Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین زادگان در بازدید از دو مرکز تولید و توزیع ملزومات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا، از حس مسئولیت و تلاش جهادی جوانان استان تمجید کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حبیب حسین زادگان با همراهی سرهنگ افشار مسئول بسیج ورزشکاران استان، ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی و جوانان، مهدوی رئیس اداره ورزش و جوانان ساری، یگانه مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان در بازدید از قرارگاه جهادی رویش مرکز استان و کارگاه تولید ملزومات بهداشتی خانه جوانان استان حضور یافت و از این اقدام و عمل جوانان در مقابله با شیوع کرونا تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران درجمع جوانان حاضر در این کارگاه ها که ملزوماتی مانند ماسک، گان، موادضدعفونی کننده را برای اقشار آسیب پذیر، بیمارستان های و مردم تولید می کنند گفت: هر فردی با دیدن این میزان از حس مسئولیت و همدلی به وجد می آید و ما نیز همه تلاش خود را برای حمایت از این تشکل ها که در حقیقت در خط مقدم مقابله با کرونا هستند خواهیم داشت.

وی در ادامه اظهار داشت : یکی از پیامد مثبت شیوع ویروس کرونا، ایجاد تشکل های جهادی جوانان برای همدلی بود که معتقدم این حضور ایثارگرانه جوانان باید حتی پس از شکست کرونا نیز ادامه یابد.

حبیب حسین زادگان افزود؛ این همکاری، تعاون، همدلی در فضای معنوی ما را به روزهای اول انقلاب و روزهای جنگ تحمیلی می برد و خلوص و تلاش صادقانه جوانان در این اقدام جهادی مشهود است. اضافه می شود ؛ حدود ۳۰ نفر از دانش آموزان و دانشجویان جوان بسیجی بصورت صبح و عصر در مجموعه فرهنگی ، آموزشی و رسانه ای رویش در زمینه تولید ماسک فعالیت می کنند که روزانه بیش از هزار عدد ماسک نیز در این کارگاه تولید و توزیع می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!