Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@11:06:06 GMT

درخواست روحانیون و مداحان از مسئولان مبنی‌بر بر بازگشایی حرم‌ها و مساجد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۵۳۲

درخواست روحانیون و مداحان از مسئولان مبنی‌بر بر بازگشایی حرم‌ها و مساجد

‍‍‍‍‍‍

جامعه مذهبی کشور متشکل از خطباء، روحانیون، مداحان و شعرای مذهبی از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کردند که بعد از دو ماه از عالم گیر شدن کرونا، دستور بازگشایی اماکن مذهبی را صادر کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، جامعه مذهبی کشور متشکل از خطباء، روحانیون، مداحان و شعرای مذهبی از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کردند که بعد از گذشت دو ماه از عالم‌گیر شدن ویروس کرونا، دستور بازگشایی اماکن مذهبی را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است:

اعضای محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا

سلام علیکم

بیش از دوماه از تلاش‌ها و مجاهدت‌ها برای مبارزه با بیماری عالم‌گیر کرونا می‌گذرد. در این مدت، جامعه مذهبی و هیأتی کشور، همزمان با همراهی در تصمیمات آن ستاد، اقدامات مختلفی در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این بیماری داشته است.

همچنین با درک شرایط خاص کشور، بیشترین همراهی را در جلوگیری از تجمعات (به رغم وجود مناسبت‌های متعدد مذهبی) انجام داده است.

در مسأله بسته شدن حرم‌های مطهر، اگرچه هم در آن زمان و هم در گزارش‌های اخیر ستاد، آن اعتاب مقدسه با کمتر از نیم درصد احتمال شیوع در انتهای جدول اماکن پرخطر بودند، اما نهایتاً این تصمیم ستاد بود که اجرایی شد.

اینک در آستانه ورود به ماه میهمانی خدا، ماه مبارک رمضان هستیم، ماهی که از دیرباز در میان مردم این سرزمین، جلسات با شکوه قرآن و مناجات، جایگاه ویژه‌ای داشته است.

اکنون و پس از تصمیمات جدید آن ستاد محترم مبنی بر بازگشایی مشروط بسیاری از امکان از قبیل پارک‌ها، بوستان‌ها و حتی سینماها، این سوال به‌وجود می‌آید که آیا نمی‌توان برای گشودن حرم‌های مطهر که ملجا همیشگی مردم ایرانند نیز مانند سایر اماکن، پروتکل‌های خاص هرچند سختگیرانه در نظر گرفت؟

آیا نمی‌شود در این ماهی که بهار عبادت است، برای گشودن درب مساجد، شرایطی را در نظر گرفت و به جای ایجاد محرومیتی عمومی، با رعایت سخت‌گیرانه نکات بهداشتی، شرایط را برای حضور حداقلی از جامعه فراهم کرد؟

ما به عنوان بخشی از جامعه مذهبی کشور، در خواست بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد را داریم و اعلام می‌کنیم آماده همکاری در جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر از ماه پرنور رمضان هستیم.

امضا کنندگان این نامه عبارتند از :

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام حامد کاشانی سخنران مذهبی نیز سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه من شبکه سه سیما این درخواست را اعلام کرد. فیلم این سخنان را اینجا بینید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ستاد ملی مبارزه با کرونا مداح اهل بیت مسجد حرم اهل بیت پارک سینما جامعه مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد

تین نیوز

سید علی حسینی رییس سابق ستاد حمل و نقل و سوخت: وقتی من در ستاد سوخت سمت داشتم، مدیر شرکتی به ما مراجعه کرد و گفت که طرحی داریم که تمام موتورسیکلت ها که آلایندگی بالایی دارند را در کمتر از یک ساعت گازسوز می کنیم و توضیح داد که باک این موتور را بر می داشتند و به جای آن یک مخزن گاز می گذاشتند و قسمت کاربراتور را هم گازسوز می کردند و برای سوخت گیری هم طرح های جالبی داشتند. نمونه هایی هم ساخته بود و آن را هم به مسئولان ذیربط ارائه داده بود اما  کسی آن را جدی نگرفته بود.

این فرد دو سال پیش در هند در نمایشگاهی محصول خود را عرضه کرد و در بازدیدی که وزیر صنعت هند از غرفه آنها داشت نظرش جلب شده و او را به دفتر خود دعوت کرده و تمامی مقدمات قرارداد با او را فراهم و در عرض چند روز با او قرارداد امضا کرده بودند. او تاکنون 25 میلیون موتورسیکلت را در هند گازسوز کرده اما در ایران در پیچ و خم موافقت مسئولان هنوز گرفتا است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!