Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@05:30:49 GMT

«سبجنو» و رشد چشم‌نواز سودآوری

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۸۰۹

«سبجنو» و رشد چشم‌نواز سودآوری

عملکرد شرکت «سیمان بجنورد» در سال 98 هم از لحاظ رشد درآمدزایی و کنترل هزینه های تولید، بسیار قابل قبول بود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان بجنورد» در سال مالی منتهی به اسفند 98 به صورت حسابرسی شده به ازای هر سهم 2017 ريال سود ساخت و رشد فزاینده و چشمگیر 252 درصدی را به معرض نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، علت اصلی جهش سودآوری این سیمان ساز افزایش 67 درصدی درآمدهای عملیاتی است. علاوه بر این که نرخ های فروش بالا رفته، «سیمان بجنورد» توانسته از نظر مقداری نیز در شرایط مطلوبی قرار گیرد و مقدار فروش سال 98 نسبت به سال 97 حدود 18 درصد افزایش یافته است.

همانند سایر شرکت های دیگر، «سبجنو» نیز بابت افزایش شدید هزينه حمل و نقل و انتقال، با رشد قابل توجه هزینه های فروش، عمومی و اداری مواجه شد. البته بابت اندک صادرات انجام گرفته، 20 میلیارد ريال سود تسعیر ارز به صورت عملیاتی و 16 میلیارد ريال به صورت غیرعملیاتی شناسایی کرد.

رونق بازار سرمایه مجال خوبی برای شناسایی درآمد سرمایه گذاری ها بود که این مورد نیز با 92 درصد رشد به 179 میلیارد ريال رسید.

نکته منفی «سبجنو» در صورت های مالی، هزینه مالی سنگین است. این شرکت بیش از 936 میلیارد ريال مانده تسهیلات بانکی دارد که در سال 98 حدود 116 میلیارد ريال هزینه مالی به شرکت تحمیل کرد.

در نهایت، مبلغ سود ناخالص به رقم 790 میلیارد ريال رسید تا سود انباشته به رقم 792 میلیارد ريال نزدیک شود.

بر اساس صورت های مالی منتشر شده، سودآوری «سبجنو» طی سال های اخیر روندی صعودی اما؛ آرام داشت و حتی در سال 97 با اندکی افت همراه شده بود. سال 98 سالی متفاوت برای این شرکت بود و به یک‌باره رقم سود خالص به ارقامی رسید که با قله قبلی فاصله بسیار زیادی دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال سودآوری میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند

شرکت آمریکایی داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" از تعدیل نیروی بیش از ۲ هزار نفر از کارکنان خود خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه ماهه اول خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025، 1.5 میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به منظور صرفه جویی در هزینه ها 2200 کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلااپل پس از لغو طرح خودروهای خودران، صدها نفر را اخراج کرد

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه شنبه بیش از 7 درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه ماهه اول سال جاری میلادی ضرر خالص 11.9 میلیارد دلاری یا 5.89 دلار به ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص 2.3 میلیارد دلار یا 1.07 دلار به ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟