Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@08:38:15 GMT

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی ارزان توسط ناسا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۵۲۶

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی ارزان توسط ناسا

ایران اکونومیست-با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، مهندسان ناسا یک دستگاه تنفس مصنوعی ارزان ساخته اند که به راحتی قابل مونتاژ است.

ناسا نمونه اولیه یک دستگاه تنفس مصنوعی ارزان به نام VITAL را تولید کرده که می تواند نیاز فزاینده بیمارستان های آمریکا به این محصول برای نجات جان بیماران مبتلا به کرونا را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی و ساخت این دستگاه توسط ناسا حدود ۳۷ روز به طول انجامیده است. این طرح در آزمایشگاه جی پی ال ناسا در پاسادنای کالیفرنیا اجرا شده است و آزمایش موفق آن در تاریخ ۲۱ آوریل سال ۲۰۲۰ انجام شده است.

همزمان با تشدید هشدارها در مورد کمبود دستگاه تنفس مصنوعی در آمریکا، تلاش شرکت‌های خصوصی و برخی نهادهای دولتی در این کشور برای تولید نمونه‌های ارزان قیمت این محصول افزایش یافته است.

این دستگاه که به طور خاص برای رفع نیازهای بیماران مبتلا به کرونا تولید شده، به شیوه‌ای متفاوت و با برخی قطعات کمتر در مقایسه با دستگاه‌های تنفس مصنوعی عادی ساخته شده و لذا سرعت مونتاژ آن بالاتر و هزینه ساخت آن کمتر است. قرار است تولید انبوه این دستگاه برای انتقال به بیمارستان های امریکا به زودی آغاز شود.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دستگاه تنفس مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در تهران

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • دستگاه بلوک زنی
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی