Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران اتحادیه اروپا توافق کرده اند صندوقی ایجاد کرده و حداقل یک تریلیون یورو (۱.۱ تریلیون دلار) برای بازسازی اقتصادهای منطقه که از همه گیری به ویروس کرونا آسیب دیده اند، اختصاص دهند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سی ان ان، سران اتحادیه اروپا توافق کرده اند صندوقی ایجاد کرده و حداقل یک تریلیون یورو (۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ تریلیون دلار) برای بازسازی اقتصاد‌های منطقه که از همه گیری به ویروس کرونا آسیب دیده اند، اختصاص دهند.

رهبران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا پس از یک ویدئو کنفرانس در روز پنج شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کردند: «این صندوق اهمیت بالایی دارد و هدف آن بخش‌هایی از اروپاست که بیشترین آسیب را دیده اند و برای مقابله با این بحران بی سابقه ایجاد شده است».

سران دولت‌های اتحادیه اروپا از مقامات کمیسیون اروپا خواستند جزئیات این پیشنهاد‌ها را آماده کنند که شامل نحوه تخصیص منابع مالی این صندوق به بودجه این بلوک در ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ می‌شود.

اتحادیه اروپا قصد دارد بودجه خود را از حدود ۱.۲ درصد تولید ناخالص داخلی به ۲ درصد آن برساند و بعد، از این ذخایر اضافی برای تضمین وام گیری از بازار‌های مالی با نرخ سود پایین استفاده کند.

رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به این سوال که چقدر منابع مالی در این صندوق جمع آوری می‌شود گفت: «این مسئله باید به دقت بررسی شود، ولی ما در مورد میلیارد صحبت نمی‌کنیم، هدف ما تریلیون است».

سران اتحادیه اروپا همچنین یک بسته کمکی فوری به ارزش حداقل ۵۰۰ میلیارد یورو (۵۳۸ میلیارد دلار) امضا کردند که وزرای دارایی در اوایل همین ماه پیشنهاد آن را مطرح کرده بودند. ۱۰۰ میلیارد یورو از این بسته کمکی برای جلوگیری از اخراج کارگران اختصاص داده شده است و صد‌ها میلیارد یورو به کسب و کار‌ها وام داده می‌شود.

این اقدامات اتحادیه اروپا به همراه تلاش‌های آن برای ایجاد محرک‌های اقتصادی به ارزش صد‌ها میلیارد یورو، جلوی وارد شدن این منطقه را به رکودی شبیه رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ می‌گیرد.

صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا ۷ درصد در سال جاری کاهش یابد و اطلاعات اخیر نشان می‌دهد فعالیت اقتصادی در ماه‌های مارس و آوریل ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین آمده است.

امانوئل مکرون، نخست وزیر فرانسه پس از این کنفرانس ویدیویی گفت کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد لزوم یک پاسخ محکم و هماهنگ به اندازه ۵ تا ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی توافق دارند.

اختلاف بین کشور‌ها در مورد نحوه عملکرد این صندوق است. مخصوصاً اینکه آیا باید این کمک‌ها به صورت وام به کشور‌هایی مثل ایتالیا و اسپانیا که بیشترین آسیب را دیده اند اعطا شود یا به شکل انتقال مستقیم پول باشد. کشور‌هایی مثل هلند، اتریش و آلمان مخالف پرداخت مستقیم هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی اتحادیه اروپا کرونا اتحادیه اروپا میلیارد یورو دیده اند کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف