتر بیماران فوتی در خوی دارای سن بالا بوده و بیماری زمینه‌ای داشته اند که همین موضوع مرگ و میر در این شهرستان را بالا برد.

کد خبر 4908757

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر شیراز ماه مبارك رمضان شیوع کرونا ایلام قزوین کمک به نیازمندان ستاد مقابله با کرونا بیرجند شهرکرد بارش باران جهش تولید کرمانشاه تیم درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود

دکتر وطن خواه با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، استفاده بهینه از منابع  و عدم موازی کاری در آزمایشگاه‌ها، سطح‌بندی نیروی انسانی آزمایشگاه‌ها متناسب با تخصص آن‌ها و فراهم کردن دسترسی به تمامی خدمات آزمایشگاهی برای مردم در تمامی نقاط کشور با بهترین کیفیت خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه یادآور شد: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰  آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان