Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارتش پاکستان مدعی شد از زمان آغاز بحران کرونا نیروهای مرزی هند ۴۰۶ بار به سمت مرزهای پاکستان شلیک کرده اند. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز؛ «ژنرال بابر افتخار» سخنگوی جدید ارتش پاکستان اعلام کرد: هند عامدانه در پی تخریب امنیت منطقه آزاد کشمیر است تا آن را به سرنوشت کشمیر اشغالی دچار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متاسفانه از زمان آغاز بحران کرونا و پس از چرخیدن نگاه مجامع بین المللی به این بیماری حملات مرزی هند به سوی مردم پاکستان و مرزنشینان افزایش یافته است.

بابر افتخار اظهار داشت: طی این مدت نظامیان هندی 406 بار به سمت مرزهای پاکستان و یا ساکنین منطقه آزاد کشمیر شلیک کرده اند.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ما احتمال یک حمله تروریستی ساختگی در هند را نیز بعید نمی دانیم و مشخص است که پس از این حمله دهلی نو اسلام آباد را به حمله متهم کرده و به دنبال افزایش تنش ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: متاسفانه سازمان آر اس اس و تفکرات افراطی این سازمان باعث شده حتی هندوها نیز به افراط گرایی کشیده شوند.

این مقام ارشد ارتش پاکستان تاکید کرد: اسلام آباد امیدوار است مسائل و مشکلات مرزی از طریق رایزنی و گفتگو حل شود.

وی سپس به معضل کرونا در کشور اشاره کرده و گفت: ارتش پاکستان تا زمانی که مبارزه با کرونا وجود داشته باشد هیچ بودجه ای مازاد بر حقوق ها از دولت دریافت نمی کند و تمام این هزینه نیز صرف مبارزه با کرونا در کشور خواهد شد.

وی گفت: در برخی کشورها تلاش می شود مسلمانان عامل انتشار کرونا معرفی شوند ولی این حقیقت ندارد و نباید مساله کرونا را به یک مذهب خاص ارتباط داد.

بابر افتخار خاطر نشان کرد: در مدت مبارزه با کرونا کمک هایی از سوی دولت چین صورت گرفته است که باید آن را نشانه توجه خاص پکن به ارتباط با اسلام آباد دانست.

گفتنی است تنش های مرزی میان هند و پاکستان همواره وجود داشته است ولی از زمان آغاز دور دوم حکومت مودی این تنش ها افزایش یافته است.

سایه سنگین اختلافات هند و پاکستان بر کشورهای سارکتمام مرزهای مشترک هند و پاکستان بسته شدصدور حکم اعدام برای عاملان انفجار تروریستی در مرز هند و پاکستانتبادل آتش در مرز هند و پاکستان 5 کشته برجای گذاشت

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" اخبار "چین" ویروس کرونا اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند اخبار چین ویروس کرونا اخبار پاکستان اخبار هند اخبار چین ویروس کرونا اخبار پاکستان هند و پاکستان ارتش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد

پس از آنکه بلاروس، اوکراین را به اسکان سربازان در ۲ بیمارستان در کی‌یف متهم کرد، مقام‌های اوکراینی این مراکز درمانی را تخلیه کردند.

به گزارش مشرق، مسئولان شهر کی‌یف جمعه اعلام کردند که ادعاهای بلاروس در مورد استقرار نظامیان در این بیمارستان‌ها «دروغ و یک اقدام تحریک‌آمیز توسط دشمنی است که تلاش می‌کند از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به زیرساخت‌های اجتماعی پایتخت استفاده کند».

«ایوان ترتل» رئیس سرویس امنیت بلاروس (KGB) با انتشار آدرس ۲ بیمارستان اعلام کرده که نظامیان اوکراین «پشت کودکان پنهان شده‌اند» و «همه آنها بدون تردید مجازات خواهند شد.»

مقام‌های شهر کی‌یف گفتند که از بیم حمله احتمالی بلاروس بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها را خارج کرده‌اند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف روز جمعه با اعلام اینکه از این بیمارستان‌ها بازدید کرده است، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از کودکان، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها در مقابل حمله متجاوز انجام می‌دهیم.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در جنگ اوکراین حضور ندارند اما مینسک از متحدان مسکو است و نیروهای روس از خارک بلاروس برای حمله زمینی به اوکراین استفاده کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق این کشور اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم