Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:27:05 GMT

تغذیه فرهنگی 120 هزار مخاطب فضای مجازی در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۹۷۸۳

تغذیه فرهنگی 120 هزار مخاطب فضای مجازی در روزهای کرونایی

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ایام کرونا تاکنون صدمه‌ای به برنامه‌های فرهنگی ما نزده بلکه باعث رشد در برخی زمینه‌ها شده‌است، گفت: در حال حاضر حدود ٣٠ کانال شاخص در شهرستان فارسان در حال فعالیت است که ما در روز به بیش از ١٢٠ هزار عضو، خوراک فرهنگی می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، همه ما این روزها شاهد اتفاقات جالب، خوب یا بد در سطح جامعه، ادارات، ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها در بحث جلوگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره این بیماری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کادر درمان گرفته که در خط مقدم ایستاده و جان خود را به خطر انداخته‌اند تا جهادگرانی که شبانه روز برای کمک به هم‌استانی‌هایشان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با وجود برخی کم‌لطفی‌ها همچنان در میدان معرکه با کرونا حضور دارند و اداراتی که ایام تهدید کرونا را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کرده‌اند.

برخی از ادارات و مسؤولان سطح استان معتقدند که در ایام کرونا نمی‌شود کار کرد و خدمت‌رسان مردم و پیگیر مشکلات بود. اما برخی از ادارات و مسؤولان دیگر این ایام را فرصتی مغتنم برای خدمت به مردم و برداشتن باری از زمین دانسته‌اند.
این‌بار به سراغ یکی دیگر از ادارات پیش‌قدم و فعال در امر پیشگیری از کرونا رفتیم.

اجرای 60 برنامه شاخص در فضای مجازی

اسفندیار امیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در برنامه‌های فرهنگی گفت: ایام کرونا تاکنون صدمه‌ای به برنامه‌های فرهنگی ما نزده بلکه باعث رشد در برخی زمینه‌ها شده‌است، در واقع ما ایام کرونا را از تهدید به فرصت تبدیل کردیم.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: ما در سال گذشته و بدون کرونا ٥ یا ٦ برنامه در فروردین‌ماه اجرا می‌کردیم، اما اکنون حدود ٦٠ برنامه شاخص با تولید محتوا در فضای مجازی انجام شده و از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده‌ است، ضمن اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیر کل این نهاد در استان به عنوان اداره برتر کشور در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا و پیشرفت فرهنگ، هنر و محتواسازی تقدیر و تشکر کرد.

تهیه خوراک فرهنگی برای 120 هزار مخاطب در فضای مجازی

وی توضیح داد: در حال حاضر حدود ٣٠ کانال شاخص در شهرستان فارسان در حال فعالیت بوده که ما در روز به بیش از ١٢٠ هزار عضو، خوراک فرهنگی می‌دادیم و پیام‌های شبکه بهداشت را به مردم انتقال می‌دادیم.

امیریان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان در ایام کرونا بیان کرد: تولید کلیپ‌های نمایشی و عروسکی با موضوع آموزش کودکان و نوجوانان در جهت رعایت نکات بهداشتی، نظارت و هماهنگی و یک‌سوسازی فضای مجازی با بیش از ١٢٠ هزار مخاطب برای پوشش خبری کرونا ویروس و انتقال پیام‌ها و اطلاعیه‌های شبکه بهداشت و درمان در خصوص رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن از جمله اقدامات این اداره در ایام کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پخش کلیپ‌های آموزشی تهیه شده از هنرمندان مختلف سطح شهرستان در جهت پیشگیری از کرونا ویروس به صورت مستمر، هماهنگی با پلیس فتای استان در جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی به مردم در زمینه عدم برگزاری مراسمات عروسی، عزاداری و سایر تجمعات، راه‌اندازی کمپین "انسانیت نمرده‌است" در جهت کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت و پویش مردمی "هوای هم را داشته باشیم" توسط مؤسسه قرآنی تبیان شهرستان فارسان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و همکاری امام جمعه و بیت‌الزهرا (س) شهرستان از دیگر اقدامات انجام‌شده بوده‌است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان با اشاره به پویش مردمی مؤسسه قرانی تبیان افزود: بیش از ٨٠ هزار ماسک در شهرستان تولید و به صورت رایگان بین مردم  توزیع شد، همچنین حدود ١٢ هزار ماسک در اختیار شبکه بهداشت استان قرار گرفت.

برگزاری نخستین جشنواره مجازی  شاهنامه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری

مسؤول مرکز شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی شهرستان فارسان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: نخستین جشنواره مجازی  شاهنامه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری با مشارکت مرکز شاهنامه‌خوانی‌ و شاهنامه‌پژوهی شهرستان فارسان و اداره‌ کل‌ کانون‌ پرورش‌ فکری‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ استان‌ در راستای ترویج شادی و نشاط در جامعه بخصوص کودکان و نوجوانان و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.

شعله ایل‌بیگی ادامه داد: بخش‌های اجرایی این جشنواره شامل شاهنامه‌خوانی، نقالی اشعار شاهنامه، قصه‌گویی داستان‌های شاهنامه، تک‌خوانی همراه با موسیقی (ویژه برای شرکت‌کنندگان پسر) است.

وی با بیان اینکه کودکان گروه سنی ۱۲-۴ سال و نوجوانان ۱۸-۱۲ سال می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، توضیح داد: نفرات اول تا سوم در هر گروه سنی و هر رشته جوایزی را دریافت می‌کنند.

مسؤول مرکز شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی شهرستان فارسان اضافه کرد: علاقه‌مندان‌ می‌توانند از آثار خود فیلمبرداری‌ کرده و آن‌ها را به نشانی‌ فضای‌ مجازی‌ در فراخوان ارسال‌ کنند.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان فضای مجازی فرهنگ کودکان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان برنامه های فرهنگی شاهنامه خوانی فضای مجازی ایام کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان