Web Analytics Made Easy - Statcounter

سقاء از ایجاد تشکیلات مجازی مسجد به مناسبت ماه رمضان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی محافل مجازی انس با قرآن، اجرای پویش «نان مهربانی» و اعزام ماموران افتخاری برای کمک به محرومان توسط کانون‎‌های مساجد اردبیل انجام می‌شود.

«نادر سقاء» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون های مساجد استان اردبیل به مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برگزاری محافل قرآنی خانگی به نیت شهدای محله و مدافعان سلامت، جزءخوانی قرآن کریم به صورت خانگی، برنامه آموزشی و برگزاری مسابقات، بازی ها و قصه های قرآنی ویژه نونهالان از جمله این برنامه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد استان اردبیل بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان تدبر در معانی آیات قرآن کریم، جلسات پرسش و پاسخ قرآنی، تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم در بین الصلاتین، تلاوت قرآن کریم هر روز یک نفر از قاریان محله در کانال مسجد به صورت مجازی برگزار می شود.



وی از تدارک مسابقات کتابخوانی و معرفی کتاب(طرح شنبه های کتاب) بویژه کتب دینی و سلامت خبر داد و گفت: مسابقات خلاصه نویسی و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در منزل، قدردانی مجازی از کتابخوانان و نویسندگان محله نیز در ایام ماه مبارک رمضان به صورت مجازی انجام می شود.



سقاء از تشکیل کارگروه تشکیلات مجازی مسجد به مناسبت ماه ضیافت الله خبر داد و افزود: همزمان با ماه میهمانی خدا کانال مجازی مسجد و محله افتتاح و برگزاری مسابقات فرهنگی، تکریم و دلجویی از خانواده های خسارت دیده از بیماری کرونا در محلات انجام می شود، ضمن اینکه دیدار و تکریم از کادر پزشکی و خدمات درمانی، تجلیل از شهدای مدافع سلامت، مشارکت در مسابقات استانی و کشوری فهما، انعکاس برنامه های کانون و مسجد در سامانه بچه های مسجد صورت می گیرد و فعالیت رادیوی مسجد(پخش قرائت قرآن کریم، اذان، دعا) هم انجام می شود.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: اگر چه مساجد به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل هستند، اما فضاسازی تبلیغی در  این ایام در مساجد انجام و سخنرانی های کوتاه با موضوع سبک زندگی اسلامی، احکام و راه اندازی سامانه پیامک مسجد محله انجام می شود. تجلیل  و قدردانی مجازی از خانواده های مسجد محور برگزیده، شناسایی روزه اولی های محله، تبریک و قدردانی مجازی ایثارگران و معرفی مفاخر و شهدای محله، مراسم های ولادت امام حسن(ع)، روز قدس و عید سعید فطر هم به صورت مجازی برگزار می شود.



سقاء تاکید کرد: برگزاری مسابقه کودکانه با موضوع ماه رمضان، مسجد، قرآن و نماز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در ماه میهمانی خدا است، علاوه بر این، پخش سرود بچه های مسجد، فیلم کوتاه، کلیپ، موشن گرافی، اطلاع رسانی برنامه های فضای مجازی و فعالیت های مسجد محله، برگزاری مسابقات هنری، عکاسی، خاطره گویی، مقاله نویسی، صنایع دستی، تولیدات و برپایی نمایشگاه های آثار هنر خانگی و قدردانی مجازی از هنرمندان محله نیز برای ماه مهمانی خدا پیش بینی شده است.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل همچنین اعلام کرد: شناسایی خیرین و نیازمندان محله، توزیع افطاری و سحری بهداشتی در بین محرومان، همکاری در اجرای رزمایش ملی کمک مومنانه ویژه حمایت از نیازمندان با توزیع بسته های معیشتی، فرهنگی و سلامت، حمایت از یتیمان و زنان سرپرست خانوار، اجرای پویش نان مهربانی ویژه بخش نان رایگان در نانوایی ها با مشارکت خیرین، اجرای طرح مامور افتخاری خرید مایحتاج منازل بویژه سالمندان، مراعات مستاجرین و اهدای خون و ترویج نذر فرهنگی و معیشتی و نذر قربانی در ماه ضیافت الهی به همت کانون های مساجد استان اردبیل انجام می شود.



وی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع محصولات بهداشتی و ضدعفونی، مشاوره و معرفی مراکز بهداشت، برگزاری مسابقه فرهنگ سلامت، بیان نکات افزایش امید و آموزش مهارت های زندگی در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی خانواده ها، تبیین تغذیه سالم و ورزش خانگی به صورت مجازی از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان اردبیل در ماه مبارک رمضان است.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان اردبیل ماه مبارک رمضان فضای مجازی کانون های مساجد مساجد استان اردبیل برگزاری مسابقات کانون های مساجد ماه مبارک رمضان قدردانی مجازی صورت مجازی انجام می شود برنامه ها قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود