Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افرادی که از قبل دچار بیماری‌های زمینه ای هستند، ریسک بیشتری در ابتلا به ویروس کرونا داشته و نسبت به افراد سالم و بدون بیماری زمینه ای، خطر بیشتری آن‌ها را تهدید می‌کند؛ بنابراین رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و قرنطینه خانگی برای این افراد ضرورت بیشتری دارد.

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، با ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ بیشترین ریسک ابتلا به ویروس کرونا را در میان بیماری‌های دیگر دارند. این افراد باید نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کرده و دارو‌های تجویزی پزشک را با رعایت استراحت در خانه، به طور مرتب مصرف کنند.

پس از آن، افراد دیابتی با ۱۴.۲ درصد، در میان بیماری‌های دیگر ریسک بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا دارند. این افراد نیز در روز‌های اپیدمی کرونا باید مراقب تغذیه و رژیم غذایی خود باشند.

احتمال ابتلا به ویروس کرونا در افراد مبتلا به سرطان نیز ۵.۵ درصد است. این افراد به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدنشان، باید با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند.

بیماری‌های مزمن کلیوی، ۳.۴ درصد ریسک مبتلا شدن به ویروس کرونا را بالا می‌برد. این افراد نیز مانند بیماران زمینه ای دیگر، ملزم به رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

خطر ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که از قبل دچار بیماری‌های ریوی هستند نیز وجود دارد؛ چرا که این ویروس به ریه‌ها بیشترین آسیب را رسانده و تاثیرات مخربی بر روی آن‌ها می‌گذارد. بیماری‌های ریوی ۲.۳ درصد و آسم به عنوان نوع خاصی از این بیماری‌ها ۱.۲ درصد ریسک ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برند.

افرادی که بیماری‌های مزمن خونی دارند، نسبت به سایر افراد با بیماری‌های زمینه ای ۲ درصد ریسک ابتلا به ویروس کرونا را دارند. ابتلا به اختلالات مزمن عصبی ۱.۴ درصد، بیماری‌های مزمن کبدی ۰.۸ درصد و بیماری‌های مادرزادی ۰.۳ درصد ریسک ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهند.

افراد دارای بیماری HIV یا ایدز در میان همه بیماری‌های زمینه ای، کمترین ریسک ابتلا به ویروس کرونا را دارند. این بیماری تنها ۰.۲ درصد ریسک ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برد.

باید به این نکته توجه کرد که تنها افراد دارای بیماری‌های زمینه ای به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند، بلکه افراد سالم نیز در معرض ابتلا به این ویروس هستند. اما افراد سالم احتمالا علائم خفیف تری از این بیماری را تجربه می‌کنند؛ بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، حفظ نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برای همه افراد ضروری است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بیماری های زمینه ای نکات بهداشتی بیماری ها ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است