Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:49:36 GMT

آزادی 293 زندانی در خراسان شمالی طی سال گذشته

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۰۸۵

آزادی 293 زندانی در خراسان شمالی طی سال گذشته

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌شمالی از آزادی 293 زندانی حرائم غیر عمد از زندان های استان خبر داد.

رضا استاجی در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: طی سال گذشته 293 زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان با کمک خیران و بخشش شکات آزاد شدند.

وی با بیان هم اکنون 85 زندانی جرایم غیرعمد استان با بدهی بیش از 70 میلیارد ریال همچنان چشم انتظار کمک های مردم هستند، یادآورشد: این زندانیان به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه، بدهی مالی به غیر از کلاهبرداری، حوادث کارگاهی وتصادفات در زندان به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاجی با بیان اینکه هم اکنون هیچ زندانی زنی به علت جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس نیست، افزود: سال گذشته هفت نفر از زنان زندانی چهار میلیارد ریال بدهی داشتند که بدهی آنان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به تسویه شد.

استاجی با اشاره به اینکه هر ساله در سطح استان و در ایام ماه مبارک رمضان گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا در خصوص این برنامه تصمیم گیری های لازم انجام می شود و متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی گفت: خیران می‌توانند برای واریز کمک‌های خود از طریق شماره‌حساب ۸۸۸۸۸ بانک تجارت اقدام و یا از طریق کد USSD به شماره # ۸۵۰۷۷۷۷*۷۸۰* کمک‌های خود را مستقیم به ستاد دیه استان انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي زندانیان جرائم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند

همزمان با روز معلم، معلمان نیکوکار با پرداخت ۵۰ میلیون تومان زمینه آزادی یکی از همکاران خود را که به دلیل بدهی مالی در زندان به سر می‌برد، فراهم کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مردمی دیه استان تهران، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز، همزمان با دوازدهم اردیبهشت، گروهی از معلمان نیکوکار در اقدامی انسان‌دوستانه با اهدای ۵۰ میلیون تومان در پرداخت بدهی یک نفر معلم که با بدهی مالی در زندان به سر می‌برد، سهیم شدند.

این زندانی ۵۱ ساله که جز زندانیان جرایم غیرعمد بود، پس از راه‌اندازی یک شرکت دچار مشکلات مالی شده، حتی منزل مسکونی خود را هم فروخته است و پس از زندانی شدن و جدایی همسرش، فرزندانش در شرایط معیشتی نامساعد به سر می‌بردند.

زندانی یاد شده با پرداخت مبلغ اهدایی از سوی معلمان و کمک‌های نیکوکاران دیگر استان، عصر امروز آزاد شده، نزد فرزندانش باز خواهد گشت.

خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند؛ همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 749785

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر