Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملخ‌های مشاهده شده در سربیشه و نهبندان بیشتر بومی و از نوع مراکشی هستند و هیچ ملخ صحرایی تاکنون مشاهده نشده است، گفت: خراسان جنوبی آمادگی لازم برای مقابله با آفت ملخ‌های مهاجر را دارد.

غلامرضا قوسی، امروز شنبه 6 اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ملخ‌های مشاهده‌شده در دو شهرستان نهبندان و سربیشه از نوع مراکشی و بومی هستند که هرساله در این ایام با بارش‌های رگباری می‌آیند و خطری برای مزارع کشاورزی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون موردی از هجوم ملخ‌های صحرایی در استان مشاهده نشده است، افزود: خراسان جنوبی آمادگی لازم برای مقابله با آفت ملخ‌های مهاجر را دارد.

وی ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته بررسی‌ها در حال انجام است و برای مقابله با ملخ مهاجم یک دستگاه «یوال‌وی»پاش و تعدادی ناظر از استان خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان ارسال و اعزام شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها به‌عهده جهاد کشاورزی است، افزود: این آفت عمومی است، لذا همه‌ساله شبکه‌های مراقبت و پیش‌آگاهی که وظیفه رصد و پایش عوامل خسارت‌زای گیاهی را به‌عهده دارند آفاتی از جمله ملخ را رصد و نسبت به افزایش آن جلوگیری می‌کنند.

قوسی خاطرنشان کرد: این ملخ‌ها در یک هفته گذشته در مناطق مرزی ماهیرود و درح سربیشه مشاهده شدند که با بارش باران از بین رفتند و با توجه به افزایش بارندگی‌ها در یک هفته گذشته چون این نوع آفت داخل زمین تخم‌ریزی می‌کند رطوبت سبب خروج ملخ‌ها و حضور آنها در مراتع و مزارع می‌شود که دوباره در شهر درح مشاهده شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حمله ملخ ها کشاورزی خراسان جنوبی جهاد کشاورزی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود