Web Analytics Made Easy - Statcounter

به بهانه 80 سال شنیدن از «رادیو» که برای مخاطبانش فراتر از صدا بلکه یادآور همه خوشی ها و تلخی های زندگی است. حالا این صدا سال هاست که پایش را فراتر از مرزهای ایران گذاشته و میهمان همه مردمان دنیا شده؛ گفت و گو با مدیر «رادیو هندی» به پاس 22 سال حضور در این شبه قاره.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 4 اردیبهشت سال 1319 اولین فرستنده رادیو در تهران با نام «رادیو تهران» گشایش یافت، و از آن زمان تاکنون 80 سال می گذرد، 80 سال پرفراز و نشیب در تاریخ کشورمان، که در تمامی این سال ها رادیو پا به پای این تاریخ پیش آمده و حالا دو روزی است که تولد 80 سالگی خود را جشن گرفته است، و امروز نیز علی رغم به وجود آمدن رسانه‌های مختلف اما همچنان شبکه‌های رادیویی با پیشرفت گام به گام خود جز جدانشدنی دوستدارانش است، دوستدارانی که برخی نه هم وطن بلکه حتی اهل کشورهای دیگر هستند، و به واسطه ایجاد شبکه‌های رادیویی برون مرزی جمهوری اسلامی ایران توانسته اند صدای خود را به دنیا برسانند، از جمله رادیوی هندی با مخاطبان گسترده در حوزه شبه قاره هند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین بهانه و پنجم اردیبهشت، سالگرد تاسیس رادیو هندی معاونت برون مرزی، با احمد عباس، مدیر این شبکه گفتگو کردیم.

 وی با اشاره به فعالیت‌های این شبکه رادیویی، از استقبال مخاطبان آن از راهبرد استکبارستیزی ایران و جبهه مقاومت خبر داد.

احمد عباس در گفتگو با خبرنگار «دانا»، با اشاره به بیش از 21 سال سابقه فعالیت این شبکه رادیویی اظهار داشت: رادیو هندی در راستای سیاست‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران راه‌‌اندازی شده و به فعالیت می‌پردازد و در این رابطه، راهبرد وحدت اسلامی و فعالیت‌هایی که حول محور این راهبرد توسط نظام جمهوری اسلامی در سطح منطقه دنبال می‌شود، برای مسلمانان هند یک الگوی الهام‌بخش است و در میان مخاطبان رادیو هندی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تلاش ما در رادیو هندی این است که پوشش مناسب و گسترده‌ای از مسئله وحدت مسلمین و تقریب مذاهب و فعالیت‌های مسلمانان در این زمینه صورت دهیم تا برای مخاطبان ما در منطقه شبه قاره الگو باشد.

عباس با اشاره به اهمیت رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره مسائل مختلف جهان به ویژه مسائل جهان اسلام، تاکید کرد: این رهنمودها بسیار کارگشا بوده و هست و همواره نکات ارزشمندی در بیانات ایشان به دست می‌آید و این رهنمودها برای ما در تولیدات رادیو هندی بسیار کاربردی است.

مدیر شبکه رادیویی هندی افزود: تلاش ما در رادیو هندی، علاوه بر انعکاس فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی در حوزه «وحدت»، نشان دادن افق آینده جهان اسلام و دشمنان وحدت مسلمین نیز هست؛ به نظر می‌رسد، این خط رسانه‌ای، بهترین و مفیدترین الگو برای مخاطبان ماست.

وی با اشاره به گشتره مخاطبان این شبکه رادیویی و استقبال مسلمانان هند از برنامه‌های آن گفت: سایت اطلاع‌رسانی رادیو هندی، در میان سایت‌های برون‌مرزی سازمان صدا و سیما دومین سایت پرمخاطب و پربازدید است، البته ما به این میزان از استقبال قانع نیستیم و معتقدیم که همچنان باید تلاش مستمر شود تا مخاطبان بیشتری جذب شوند.

احمد عباس همچنین در خصوص تحولات ماه‌های اخیر در کشور هندوستان و محدودیت‌ها و فشارهای وارده بر مسلمانان توسط هندوها، اظهار داشت: متاسفانه 6 الی 7 سال است که این اقدامات علیه مسلمانان هند وارد می‌شود و اخیرا شدت بیشتری یافته و جمهوری اسلامی ایران هم واکنش‌های زیادی داشته و شخص مقام معظم رهبری نیز مواضع مهمی اتخاذ کردند؛ ما هم تلاش کردیم تا این واقعیت‌ها را منعکس کنیم.

وی تصریح کرد: فعالیت‌‌های رسانه‌‌ای انجام شده به ویژه توسط رادیو هندی، باعث انعکاس این جنایت‌ها در سطح جهان و واکنش محافل مختلف شده و در نتیجه، دولت هند و عاملان این رفتارها نیز متوجه این حساسیت‌ها شده‌اند.

مدیر رادیو هندی، با بیان اینکه ارتباط مخاطبان این رادیو با مدیران و برنامه‌سازان بیشتر از قبل تسهیل شده، گفت: آنچه از نظرات مخاطبان و بازخورد برنامه‌ها دریافت می‌کنیم، این است که مقابله جمهوری اسلامی با آمریکا و استعمار و استکبار را بسیار تمجید می‌کنند و برایشان خیلی جالب است که کشوری مانند ایران این رویکرد را اتخاذ کرده و در مقابل زورگویی‌های آمریکا ایستاده و کشورهای دیگری هم در کنار آن قرار گرفته‌اند که امروز «جبهه مقاومت» نامیده می‌شوند؛ این نکته را به وضوح در میان نظرات مخاطبان خود می‌بینیم.

عباس افزود: علاوه بر این، مخاطبان رادیو هندی از موضوع وحدت اسلامی و برنامه‌های مرتبط با آن هم خیلی استقبال می‌کنند.

 

وی با اشاره به سابقه همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان مختلف در هند، اظهار داشت: هنوز هم ادیان و مذاهب مختلف در هند به راحتی در کنار هم زندگی می‌کنند، اما در همین جامعه هندوستان، ما جریانی را مشاهده می‌کنیم که افراط‌گرایی می‌کند و از سال 1924 میلادی، سازماندهی شده‌اند و تلاش می‌کنند تا برای ادیان مختلف به ویژه مسلمانان مزاحمت ایجاد کنند؛ الان همان جریان در هندوستان در قدرت است و در دولت نفوذ دارد.

این فعال رسانه‌ای گفت: این جریان همه امکانات را علیه مسلمانان بسیج کرده است، لذا تلاش ما این است که این واقعیت‌ها را به خوبی منعکس کنیم و در زمینه وحدت مسلمین و همزیستی ادیان و مذاهب حرکت کنیم.

گفت و گو: نسیم اسدپور

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی شبکه رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببر‌های درنده (فیلم) تلاش ببر برای شکار طاووس زیبا (فیلم) حرکت تماشایی یک ببر جلوی دوربین (فیلم)

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی (فیلم)
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبرها انجام داد
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد