Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ناظمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین نتیجه مجادله وزارت ارتباطات با صدا و سیما درباره آزادسازی فرکانس‌های 700 و 800 ، اظهار کرد: هنوز مذاکرات ما برای آزادسازی فرکانس‌های 700 و 800 که در اختیار   صدا و سیما قرار دارد، به جای نرسیده است.

وی ادامه داد: فرکانس‌های 700 و 800 دو ویژگی دارند؛ یکی اینکه منبع جدیدی هستند که به منابع قبلی افزوده می‌شوند و دیگری اینکه منبع با کیفیت‌تری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظمی توضیح داد: با استفاده از  فرکانس‌های 700 و 800 به جای آنکه به سه عدد آنتن یا بی تی اس نیاز داشته باشم  با یک آنتن یا بی تی اس می‌توانیم منبع با کیفیت‌تری داشته باشیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه با اینکار قیمت ارتباطات موبایلی نیز کاهش می‌یابد، افزود: نه تنها کیفیت شبکه موبایلی بهتر شده و منابع جدید افزوده می‌شود، بلکه قیمت ارتباطات موبایلی نیز ارزان‌تر هم می‌شود، چراکه باندهای فرکانسی مذکور ارزان‌تر نیز هستند.

به گفته ناظمی؛ برای همین است که تمام دنیا اینکار را انجام داده و از باند 700 و 800 استفاده می‌کنند.

وی ایران را تقریبا آخرین کشور دانست که به تعهدات جهانی خود در این‌باره عمل می‌کند چراکه در تعهدات جهانی این باند فرکانسی متعلق به موبایل هست.

ناظمی در پاسخ به این پرسش که آقای وزیر خواستار دخالت رئیس جمهور برای حل این مشکل بود آیا آقای روحانی به این موضوع ورود کردند، گفت: اقداماتی را در این زمینه شروع کردهایم و طرح موضوع نیز شده است، اما ما امیدواریم این مسئله بیشتر با همدلی حل شود تا با یکجانبه گرایی، وگرنه با یکجانبه گرایی از طرف ما این مسئله قابل حل است.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات بر این باور است که با همکاری، نتایج برای هر دو طرف بهتر خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات از پیشنهاد مدل اقتصادی خبر داد که از طریق آزادسازی فرکانس‌های 700 و 800 برای استفاده در شبکه موبایلی، برای صدا و سیما درآمدزایی ایجاد خواهد داشت.

ناظمی افزود: ما به صدا و سیما مدل اقتصادی پیشنهاد داده‌ایم که نیاز به آنتن فروشی نداشته باشد، هر چیز را با دید یک تبلیغ نگاه نکند و به جای آن از منبع در آمدی فرکانس‌ها استفاده کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران صدا و سیما فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صداوسیما فرکانس های 700 و 800 صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود

به گزارش جام جم آنلاین، پس از مشارکت چشم گیر مخاطبان شبکه ورزش سیما  در رای گیری قهرمان ایران که به انتخاب برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ پرداخت   ، قرار است  پنجم اردیبهشت ماه با پخش زنده تلویزیونی همزمان شبکه ورزش و شبکه سه برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ در  اختتامیه جشنواره قهرمان ایران معرفی شوند .
در این مراسم که شبکه ورزش میزبان آن است و در سالن همایش های صداوسیما با اجرای پیکان یوسفی برگزار می شود ،ریاست صداوسیما ، نامزدهای قهرمان ایران ،وزیر ورزش و جوانان ، رییس کمیته ملی المپیک ، روسای فدراسیونها و بزرگان ورزش کشور حضور دارند .

دیگر خبرها

  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • روایت صادقانه مقاومت و مظلومیت در به افق فلسطین
  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود