Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زیست، کنوانسیون سایتس اعلام کرد: مسائل مربوط به بیماری‌های جانوری خارج از اختیارات این کنوانسیون بود و صلاحیت اظهارنظر پیرامون ارتباط احتمالی بین مصرف انسان از حیوانات وحشی و COVID-19 را ندارد.

در متن بیانیه دبیرخانه کنوانسیون تجارت بین المللی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر(CITES) در ارتباط با COVID-19 آمده است: در مورد سوالات مربوط به بیماری‌های جانوری، دبیرخانه پیشنهاد می‌دهد به مراجعی که در این زمینه کار می‌کنند، همچون سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE)، سازمان خوار و بار جهانی (FAO) و سایر دستگاه‌های ذیصلاح و مؤسسات تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه CITES از تفسیر رسانه‌ای که ارتباط احتمالی بین مصرف انسان از مورچه خوارها (یا سایر حیوانات وحشی) و COVID-19 را عنوان می‌کند، آگاه است. تمامی گونه‌های مورچه خوار در پیوست یک CITES وجود دارد، بدین معنی که طبق کنوانسیون، تجارت بین المللی آن به طور کلی ممنوع است البته مبادله برای اهداف غیرتجاری ، همچون حفاظت یا اجرای قانون ، توسط اعضای CITES مجاز است.

همچنین ممکن است اعضای کنوانسیون تدابیر سختگیرانه تر از آنچه که توسط کنوانسیون تعیین شده، اعلام کنند که این امر در مورد تمامی گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در پیوست I مدنظر است.

شایان ذکر است، تجارت گونه‌های ذکر شده CITES در یک کشور معین بر اساس قوانین قضائی مرتبط با آن کشور، مدیریت می‌شود.

دبیرخانه بنا به درخواست مدیریت CITES در چین ، در ۵ مارس ۲۰۲۰، اطلاعیه‌ای را در ارتباط با اقدامات فوری چین در مورد قانون تجارت حیات وحش، میان اعضا منتشر کرده که اظهار می‌دارد کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین، برای حفاظت از زندگی و سلامت مردم، کاهش مصرف غذایی از حیوانات وحشی را تصویب و سریعاً به مرحله اجرا درآورده است.

لازم به یادآوری است، تجارت قانونی ، پایدار و قابل ردیابی که توسط CITES در سطح بین المللی تنظیم می‌شود، مزایای بسیاری برای افراد و حیات وحش دارد و برعکس، تجارت غیرقانونی حیات وحش، تأثیرات منفی اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی قابل توجهی دارد.

تأکید می‌کنیم دبیرخانه همکاری خود را با کشورهای مبدا، ترانزیت و مقصد از طریق مساعدت و فعالیت‌های اجرایی، از جمله با شرکای کنسرسیوم بین المللی مبارزه با جرایم حیات وحش (ICCWC) ادامه می‌دهد، به گونه‌ای که طرفین در صورت لزوم پشتیبانی و از ابزارهای لازم برای مبارزه با تجارت غیرقانونی حیات وحش برخوردار می‌شوند.

شواهد نشان می‌دهد، اعضای کلیدی که از تجارت غیرقانونی حیات وحش متأثر شده اند، اقدامات خود را افزایش داده و فعالیت‌های جدی تری را در ارتباط با قوانین تجارت حیات وحش در سطح ملی انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها و اقدامات به شناسایی مؤثرتر جنایات حیات وحش در سطح فراملی می‌انجامد.

این اقدامات همچنین به اجرای مؤثر کنوانسیون و حفظ گونه‌های ذکر شده CITES کمک خواهد کرد.

کد خبر 4908915

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا سایتیس چین ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی شبکه شاد سیدابراهیم رئیسی فاصله گذاری اجتماعی سازمان تامین اجتماعی شهر تهران ترافیک نیروی انتظامی بین المللی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

به گزارش همشهری آنلاین زهرا مینویی، وکیل ترانه علیدوستی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: در روزهای اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است.

????برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی ‌هستند.

کد خبر 847160 برچسب‌ها خبر مهم ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی/ زهرا مینویی چه نوشت؟
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان