Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ هزار و ۱۹۳ دانش آموز گیلانی مقطع متوسطه معادل ۳۲ درصد در سامانه شاد عضو شدند، گفت: تاکنون بیش از ۹۵ درصد مدارس مقطع متوسطه استان شامل ۹۴ درصد در دوره اول، ۹۶ درصد در متوسطه دوم نظری، ۹۶ درصد در شاخه فنی و حرفه ای و ۹۵ درصد در رشته کار و دانش به سامانه شاد پیوسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جابر اخلاقی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت آموزش پس از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: شیوع این بیماری باعث شد تا در بیش از ۸۰ درصد آموزش دنیا اخلال ایجاد شود و نظام‌های آموزشی را وادار به واکنش کند.

وی افزود: ایجاد فرصت برای بسط و گسترش آموزش‌های مجازی از جمله نکات مثبت در شرایط جدید است اما اینکه دانش آموزان عادت به روش سنتی آموزش و حضور در مدرسه داشتند و حالا از این موضوع محروم هستند از نکات منفی شرایط کرونایی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به راه اندازی کلاس های مجازی از اول اردیبهشت در شبکه شاد، گفت: در بیش از ۱۲ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان، ۱۰۰ درصد مدارس مقطع متوسطه در شبکه شاد عضو شدند، تاکنون بیش از ۹۵ درصد مدارس مقطع متوسطه استان شامل ۹۴ درصد در دوره اول، ۹۶ درصد در متوسطه دوم نظری، ۹۶ درصد در شاخه فنی و حرفه ای و ۹۵ درصد در رشته کار و دانش به سامانه شاد پیوسته اند.

اخلاقی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ هزار و ۱۹۳ دانش آموز گیلانی مقطع متوسطه معادل ۳۲ درصد در سامانه شاد عضو شدند، تصریح کرد: در دوره اول متوسطه ۳۱ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۳۴ درصد، ۲۰ هزار و ۴۹۴ دانش آموز در دوره دوم متوسطه نظری معادل۴۰ درصد، در کار و دانش نیز ۳ هزار و ۸۱۳ نفر معادل ۲۲ درصد دانش آموزان و همچنین در شاخه فنی وحرفه ای ۳۲ درصد دانش آموزان به شبکه شاد متصل شده اند که این روند افزایشی ادامه دارد.

وی شبکه شاد را مختص آموزش‌ و پرورش اعلام و عنوان کرد: این شبکه آموزشی به‌ گونه‌ای طراحی‌ شده تا ۱۵میلیون دانش آموز را پوشش دهد از ویژگی‌های این شبکه، متناظر با مدرسه حقیقی مدرسه‌ای در فضای مجازی تشکیل شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در شبکه آموزشی دانش آموزان، همانند مدرسه حقیقی، علاوه بر زنگ‌های کلاسی، زنگ تفریح نیز برای دانش آموزان پیش‌بینی ‌شده تا دانش آموزان دچار خستگی نشوند که هر زنگ تفریح بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

اخلاقی بیان کرد: با توجه به اهمیت صدور مدرک دیپلم برای دانش آموزان، امتحانات نهایی پایه دوازدهم  قطعا به‌ صورت حضوری برگزار می‌شود اما ارزشیابی از سایر پایه‌ها ممکن است توسط معلمان و براساس فعالیت دانش آموزان انجام شود البته این در صورتی است که دانش آموزان قادر به حضور در مدرسه نباشند، هرچند هنوز چیزی در این باره قطعی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی شبکه شاد آموزش و پرورش مقطع متوسطه سامانه شاد ۹۶ درصد شبکه شاد ۹۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند

به گزرش خبرنگار مهر، غفور حضوری ظهر شنبه در بازدید از اردوگاه فرزندان امام (ره) اردبیل اظهار کرد: تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردوهای تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور شرکت کنندگان در اردوی تربیتی و تفریحی دانش آموزان مدارس منتخب در محلات هدف حاشیه نشین خاطرنشان کرد: این اردوها با محوریت کانون های فرهنگی – تربیتی نور و شهید رجایی برگزار شد و امید و نشاط را دو رهاورد مهم اردوهای تربیتی وتفریحی دانش آموزان ایجاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با شرکت در این اردوها، دانش آموزان در کنار دریافت مهارت های کارجمعی، ارتباط اجتماعی، تاب آوری، نوع دوستی و زندگی در شرایط سخت، امید و نشاط را در وجود خود تقویت و با روحیه مضاعف در جریان تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

حضوری ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام یافته و با حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردوهای تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد که در جای خود کم سابقه است.

وی ادامه داد: اردوی تفریحی و تربیتی دانش آموزان محلات هدف حاشیه نشینی در قالب تفاهم نامه همکاری های مشترک آموزش و پرورش و سازمان امور اجتماعی کشور در محل اردوگاه های فرزندان امام و مقدس اردبیلی برگزار شده است.

کد خبر 6089997

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل