Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن ایجاد محدودیت‌های تردد مرزی، کشور عراق فعالیت‌های تجاری خود را با کشور ایران محدود کرده است.

وی اظهارداشت: به دلیل این محدودیت از بین گمرکات مرزی خسروی و پرویزخان و بازارچه‌های مرزی سومار، شوشمی و شیخ صله، تنها گمرک مرزی پرویزخان در حال تبادل کالا با کشور عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در یک ماه سپری شده از سال جاری ۱۱۲ میلیون و ۸۶۸ هزارو ۲۳۳  دلار کالا به وزن ۲۸۴ هزارو ۴۱۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد، گفت: ۶۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۶۷۱ دلار با وزن ۱۹۱ هزار و ۶۷۵ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه و پرویزخان اظهار و صادر شده است.

حیدری ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۴۴ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۵۲۷ دلار کالا با وزن ۹۳ هزار و ۱۱۷ تن از طریق مرزپرویزخان به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

او عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را رب گوجه فرنگی، هندوانه تازه، پنیر، فرآورده‌های مخصوص تغذیه کودکان شیرخوار، خربزه، سیب تازه، شیر و خامه شیر که میزان مواد چرب آن مساوی یک درصد یا کمتر باشد، بیسکویت‌هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده‌اند، خیار و خیار ترشی تازه یا سردکرده، کولرهای آبی خانه با هوا دهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، بادمجان تازه یا سرد کرده، انواع شیر و خامه و گریدلوله به صورت پودر اعلام کرد. 

به گفته وی بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

وی مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در یک ماه سپری شده از سال ۱۳۹۹ از گمرکات کرمانشاه و پرویزخان را ۱۹۸ نوع کالا عنوان کرد و افزود: در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به هشت کشور صادرات قطعی انجام شده است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

برچسب‌ها مرز پرویز خان گمرک جمهوری اسلامی ایران کرمانشاه صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان گمرک جمهوری اسلامی ایران کرمانشاه صادرات غیر نفتی مرز پرویز خان گمرک جمهوری اسلامی ایران کرمانشاه صادرات غیر نفتی کشور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی داشت.

وی افزود: در نخستین ماه از سال جاری میزان ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه ارزش این مقدار کالای صادراتی را در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار اعلام کرد.

عباس زاده بیان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۶ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات این استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.

کد خبر 6098930

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد