Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکست سنگین امریکا در یک پروژه از پیش طراحی شده در صحرای طبس، چیزی جز امداد الهی نبود که عاملی برای عقب نشینی سران این کشور در عقده گشایی علیه کشورمان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و به چالش کشیده شدن اندیشه‌های سوسیالیستی و لیبرالیستی و فروپاشی سلطه ایالات متحده شیطان! در منطقه و تاثیر پذیری جنبش‌های اسلامی در منطقه غرب آسیا از انقلاب ایران، به نگرانی واشنگتن نسبت به آینده معادلات سیاسی جهان انجامید و این نگرانی با گروگان گیری و اشغال لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام دو چندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در پی ناکامی دولت آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که در سفارت آمریکا بازداشت شده بودند، جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا دستور انجام عملیات نظامی آزادسازی گروگان‌ها را صادر کرد. به همین منظور عملیات پنجه عقاب، توسط نیروی دلتا در ارتش آمریکا برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته شده، طراحی و انجام شد.

به دنبال این تصمیم، در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ مصادف با ۲۴ آوریل ۱۹۸۰، ۶ هواپیما و ۸ بالگرد آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران وارد فضای پروازی ایران شدند. در هنگام اجرای عملیات بالگردهای آمریکایی دچار نقص فنی شده و در مجموع در حالیکه هنوز عملیات آغاز نشده بود، ۳ فروند بالگرد از بین می‌رود!

حادثه طبس، ماهواره نور و چند پیامی که بلزرگ شنید!

با شرایط پیش آمده رئیس‌جمهور آمریکا دستور عقب نشینی و بازگشت نیرو‌ها را صادر می‌کند، اما در هنگام برخاستن هواپیما‌ها و بالگرد‌ها طوفان بزرگی از شن آغاز شده و یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ به هم بر می خورند و هر دو آتش می‌گیرند که در این حادثه ۸ نفر از نیرو‌های آمریکایی در آتش می‌سوزند و ۴ بالگرد هم روی زمین باقی گذاشته می‌شوند و نظامیان آمریکایی با ۵ هواپیمای باقیمانده، خود را به ناو نیمیتز می‌رسانند و بدین‌ترتیب این عملیات، بدون حضور و تاثیر حتی یک ایرانی، به‌طور کامل با شکست مواجه می شود!

شکست مفتضحانه آمریکا در این عملیات از پیش طراحی شده و منظم آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی ظاهراً بطور کامل از وجود چنین عملیاتی بی اطلاع بود، چیزی جز دست نصرت الهی و تحقق وعده حق (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ) نبود. به تعبیر حضرت امام خمینی(ره): «در این عملیات، شن‌ها از سوی خدا مأمور شکست آمریکا شده بودند».

روزگاری آمریکا با اعزام 8فروند بالگرد رویای فروپاشی انقلاب و بازگرداندن حکومت پهلوی را در سر می پروراند ولی امروز پس از گذشت 40سال از وقوع حادثه عبرت انگیز طوفان شن در طبس و تجربه سال‌ها رویارویی نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران، درماندگی غرب و مشخصاً آمریکا از ناکامی در اقدامات متعدد نظامی، سیاسی و فرهنگی و صرف هزینه‌های هنگفت و اعمال شدیدترین و فلج کننده ترین تحریم‌های اقتصادی ممکن علیه ایران، بیش از پیش یادآور دست قدرت الهی و نویدبخش افول قدرت‌های پوشالی و مادی و شکست هژمونی لیبرالیسم است.

امروز در شرایط بحران‌های متعدد اقتصادی و استیصال دنیا در مبارزه با ویروس کرونا و نیز سقوط بی سابقه قیمت جهانی نفت و به چالش کشیده شدن قدرت‌های دنیا، جمهوری اسلامی ایران به مدد الهی و به پشتوانه تلاش دانشمندان و جوانان و برپایه اعتماد به داشته های خود، با پرتاب ماهواره نظامی نور و تزریق آن در مدار زمین، پیام روشن سربلندی و استقلال و اقتدار در سایه مقاومت و ایستادگی را به همه جهان مخابره کرد. ماهواره ای که به گفته دوست و دشمن، نقطه عطفی در قدرت دفاعی ایران و آغازگر فصل جدیدی در روابط گفتمانی دنیا با انقلاب اسلامی محسوب می شود.

فارق از پیامدهای مخابره شده این موفقیت غرورآفرین به دنیا، پیام روشن آن برای مسئولین ارشد کشور، نتیجه تحسین برانگیز اعتماد به جوانان، لزوم تقویت بنیه دفاعی، علمی و اقتصادی و ضرورت تلاش مستمر و موثر در راستای تحقق راهبردهای ابلاغی امام خامنه ای(مدظله العالی) از جمله «جهش تولید» و «تبدیل تهدیدها به فرصت هاست».

واقعیت این است که آنچه آمریکا و اذناب منطقه ای اش را در مواجهه با انقلاب اسلامی سرشکسته و ناکام گذاشته است، نه مذاکرات دیپلماسی بلکه تغییر محاسبات دشمن و تغییر موازنه قدرت در سایه فرهنگ کار، مقاومت و پایبندی به اصل ولایتمداری است.

انتهای پیام /

محمدرضا ذاکر.

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک، سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار داشت: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی ۴۵ سال گذشته، مقوم و پیش‎ برنده این نهضت الهی بوده اند.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود که پس از تلاش‌های ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال ۱۴۰۳، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی به وجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم مؤثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیت‌های اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم نموده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که به حمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا نماید.

کد خبر 6090016 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد