Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: پس از نیم قرن از فعالیت اتوبوسرانی تعرفه صادره برای فعالیت راهبران که ماهیانه میلیون‌ها تومان هزینه داشت، با کمک سیستم مدیریت یکپارچه « BIS» حذف و عملکرد آنها به صورت مکانیزه محاسبه می‌شود.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود نیم قرن از فعالیت اتوبوسرانی به عنوان سیستم حمل ونقل عمومی منظم براساس سرفاصله زمانی، کرایه، مسیر و زمان سرویس‌دهی مشخص در شهرها می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت اتوبوسرانی شهر اصفهان ابتدا با ۳۰ دستگاه اتوبوس و بکارگیری ابزار دستی، سنتی و کاغذی برای مدیریت ناوگان آغاز شد و استانداردهایی که در حال حاضر تبیین و اعمال شده و شاخص عملکرد سیستم اتوبوسرانی به شمار می‌رود، وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوسرانی اصفهان با یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی به شهروندان برای انجام سفرهای درون شهری را انجام می‌دهد، تصریح کرد: بیش از چهار هزار نفر نیروی انسانی در مجموعه اتوبوسرانی، پیمانکاران و شرکت های مربوطه فعالیت می‌کنند، از این رو دیگر امکان استفاده از سیستم‌های سنتی، کاغذی و دستی برای مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان وجود ندارد.

افتخاری ادامه داد: وجود این نگرانی که در صورت کنار گذاشتن سیستم‌های کاغذی و سنتی، حق و حقوقی از رانندگان ضایع شود و کنترل بهتر ناوگان امکان‌پذیر نباشد، باعث شده برنامه‌ریزی خاص و منظمی برای ناوگان تعریف نشود، مدیریت منابع بسیار ضعیف و پرت هزینه‌ها بسیار بالا باشد و در نهایت رضایت صدرصدی مردم حاصل نشود.

وی با بیان اینکه تعریف خط، ناوگان، کرایه، برنامه زمان‌بندی، راهبر یا راننده، شیفت کاری و زمان شروع و پایان سرویس‌دهی و ... باید به صورت نظام‌مند و از طریق سیستم انجام شود، افزود: از سال ۹۷ استارت پروژه سیستم مدیریت یکپارچه اتوبوسرانی در اصفهان زده شده، البته مدعی نیستیم که صدرصد این سیستم پیاده‌سازی شده، اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سیستم با اجرای حذف سیستم تعرفه عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه پس از نیم قرن از فعالیت اتوبوسرانی تعرفه صادره برای فعالیت راهبران که ماهیانه میلیون‌ها تومان هزینه داشت، با کمک سیستم مدیریت یکپارچه «  BIS» حذف و عملکرد آنها به صورت مکانیزه محاسبه می شود، اظهار کرد: با استفاده از این سیستم کارکرد رانندگان به صورت کاملا دقیق و عادلانه محاسبه و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سیستم مدیریت یکپارچه بخش عظیمی از فعالیت‌های اتوبوسرانی به صورت مکانیزه و نرم‌افزاری مدیریت می‌شود، گفت: همچنین فرآیند بهره‌برداری و صدور تعرفه برای اتوبوس‌ها، تعیین میزان کارکرد اتوبوس‌ها، تعیین میزان یارانه بخش خصوصی، تعیین میزان کارکرد پرسنل به خصوص راهبران اتوبوسرانی و ارتباط با سیستم فنی و بحث نگهداری و تعمیرات اتوبوس‌ها درحال انجام است.

افتخاری خاطرنشان کرد: با وجود BIS اطلاع‌رسانی به مردم کامل و مباحث مربوط به هزینه‌های اتوبوس، نگهداری و بهره برداری از آن به شدت مدیریت و بهینه‌سازی خواهد شد، همچنین تنها با زدن یک دکمه از کارکرد سالیانه یک دستگاه اتوبوس مطلع می‌شویم.

وی تصریح کرد: عملکرد و فعالیت راهبران، تعداد روزهای مرخصی رانندگان با سیستم مدیریت یکپارچه قابل رصد بوده و در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با پیاده‌سازی این سیستم، علاوه بر حفظ کرامت شهروندان، زمانبندی خطوط، محاسبه کارکرد و مرخصی رانندگان امکان‌پذیر خواهد بود؛ همچنین مراجعات غیرضروری را می‌توان مدیریت و شأن و کرامت کارمندان و راهبران را حفظ کرد.

وی تاکید کرد: لازمه داشتن یک سیستم حمل و نقل منظم بکارگیری تجهیزات و مکانیزه در حوزه‌های سخت افزاری و حوزه نرم افزاری است که با سیستم یکپارچه مدیریت ناوگان و یا بهره‌برداری محقق می‌شود.

کد خبر 420501

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قدرت افتخاری اتوبوس شهر شهرداری اصفهان سازمان اتوبوسرانی اصفهان رانندگان اتوبوس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سیستم مدیریت یکپارچه فعالیت اتوبوسرانی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقداماتی برای گذر از اوج بار در نظر گفته شده است که ۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور که بخشی مربوط به توسعه نیروگاه‌ها است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از ابتدای دولت تا کنون به ظرفیت شبکه برق افزوده شد.

وی ادامه داد: صنایع انرژی بر مکلف به ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بودند که کمک شایانی به شبکه برق می‌کند. همچنین در خصوص ماده ۴ صنایعی که اقدامی نکرده اند برنامه‌های تنظیم شده‌ای وجود دارد که در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم همچنین صنایعی که اقدام به ساخت نیروگاه کرده اند معاف از برنامه مدیریت مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه چه تدبیری برای پرداخت بدهی ۱۰۰ همتی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها در نظر دارد، خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته ۳۰ همت بین شرکت‌های تولید برق پرداخت شده است و اکنون بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است که ۴۰ درصد مربوط به بانک‌ها و ما بقیه مربوط به تولید کنندگان است که طبق برنامه این بدهی باید طی ۳ سال تسویه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که ۴۰ همت از طریق بورس انرژی در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم و ما بقیه آن را از راه‌های دیگر تأمین کنیم.

رجبی مشهدی در رابطه با برنامه‌های تشویقی مدیریت برق در زمان اوج بار خاطر نشان کرد: پاداش صرفه جویی مطابق قبل است و مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف پاداش بگیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر پاداش صرفه جویی که بر قبوض اعمال می‌شد ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. در صورتی که مشارکت بیشتر از ۵ ساعت باشد، پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد قابل توجهی مرکز استخراج رمز ارز وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸ هزار مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی شد و ۸۰۰ مگاوات معادل مصرف این ماینر‌ها بوده که برای تأمین آن باید ۱۱۰۰ مگاوات نیروگاه را ایجاد شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: بر اساس قانون جدید این دستگاه‌ها امحا می‌شود و معادل ۱۰۰ برابر تعرفه‌های برق جریمه می‌شوند. موارد مجاز نیز بر اساس ضوابط ۱۲ شب تا ۷ صبح از ماینر‌ها استفاده کنند و اگر از تابلو برق سبز خرید کنند محدودیتی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه برق در سال جاری تغییر پیدا نمی‌کند، خاطر نشان کرد: مشترکانی که بر اساس الگوی مصرف، مصرف برق داشته باشند تعرفه آنها یارانه‌ای محاسبه می‌شود و افرادی که بیش از الگوی مصرف، مصرف برق داشته باشند تعرفه آنها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

به گفته این مقام مسؤول میزان مصارف از الگو در هر اقلیم افزایش یابد میزان تعرفه نیز افزایش می‌یابد. ۲.۵ درصد مشترکان که تعدادشان کمتر از یک میلیون مشترک است دوبرابر الگو مصرف می‌کنند.

وی در رابطه با تغییر ساعت ادارات از خرداد ماه، اضافه کرد: بر اساس ماده ۴ مصوبه هیأت وزیران تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت و اگر تغییری در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین از ۱۵ خرداد تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: برنامه ما این است که بخش خصوصی در صادرات و ترانزیت برق مشارکت کند. در گام اول افغانستان، پاکستان و ترکیه و عراق با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات امکان صادرات وجود دارد. قطعاً این به توسعه سرمایه‌گذاری تجدیدپذیر‌ها کمک خواهد کرد و بر این اساس تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند ۸ ماه برق خود را صادر کنند و ۴ ماه دیگر برق را در تابلو برق عرضه کنند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶۰۰ مگاوات تبادل برق را با ترکیه داشتیم. برنامه ریزی کردیم برای نهایی کردن بخش تجاری خرید و فروش برق با بازار منطقه‌ای در کشور ترکیه معرفی شده که اگر نهایی شود امکان تجارت با کشور ترکیه فراهم است. پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰۰ مگاوات واردات برق از کشوره‌ای ترکمنستان و ارمنستان داشته باشیم.

منبع: مهر

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز