Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه چاپ لیبی فاش کرد، ابوظبی از فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان درخواست کرده جهت حمایت از حمله خلیفه حفتر به طرابلس، تجهیزات نظامی و نیرو به لیبی بفرستد.

به گزارش ایسنا، روزنامه "لیبیا آبزرور" فاش کرد، امارات از "محمد حمدان دقلو" معروف به "حمیدتی"، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان خواسته در حمایت از عملیات خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی علیه طرابلس، تجهیزات نظامی و مزدور به لیبی بفرستد و حمیدتی نیز با اعزام دو گروه شبه‌نظامی به لیبی موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این روزنامه چاپ لیبی، در مقابل ابوظبی به حمیدتی وعده ارسال حمایت مالی و نظامی داد.
هزاران مزدور سودانی و غیر سودانی در چندین جبهه در لیبی کنار نیروهای حفتر حضور دارند، تعدادی از آنها عکس‌ها و ویدیوهایی از خود در جبهه‌های سرت و جنوب طرابلس را در صفحات فیسبوک خود منتشر کرده‌اند.
خارطوم بر تکذیب مشارکت نیروهای سودانی در درگیری‌های جاری در لیبی پافشاری دارد اما رادیو "دبنجه" این کشور در ژوئیه ۲۰۱۹ اعلام کرد که حمیدتی حدود ۴۰۰۰ سرباز از نیروهای واکنش سریع را برای حمایت از زیرساخت‌های نفتی منطقه "هلال نفتی" و ایجاد فرصتی برای نیروهای حفتر جهت استفاده از تمام نیروهایش در حمله به طرابلس، به لیبی فرستاد.
تیم کارشناسان سازمان ملل مسؤول امور سودان نیز گزارش دادند، شبه‌نظامیان دارفور به عنوان مزدور برای حمایت از نیروهای حفتر در لیبی می‌جنگند و تلاش دارند با به دست آوردن پول و سلاح از لیبی، قدرت نظامی خود را تقویت کنند.
پیشتر فاش شد، امارات از طریق شرکت "بلک شیلد" برخی شهروندان سودانی را به عنوان مزدور در لیبی و یمن استخدام می‌کند. این شرکت صدها شهروند سودانی را با ارائه مشاغلی در امارات از جمله گارد امنیتی بیمارستان‌ها و مراکز خرید بازداشت کرده و در نهایت کار آنها به حضور در درگیری‌های لیبی ختم شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان امارات ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کیهان از مردم برای تماس با ۱۱۰ و ۱۹۷ برای حمایت از طرح نور

روزنامه کیهان که در روز‌های اخیر خواهان شدت دادن به مبارزه با بی حجاب‌ها است، همچنین نوشته است: از مردم مؤمن و با غیرت درخواست می‌شود با شماره ۱۹۷یا ۱۱۰ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند تا قوت قلبی برای عزیزان زحمتکش فراجا باشد.

انتظار می‌رود همه نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و... نسبت به استمرار این طرح که قطعا باعث ثبات و آرامش خانواده‌هاست حمایت کنند.

منبع: اقتصاد نیوز

tags # گشت ارشاد سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • درخواست کیهان از مردم برای تماس با ۱۱۰ و ۱۹۷ برای حمایت از طرح نور
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل