Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:04:09 GMT

رشد ۱۷ درصدی پرداخت صدقات در استان هرمزگان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۳۸۱

رشد ۱۷ درصدی پرداخت صدقات در استان هرمزگان

ایسنا/هرمزگان معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان گفت: نیکوکاران هرمزگانی در سال ۹۸ مبلغ پنج میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

سیاوش عامری صبح امروز(ششم اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، در این خصوص گفت: نیکوکاران هرمزگانی در سال ۹۸ مبلغ پنج میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که این میزان پرداخت صدقه نسبت سال ۹۷ حدود ۱۷ رشد داشته است و نشان‌دهنده افزایش اعتماد عمومی به این نهاد خدمتگزار می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عامری در خصوص نحوه‌ی هزینه کرد صدقه‌های پرداخت‌شده توسط مردم نیک‌اندیش استان گفت: صدقات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه، برای نیازمندان همان منطقه و طبق دستورالعمل‌های موجود در سرفصل‌های مختلف ازجمله کمک‌های موردی خاص، کمک‌هزینه‌های بهداشتی و درمانی، کمک‌هزینه‌های تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، تأمین مسکن، کمک به امر ازدواج نیازمندان و معیشت مددجویان هزینه می‌شود.
وی افزود: از مجموع صدقه پرداخت‌شده در سال ۹۸، مبلغ سه میلیارد و ۱۰۷ میلیون تومان از طریق مشترکان خانگی، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از صندوق‌های بزرگ در معابر، ۴۰۸ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری و ۸۲۶ میلیون تومان از طریق روش‌های نوین الکترونیکی جمع‌آوری‌شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت صدقه از طریق روش‌های نوین را راهی مؤثر در کاهش هزینه‌های جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی بین نیازمندان دانست و ادامه داد: مردم استان هرمزگان می‌توانند صدقه و کمک‌های نقدی خود را از طریق ارسال عدد ۱۰۰ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و دریافت و نصب اپلیکیشن ناب بر روی تلفن همراه خود و یا با سامانه تلفن گویای ۳۲۸۸-۰۷۶ پرداخت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024