Web Analytics Made Easy - Statcounter

بگومگوها و درگیری‌های لفظی منتخبان مردم استان مرکزی با استاندار طی روزهای اخیر نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده، اما به راستی منشا این بگومگوها و درگیری‌های لفظی کجاست و موضوع ازچه قرار است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، 27 فروردین ماه امسال بود که خبری با عنوان «انتقاد نماینده مردم اراک از وضعیت عزل و نصب مدیران در استان مرکزی»  مبنی بر تذکر منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم به وزیر کشور در خصوص برخی عزل و نصب‌ها در استان مرکزی در خبرگزاری فارس منتشر شد که طی آن علی‌اکبر کریمی در هشداری به وزیر کشور خواستار توقف هرگونه عزل و نصب در استان مرکزی تا آغاز به کار مجلس یازدهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس  در این تذکر اعلام کرده بود که «وضعیت نصب و عزل مدیران در استان به گونه‌ای است که شائبه جدی مهندسی انتخابات آینده ریاست جمهوری را ایجاد می‌کند و از وزیر کشور خواسته بود پیرامون مماشات و ابقا با برخی افراد و یا انتصاب برخی افراد غیرتوانمند در استان مرکزی آنهم در زمانی که بازپرسی ویژه خبر از فساد مالی و ارتشاء در برخی از ادارات دارد، پاسخ دهد.

 به گزارش فارس علاوه بر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، منتخبان مجلس یازدهم نیز در نامه‌‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار توقف و جلوگیری از عزل و نصب‌ها شدند که پس از 24 ساعت از رسانه‌ای شدن  این نامه، استاندار مرکزی در نامه‌ای به وزیر کشور و برخی مسئولان ارشد کشوری نسبت به این منتخبان مجلس یازدهم موضع گرفته و به موارد مطروحه در نامه آنها حمله کرد و حتی در نشستی در فرمانداری ساوه سخنان و رفتارهای زشتی را با نماینده این شهرستان داشته است.

استاندار مرکزی در نامه خود به وزیر کشور خواستار پیگیرد قضایی این منتخبان مجلس یازدهم شد پس از رسانه‌ای شدن این نامه رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی به اظهارات استاندار مرکزی به شدت واکنش نشان داد و درگیری بین نمایندگان منتخب استان و استاندار مرکزی بالا کشید.

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در این رابطه می‌گوید: متاسفانه مدتی قبل اخبار متعددی به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه تیم مدیریتی استان در تلاش است برای اینکه افرادی را از وابستگان سیاسی به‌خود که وابستگی حزبی و سیاسی دارند و عناصری هستند که با فشار سیاسی طی سال‌های اخیر به ویژه در دوره مدیریتی استانداری آقای آقازاده در استانداری‌، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و ادارات و سازمان‌ها مشغول به کار شدند با توجه به اینکه دولت در سال پایانی قرار دارد و شرایط جدیدی می‌تواند در آینده رقم بخورد دنبال دریافت امتیازات اداری، استخدام و استفاده از مزایای خاص دیگری هستند.

وی تصریح کرد: همچنین مستندانی وجود دارد مبنی بر اینکه در دوره برزخ بین مجلس دهم و یازدهم که نمایندگان منتخب در مجلس یازدهم هنوز در بستر کار قرار نگرفته‌اند و مجلس دهم ماه آخر را می‌گذراند  برای عده‌ای تصمیمات و استعلام‌هایی صورت گرفته که این اقدامات برای مدیریت استان و مصالح مردم نگران کننده بود که تعدادی از نمایندگان نسبت به این روند معترض بودند و اعتراض داشتند، به همین دلیل نامه‌ای در قالب تذکر به وزیر کشور ارسال و درخواست شد در خصوص استان مرکزی کنترل و تذکر اعمال شود تا جلوی این روند گرفته شود که تا حد زیادی با این نامه از این روند جلوگیری شد.

نماینده منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه استاندار مرکزی در برخوردی که با نماینده منتخب مردم ساوه و زرندیه در فرمانداری ساوه داشت و قبل از آن هم در محافل و مجالس برخوردها و نقل قول‌های نامناسب و توهین‌آمیز نسبت به منتخب  مردم استان از ایشان نقل می‌شد این اتفاق باعث شد اعتراض گسترده شکل بگیرد، نمایندگان منتخب نامه‌ای را تهیه و اعتراض خود را اعلام کردند.

رفتار زشت استاندار با منتخب مردم در مجلس یازدهم

کریمی ادامه داد: آقای استاندار در فرمانداری ساوه برخورد زشتی با نماینده منتخب مردم داشتند، نقل قول‌هایی از وی در مورد منتخب مردم شازند شنیده شد که قابل قبول و پسندیده  و در شان و منزلت یک مدیر ارشد استان و نماینده دولت در استان نبود، این رفتار به مقامات منعکس شد، آنها اظهار تعجب و تاسف کردند، پس از آن استاندار نامه‌ای به وزیر کشور زد که حاوی مطالبی  بود که بخشی از کذب بود به طور مثال آقای آقازاده مطرح کرده بود که ما هیچ عزل و نصب نداشتیم، در حالی که اخباری موثقی وجود دارد که برای برخی سمت‌ها حتی نامه‌های استعلام را دریافت و مراحل اداری را طی کرده بود که به واسطه تذکر کتبی نمایندگان به وزیر کشور جلوی آن گرفته شد.

 خواهر سران اصلاح‌طلب بدون سابقه اداری در راه معاونت فرمانداری 

وی ادامه داد: این که شنیده شود خانمی که خواهر یکی از سران اصلاح‌طلبان در استان بدون پیشینه اداری و کار در دستگاه‌های دولتی تنها با فشار سیاسی در استانداری در قالب قرارداد با سازمان همیاری جذب و مشغول  به کار شود و بعد از دو سال نیروی ساده بودن به عنوان معاون فرماندار پیشنهاد شود و مراحل اداری را طی کنند جای تعجب دارد و یا اینکه فردی هیچ‌گونه سابقه اداری نداشته و با فشار سیاسی عناصر وابسته به حزب  اعتدال توسعه در استانداری مشغول به کار شده و یا  فردی که حتی یک روز در بخشداری‌ها خدمت نکرده به عنوان بخشدار پیشنهاد شود و یا افرادی که در بحث انتخابات تخلف محرز کرده و خود استاندار تذکر علنی به آنها داده مجددا در سمت فرمانداری پیشنهاد شود، موضوعاتی نیست که بتوان ساده از کنار آنها گذشت و اگر آقای استاندار اصرار بر سخنان خود داشته باشد شفاف همه مسائل را به مردم مطرح خواهیم کرد.

 استاندار مرکزی چه بدهی به عناصر سیاسی دارد؟

نماینده منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان داشت: آقای استاندار پاسخ دهند که چه بدهی به عناصر سیاسی دارد که مجبور است خواسته‌های غیرقانونی و غیرمتعارف آن‌ها را اینگونه تحت فشار اجابت کند، جواب هزاران جوان نخبه دارای تحصیلات عالیه جویای کار را چه خواهد گفت؟ این تبعیض آشکار که به دلیل وابستگی حزبی برای عده‌ای فرصت استخدام فراهم کند اما جوانان توانمند جویای کار همچنان در جستجوی کار باشند را چگونه پاسخ خواهد داد؟ در مورد صدها نفر از کارشناسان و کارمندان سابقه‌دار زحمت‌کش در استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها چه توضیحی دارد؟ چگونه می‌شود خانمی که از گَرد راه نرسیده و هیچ تجربه‌ای ندارد به عنوان معاون فرماندار مطرح شود و فرصت تبدیل وضعیت استخدامی از قراردادی به رسمی برای برخی فراهم شود؟

کریمی گفت: آیا غیر از این است که این آقایان در تلاش هستند در سال پایانی دولت همه غنائمی که نتوانستند در این مدت به دست آوردند از کسیه بیت‌المال بر خلاف قانون و مقررات بین خود تقسیم کنند، باید در این خصوص پاسخگو باشند و پاسخ دهند.

 اجازه رفتار غیرقانونی را نمی‌دهیم

وی با تاکید بر اینکه اگر آقای استاندار بیش از این در تلاش برای انکار واقعیت‌ها و سرپوش گذاشتن برای حقایق باشد همه مسائل شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، افزود: منتخبین مردم تا آخر مسائل را پیگیری خواهند کرد و اجازه رفتار غیرقانونی و برخوردهای تبعیض‌آمیز را در فضای اداری استان نخواهند داد و نخواهند گذاشت جایگاه‌‌هایی که محل خدمت به مردم هستند و باید مدیران توانمند با تجربه در این مستندها قرار گیرد در اختیار وابستگان حزبی و سیاسی قرار گرفته و طعمه‌ای برای کسب غنیمت شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم و یازدهم با اشاره به ادعای استاندار مرکزی در نامه ارسال شده به وزیر کشور مبنی بر دخالت نمایندگان در امور اجرایی بیان داشت: این ادعا کاملا بی‌پایه و اساس است، آقای آقازاده  اگر مصداقی از منتخبین دوره یازدهم دارند که در این ایام کسی را توصیه کرده و اصرار داشتند  پست مدیریتی احراز کنند، مطرح کند، این تذکرات از باب وظیفه نظارتی نمایندگان است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات بدهی تذکر انتصاب کمیجان و خنداب در مجلس نماینده منتخب مردم استاندار مرکزی منتخب مردم اراک استان مرکزی آقای استاندار وزیر کشور مجلس یازدهم عزل و نصب نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏با نزدیک شدن به تشکیل ⁧‫مجلس۱۲‬⁩ دو مجموعه زیر نظر مجلس ( ⁧‫مرکز پژوهشها‬⁩ و ⁧‫دیوان محاسبات‬⁩ ) احساس آزادگی بیشتری کرده و گزارشات متنوع و کارشناسی واقعی از عملکرد ⁧‫دولت تردمیلی۱۳‬⁩ ارائه کرده اند. اینجانب نیز از بخشی از آنها، در مصاحبه هایم استفاده کرده ام که دولت را عصبانی کرده.

‏این گزارشات که کماکان با ملاحظاتی تهیه شده بخشی از ⁧‫واقعیت عینی جامعه‬⁩ و ⁧سفره های کوچک شده مردم‬⁩ و بیانگر ضعف شدید دولت در اجرا و خلاف گویی های دولت و عدم صداقتشان با مردم است ‏نتیجه میگیریم:

هر کسی به جز ⁧‫قالیباف‬⁩ ⁧‫رییس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902759

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی/ بن گویر خطاب به نتانیاهو: گالانت را برکنار کن
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان