Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور یکسان نیست و در برخی از استان‌های مهمان‌پذیر و پرتردد همچون آذربایجان‌های شرقی و غربی، تهران و فارس شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مهدی گویا صبح امروز در نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ضمت قدردانی از دست اندرکاران بهداشت و درمان به‌خصوص پرستاران و پزشکان در مقابله با کرونا، اظهار داشت: بیماری کرونا در کشور چندین موج خواهد داشت و باید منتظر موج‌های دیگر باشیم و آمادگی کامل داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور یکسان نیست و در برخی از استان‌های مهمان‌پذیر و پرتردد همچون آذربایجان‌های شرقی و غربی، تهران و فارس شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت مطرح کرد: کرونا یک بیماری پیچیده است و دارو و واکسن ندارد و تنها کاری که برای پیشگیری از ابتلا به آن می‌توان انجام داد رعایت مسائل بهداشتی، ماندن در خانه به‌خصوص افراد مسن و خودداری افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی، سرطان و دیابت از بیرون رفتن از منازل است.

گویا با تأکید بر اینکه باید مراقب موج دوم و سوم بیماری کرونا در کشور باشیم، تصریح کرد: آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با موج‌های بعدی کرونا وجود دارد ولی رعایت توصیه‌ها و مسائل بهداشتی از اهم موضوعات است.

وی با اشاره به روند رو به کاهش بیماری کرونا در استان خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: این روند کاهشی به‌دلیل مدیریت خوب مسؤولان بهداشتی و رعایت مردم است که اگر مردم از این پس مسائل بهداشتی را رعایت نکنند دوباره بیماری شعله‌ور خواهد شد.

انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی کرونا تردد دکتر گویا موج بعدی کرونا کرونا ویروس افزایش مبتلایان توصیه های بهداشتی بیماری کرونا در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند

«در آینده نزدیک تعداد دختران تحصیلکرده دانشگاهی بیشتر از مردان تحصیلکرده خواهد بود»؛ خبری که بخصوص در زمان کنکور امسال بسیار در محافل پیچید و هر کسی از ظن خود درباره آن اظهار نظر کرد، برخی از رشد فرهنگ در جامعه خبر دادند و برخی هشدار نامتوازن شدن آموزش عالی و نامتناسب بودن ازدواج های آینده را مطرح کردند.

از مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب که در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند تنها ۳۷ درصد مرد هستند و وزیر علوم علت را در این می داند که آقایان برخلاف خانم‌ها مکلف هستند که دو سال خدمت سربازی هم بگذرانند اما خانم‌ها این وظیفه را ندارند بنابراین تعداد دفعاتی که می توانند در آزمون شرکت کنند بیشتر است.

زلفی گل مسأله اشتغال را هم به عنوان یکی از دلایل پیشتازی خانم ها در کنکور مطرح می کند که البته بیشتر کارشناسان هم بر همین عقیده اند؛ همانطور که سیدجلال موسوی معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مهم تر بودن بحث اشتغال برای آقایان را مطرح کرده و عدم رغبت آقایان به شرکت در کنکور را در توسعه فرهنگ مهارت محوری و اشتغال محوری می داند.

جدا از اینکه علت بیشتر بودن خانم ها در آزمون سراسری چه بوده است برخی کارشناسان به عوارض این موضوع می پردازند، همانطور که مهدی گلشنی استاد دانشگاه نیز این مسأله را سبب ایجاد تبعات اجتماعی در آینده می داند و عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز می گوید که با این آمار در چند سال آینده میان خانم ها و آقایان اختلاف سطح تحصیلات خواهیم داشت و در این صورت ازدواج ها به مشکل می خورد و نظام خانواده نیز آسیب می بیند.

نسیم یزدانی مشاور خانواده علاوه بر اینکه بر امتیازات تحصیلات خانم ها در جامعه تأکید دارد و این موضوع را سبب رشد جامعه می داند، عوارض آن را بخصوص برای بنیان خانواده هم مطرح می کند.

یزدانی معتقد است: هرچه خانم ها به عنوان مادران جامعه فرهیخته تر و تحصیلکرده تر باشند می توانیم امیدوار باشیم که رشد فرهنگی در جامعه اتفاق می افتد اما به هر حال ما در مسأله ازدواج به حفظ کفویت توجه داریم یعنی اگر این رشد علمی همزمان برای آقایان هم رخ ندهد اختلاف نظر ایجاد می کند، از طرفی مشاغل بهتر و درآمد بیشتر برای فرد تحصیلکرده تر است.

وی سه راهکار را برای جلوگیری از عدم توازن در آموزش عالی و همچنین خانواده های آینده مطرح می کند و می گوید: ایجاد شرایطی برای تحصیل در کنار اشتغال برای آقایان، مهارت آموزی به آقایان به جای مدرک گرایی و فرهنگ سازی می تواند راهکار حل مشکلات ناشی از توازن تحصیلات زن و مرد در جامعه باشد.

یزدانی اعتقاد دارد: لازم نیست همه به دانشگاه بروند اما همه باید مهارت های ارتباطی را آموزش ببینند که اگر آقایی دارای تحصیلات پایین تری از همسرش است توانایی کافی در هم صحبتی و درک همسر داشته باشد.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی هم بر این عقیده است که حتما باید شورای خانواده و زنان شورا بررسی کند که آیا پیشتازی بانوان در رشته‌های مختلف در کل به نفع نظام خانواده و نظام‌های اجتماعی کشور است یا اینکه باید تعدیل و عدالت آموزشی باشد که گرفتار افراط و تفریط نشویم.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد